Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

6 dôvodov, prečo e-shop stráca zákazníkov. Vyhnite sa týmto chybám

Prečo niektoré e-shopy prichádzajú o zákazníkov úplne zbytočne? Daniel Malinowski, obchodný riaditeľ spoločnosti Fintech Mokka, poukazuje na najčastejšie chyby v elektronickom obchode a radí, ako sa im vyhnúť.

6 dôvodov, prečo e-shop stráca zákazníkov. Vyhnite sa týmto chybám

Nepoužiteľný UX dizajn

Neintuitívny a mobilom nepriateľský dizajn webovej stránky je jedným z najčastejších dôvodov, prečo zákazníci opúšťajú obchod. Prečo? Mobilné obchodovanie sa rýchlo stáva preferovaným nákupným kanálom. Podľa prieskumu spoločnosti ARC Market and Opinion používa na nakupovanie mobilné zariadenie už 51 % užívateľov. 

“Webové stránky by preto mali byť ľahko ovládateľné a responzívne na mobilných zariadeniach, aby si zákazníci mohli ľahko prezerať produkty a nakupovať odkiaľkoľvek a kedykoľvek. Ak je dizajn webovej stránky neintuitívny, obchod stráca veľkú časť svojich zákazníkov,” upozorňuje Daniel Malinowski.

Nevhodné možnosti platieb

Zákazníci chcú rozhodovať o svojich financiách. Chcú si vybrať platobnú metódu, ktorá najviac vyhovuje ich preferenciám. Preto by e-shopy mali ponúkať tradičné metódy vedľa tých inovatívnych. 

K tým prvým patria kreditné karty alebo bankové prevody a k tým druhým BNPL alebo elektronické peňaženky. Obmedzenie možností platieb vedie k strate určitých skupín zákazníkov. Každá generácia uprednostňuje iný typ platieb. Poznáte svoju cieľovú skupinu? Použite možnosti platieb, ktoré najviac uprednostňujú vaši zákazníci.

Týždenný podcast UPdate

Obrázky a popisy produktov nízkej kvality

Ďalšou častou chybou je používanie nekvalitných fotografií a príliš krátkych popisov produktov. Fotografie by mali byť kvalitné, aby si zákazníci mohli produkt detailne prezrieť. Nemenej dôležitý je aj opis tovaru, ktorý by mal byť jasný a podrobný, aby zákazníci pred nákupom získali úplné informácie o tovare.

Nedostatok stimulov k nákupu

Jedným z najdôležitejších prvkov podpory online predaja je správne zobrazenie výzvy na akciu – “pridať do košíka” alebo “kúpiť teraz” – vrátane jasného farebného zvýraznenia najdôležitejších položiek. Čo môže zákazníka ďalej motivovať?

“Zákazníci radi dostávajú zľavy, kódy, kupóny a iné nákupné stimuly. Nedostatok takýchto ponúk v elektronickom obchode môže mať negatívny vplyv na výsledky predaja. Preto s cieľom prilákať zákazníkov a povzbudiť ich k nákupu, e-shop by mal často využívať aj propagačné aktivity (zľavy alebo kombinovanie produktov s cieľom ponúknuť nižšiu cenu za “viac kusov” atď.),” domnieva sa Daniel Malinowski.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zlá navigácia

Nedostatok možností vyhľadávania a filtrovania produktov, ako aj dobrej navigácie je ďalšou chybou, ktorá môže viesť k nespokojnosti zákazníkov. Webová stránka by mala mať intuitívny systém vyhľadávania produktov, ktorý zákazníkom pomôže rýchlo nájsť presne to, čo hľadajú. Navigácia na stránke by mala byť tiež prehľadná, aby si zákazníci mohli ľahko prezerať produkty. Ak toto chýba, zákazníci, ktorí nemôžu nájsť správny výrobok, opustia obchod. A ťažko očakávať, že zákazník strávi hodiny prezeraním produktov, ktoré nespĺňajú jeho očakávania.

Skryté dodatočné poplatky

Táto chyba patrí medzi fatálne. Zákazníci takmer isto upustia od nákupu v obchode, keď ich prekvapia dodatočné poplatky alebo nepriaznivé pravidlá vrátenia tovaru. Nedostatok jasných informácií o dodatočných poplatkoch spôsobuje, že sa zákazník cíti podvedený a opúšťa obchod. Prvý dojem urobíte iba raz.

“Týmto spôsobom strácate zákazníka viac než len raz. Je nepravdepodobné, že by sa takýto človek v budúcnosti do daného obchodu vrátil. Treba mať na pamäti, že jasná a transparentná komunikácia sa netýka len cien výrobkov, nákladov na doručenie alebo vrátenie tovaru, ale aj financovania nákupu na splátky,” uzatvára Malinowski.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+