
Pred mesiacom spoločnosť H&M zverejnila svoje ročné čísla, podľa ktorých dosiahla zisk pred zdanením vo výške 1,36 miliardy eur. V roku 2021 zaznamenala online pobočka 30-percentný nárast. Spoločnosť oznámila, že bude pokračovať v integrácii online a offline predajných kanálov. V súčasnosti rozširuje svoj online kanál.
Testovacia fáza marketplace
Skupina H&M Group začala testovať službu “H&M with Friends”, ktorá na webovú stránku pridala 13 značiek dámskeho oblečenia od tretích strán a 15 značiek pánskeho oblečenia. Sú medzi nimi značky Lee, Wrangler, Fila a Crocs. Na platforme sú k dispozícii aj výrobky od iných značiek, ktoré sú súčasťou skupiny H&M (napríklad Monki, & Other Stories, Arket a Weekday).
Švédsko aj Nemecko majú dlhú tradíciu v nakupovaní prostredníctvom katalógov.
Nový marketplace je v súčasnosti aktívny vo Švédsku a v Nemecku. “Švédsko aj Nemecko majú dlhú tradíciu v nakupovaní prostredníctvom katalógov. Vo Švédsku sme spustili online obchod v roku 1998, zatiaľ čo v Nemecku funguje online predaj už 15 rokov. Testovaciu fázu sme začali práve preto na týchto dvoch trhoch a postupne budeme pridávať ďalšie trhy,” uviedol hovorca spoločnosti H&M. Kedy sa marketplace platforma rozšíri do ďalších krajín, zatiaľ nie je jasné.
E-shop H&M funguje v 54 krajinách a od začiatku roka 2022 bol spustený aj v Bielorusku, Kolumbii, Kazachstane, Peru a na Ukrajine. Do konca roka sa chce presadiť v Ekvádore, Kosove a Severnom Macedónsku.