3 min. čítanie

Zvýšenie konverzie prostredníctvom zlepšenia vyhľadávania na eshope

Prečo je vyhľadávanie na eshope dôležité? Približne jedna tretina návštevníkov použije na eshope pri svojej návšteve a následnom hľadaní produktu vyhľadávanie. Pre rôzne produktové segmenty sa toto číslo môže líšiť, napr. pre segment oblečenia to je približne 10% návštevníkov, pre segment spotrebnej elektroniky, kníh, drogérie, či rôzne porovnávače to môže rásť aj ku 50% návštevníkov.

Radoslav Balajka Radoslav Balajka
CEO Luigi’s Box
Zvýšenie konverzie prostredníctvom zlepšenia vyhľadávania na eshope

Miera konverzie je však u týchto návštevníkov niekoľkokrát vyššia, ako miera konverzie návštevníkov, ktorí použili navigáciu (menu) daného eshopu. Rovnako je na tom aj podiel na celkovom obrate eshopu z týchto návštevníkov – je taktiež násobne vyšší. Vysvetlenie, prečo je tomu tak, je jednoduché. Títo návštevníci neprichádzajú hľadať inšpiráciu. Oni vedia čo chcú, a chcú to len rýchlo nájsť a kúpiť.

Čo vám všetko prezradia informácie z vyhľadávania?

Produktov na trhu neustále pribúda. Ste si istí, že máte v eshope to, čo u vás hľadajú vaši návštevníci? Sledujete všetky novinky, trendy počas jednotlivých mesiacov, sezónnosť? Informácie z vyhľadávania tvoria dôležitý a najmä dôveryhodný zdroj, nakoľko ide o informácie naozaj “z prvej ruky”, teda priamo od vašich návštevníkov, či zákazníkov. A hovoria vám úplne všetko. Produktoví manažéri tieto informácie určite zužitkujú.

Informácie z vyhľadávania tvoria dôležitý a najmä dôveryhodný zdroj, nakoľko ide o informácie naozaj “z prvej ruky”, teda priamo od vašich návštevníkov, či zákazníkov.

Avšak oveľa zaujímavejšie ako ČO návštevníci hľadali, môže byť AKO to hľadali, tzn. na základe akých fráz. Aké kľúčové slová pri hľadaní použili? Ľudia častokrát pri hľadaní produktu používajú slang, nespisovné výrazy, či hľadajú produkt podľa jeho vlastností. Ak realizujete kampane v online prostredí, vaši marketingoví manažéri tieto – často unikátne výrazy – ocenia. Stačí ich jednoducho a automatizovane “nalievať” do softvéru na správu vašich kampaní a váš “výkonnostný marketing” bude ešte výkonnejší.

Pokiaľ budete pri analýze najhľadanejších výrazov na vašom eshope nachádzať frázy ako: “nákupný košík”, “obchodné podmienky”, či jednotlivé názvy produktových kategórií, máte problém. Návštevníci vášho eshopu sa v ňom jednoducho nevedia zorientovať a snažia sa nájsť si cestu k cieľu pomocou vyhľadávania. Analýza takýchto výrazov vám pomôže vytvoriť použiteľnejšiu štruktúru eshopu (menu, filtre) a zrozumiteľnejšie nazývať produktové kategórie, či produkty samotné. Ak návštevník nevie nájsť to, čo hľadá, nemôže to ani kúpiť.

Avšak oveľa zaujímavejšie ako ČO návštevníci hľadali, môže byť AKO to hľadali.

Čo eshopu prinesie “vyladené” vyhľadávanie?

Oficiálna štatistika bohužiaľ hovorí, že približne 30% všetkých hľadaní na eshope končí neúspešne. Vyhľadávač nenájde návštevníkovi vôbec nič, alebo ponúkne niečo, čo návštevníka nezaujíma. Je to stratená príležitosť a návštevník odchádza nakúpiť inam.

Priamy dopad vyladeného vyhľadávania pocítite na zvýšení konverzie, a teda na vyššom obrate eshopu. Priemerne to býva o 20%, ale sú prípady, kedy prišlo ku zlepšeniu aj o stovky percent. S pomocou analýzy informácií z vyhľadávania však zlepšujete aj celkovú “nákupnú skúsenosť” návštevníkov s vašim eshopom (shopping experience). A tí, pokiaľ budú spokojní, sa vám za to odmenia svojou lojalitou – opakovanými nákupmi v budúcnosti.

Ako je na tom môj eshop?

Aby ste zistili, ako na tom je to vaše vyhľadávanie, potrebujete ho jednoducho začať “merať a vyhodnocovať”. Náročnosti takéhoto merania sa však netreba báť, častokrát je to iba o vložení jedného riadku kódu. Ideálne je, ak je meranie priamo spojené s následnou akciou, teda pre vyhodnocovanie vášho vyhľadávania použijete nástroj, ktorý dokáže problémy nielen odhaliť, ale ich aj riešiť, tzn. reálne zlepšovať konverziu.

Takže, ako je na tom to Vaše vyhľadávanie?

Zdieľať článok
Radoslav Balajka
CEO Luigi’s Box

Riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Luigi’s Box, ktorá sa zaoberá zlepšovaním vyhľadávania na e-commerce stránkach. V online prostredí pôsobí viac ako 15 rokov.

Tento článok ti prináša

Luigi´s Box

Luigi’s Box predstavuje súbor nástrojov, pomocou ktorých dokáže akákoľvek e-commerce stránka zlepšiť svoje vyhľadávanie, čím zlepší konverzný pomer a zvýši svoje príjmy. V roku 2020 sme získali ocenenie „E-commerce Germany Award“ za prvé miesto v kategórii Best Analytics / BI Solutions. Porota ocenila najmä analytické vlastnosti nástroja ideálne pre oblasť e-commerce. V roku 2018 sme získali ocenenie „Search Industry Award for the Most Promising Start-Up“ od združenia Information Retrieval Specialist Group pod záštitou British Computer Society (BCS). Porota BCS ocenila najmä analytické vlastnosti nástroja vhodné pre analýzu akéhokoľvek vyhľadávacieho nástroja.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+