2 min. čítanie

Zľavy už nie sú cool. Ochota spotrebiteľov míňať peniaze začína klesať

Amazon v utorok spustil dvojdňové výpredaje s názvom Prime Big Deal Days. Walmart a Target sa mu snažia konkurovať vlastnými akciami.

Zľavy už nie sú cool. Ochota spotrebiteľov míňať peniaze začína klesať

Spotrebiteľov trápi vyššia inflácia a úrokové sadzby

Zdá sa, že výhodné ponuky strácajú v očiach spotrebiteľov svoje čaro. Tri najväčšie americké maloobchody Amazon, Walmart a Target spustili kľúčový týždeň zliav, no bývalý generálny riaditeľ Walmartu v Spojených štátoch Bill Simon varuje, že ochota spotrebiteľov míňať peniaze začína klesať.

Spotrebiteľov podľa neho trápi vyššia inflácia a úrokové sadzby, hádky Kongresu o federálny rozpočet, polarizovanie politiky, obnovenie splácania študentských pôžičiek a po novom aj násilie v Izraeli. „Po dlhom čase existuje dôvod, aby si spotrebiteľ na chvíľu oddýchol,“ dodal B. Simon v rozhovore pre portál CNBC.

Amazon v utorok spustil dvojdňové výpredaje s názvom Prime Big Deal Days. Walmart a Target sa mu snažia konkurovať vlastnými akciami, aby si pred blížiacimi sa sviatkami získali náskok. B. Simon si ale všimol, že všetky tri maloobchody majú niečo spoločné – ich zľavy nie sú také výhodné.

„Zvyčajne povedia, že televízor s 50-palcovou uhlopriečkou stojí 199 dolárov alebo také niečo. Teraz hovoria, že je naň 40-percentná zľava. Percentá sa používajú vtedy, keď nie ste veľmi hrdý na svoju výslednú cenu. Myslím si, že inflácia tlačí relatívne cenové body nahor,“ vysvetlil B. Simon.

Ceny akcií Amazonu, Walmartu a Targetu sú posledné dva mesiace pod zvýšeným tlakom. Target je z nich na tom najhoršie – jeho akcie klesli o 19 percent.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe