Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

6 dôvodov, prečo e-shop stráca zákazníkov. Vyhnite sa týmto chybám

Prečo niektoré e-shopy prichádzajú o zákazníkov úplne zbytočne? Daniel Malinowski, obchodný riaditeľ spoločnosti Fintech Mokka, poukazuje na najčastejšie chyby v elektronickom obchode a radí, ako sa im vyhnúť.

6 dôvodov, prečo e-shop stráca zákazníkov. Vyhnite sa týmto chybám

Nepoužiteľný UX dizajn

Neintuitívny a mobilom nepriateľský dizajn webovej stránky je jedným z najčastejších dôvodov, prečo zákazníci opúšťajú obchod. Prečo? Mobilné obchodovanie sa rýchlo stáva preferovaným nákupným kanálom. Podľa prieskumu spoločnosti ARC Market and Opinion používa na nakupovanie mobilné zariadenie už 51 % užívateľov. 

“Webové stránky by preto mali byť ľahko ovládateľné a responzívne na mobilných zariadeniach, aby si zákazníci mohli ľahko prezerať produkty a nakupovať odkiaľkoľvek a kedykoľvek. Ak je dizajn webovej stránky neintuitívny, obchod stráca veľkú časť svojich zákazníkov,” upozorňuje Daniel Malinowski.

Nevhodné možnosti platieb

Zákazníci chcú rozhodovať o svojich financiách. Chcú si vybrať platobnú metódu, ktorá najviac vyhovuje ich preferenciám. Preto by e-shopy mali ponúkať tradičné metódy vedľa tých inovatívnych. 

K tým prvým patria kreditné karty alebo bankové prevody a k tým druhým BNPL alebo elektronické peňaženky. Obmedzenie možností platieb vedie k strate určitých skupín zákazníkov. Každá generácia uprednostňuje iný typ platieb. Poznáte svoju cieľovú skupinu? Použite možnosti platieb, ktoré najviac uprednostňujú vaši zákazníci.

Týždenný podcast UPdate

Obrázky a popisy produktov nízkej kvality

Ďalšou častou chybou je používanie nekvalitných fotografií a príliš krátkych popisov produktov. Fotografie by mali byť kvalitné, aby si zákazníci mohli produkt detailne prezrieť. Nemenej dôležitý je aj opis tovaru, ktorý by mal byť jasný a podrobný, aby zákazníci pred nákupom získali úplné informácie o tovare.

Nedostatok stimulov k nákupu

Jedným z najdôležitejších prvkov podpory online predaja je správne zobrazenie výzvy na akciu – “pridať do košíka” alebo “kúpiť teraz” – vrátane jasného farebného zvýraznenia najdôležitejších položiek. Čo môže zákazníka ďalej motivovať?

“Zákazníci radi dostávajú zľavy, kódy, kupóny a iné nákupné stimuly. Nedostatok takýchto ponúk v elektronickom obchode môže mať negatívny vplyv na výsledky predaja. Preto s cieľom prilákať zákazníkov a povzbudiť ich k nákupu, e-shop by mal často využívať aj propagačné aktivity (zľavy alebo kombinovanie produktov s cieľom ponúknuť nižšiu cenu za “viac kusov” atď.),” domnieva sa Daniel Malinowski.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zlá navigácia

Nedostatok možností vyhľadávania a filtrovania produktov, ako aj dobrej navigácie je ďalšou chybou, ktorá môže viesť k nespokojnosti zákazníkov. Webová stránka by mala mať intuitívny systém vyhľadávania produktov, ktorý zákazníkom pomôže rýchlo nájsť presne to, čo hľadajú. Navigácia na stránke by mala byť tiež prehľadná, aby si zákazníci mohli ľahko prezerať produkty. Ak toto chýba, zákazníci, ktorí nemôžu nájsť správny výrobok, opustia obchod. A ťažko očakávať, že zákazník strávi hodiny prezeraním produktov, ktoré nespĺňajú jeho očakávania.

Skryté dodatočné poplatky

Táto chyba patrí medzi fatálne. Zákazníci takmer isto upustia od nákupu v obchode, keď ich prekvapia dodatočné poplatky alebo nepriaznivé pravidlá vrátenia tovaru. Nedostatok jasných informácií o dodatočných poplatkoch spôsobuje, že sa zákazník cíti podvedený a opúšťa obchod. Prvý dojem urobíte iba raz.

“Týmto spôsobom strácate zákazníka viac než len raz. Je nepravdepodobné, že by sa takýto človek v budúcnosti do daného obchodu vrátil. Treba mať na pamäti, že jasná a transparentná komunikácia sa netýka len cien výrobkov, nákladov na doručenie alebo vrátenie tovaru, ale aj financovania nákupu na splátky,” uzatvára Malinowski.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
10 výziev k akcii (CTA), ktoré zvýšia vaše konverzie
3 min. čítanie

10 výziev k akcii (CTA), ktoré zvýšia vaše konverzie

Poznáte ten pocit, keď si čítate zaujímavý článok, pozriete si pútavý obrázok, prejdete všetkým obsahom a… necháte za sebou len tichú prehliadku? Toto je bežná realita na dnešnom webe, kde nás bombardujú informáciami. Ale čo keby to mohlo byť inak? Čo keby sme dokázali premeniť pasívnych návštevníkov na aktívnych účastníkov?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Prečítať článok
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+