2 min. čítanie

Zisk odevného reťazca H&M klesol, prekonal však očakávania trhov

Zisk švédskeho odevného reťazca H&M zaznamenal v druhom štvrťroku súčasného obchodného roka mierny pokles, prekonal však očakávania trhov. Navyše firma si veľa sľubuje od tretieho kvartálu, ktorý podľa nej odštartoval dobre. Informovala o tom agentúra Reuters.

Zisk odevného reťazca H&M klesol, prekonal však očakávania trhov
Zdroj: Depositphotos

Zisk švédskeho odevného reťazca H&M zaznamenal v druhom štvrťroku súčasného obchodného roka mierny pokles, prekonal však očakávania trhov. Navyše firma si veľa sľubuje od tretieho kvartálu, ktorý podľa nej odštartoval dobre.

Analytici očakávali horší výsledok

Za druhý štvrťrok obchodného roka 2022/2023, čo predstavuje obdobie od marca do konca mája, dosiahla maloobchodná sieť H&M prevádzkový zisk 4,74 miliardy švédskych korún (401,87 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená pokles o 4,8 percenta.

Aj napriek poklesu je však výsledok lepší, než sa čakalo. Analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv počítali s poklesom prevádzkového zisku na 4,07 miliardy korún.

H&M, druhý najväčší odevný reťazec na svete po španielskej spoločnosti Inditex, pod ktorú patrí značka Zara, sa rozhodol viac sa zamerať na bohatších spotrebiteľov a pozornosť presunul na svoju luxusnejšiu značku Cos. Na trhu lacnejších odevov sa totiž výraznejšie presadzuje čínsky gigant rýchlej módy Shein.

„Letná kolekcia bola prijatá dobre a tretí kvartál mal veľmi dobrý štart,” povedala šéfka H&M Helena Helmerssonová. Na to poukázal objem tržieb v prvom mesiaci tretieho štvrťroka obchodného roka. Tržby v miestnej mene sa za obdobie 1. až 27. jún zvýšili medziročne o 10 percent.

Aktualizácia:

Akcie maloobchodného predajcu módy H&M poskočili o viac ako 17 % po tom, ako jeho zisk za druhý štvrťrok prekonal odhady, keďže opatrenia na znižovanie nákladov začali prinášať ovocie a jeho letná kolekcia profitovala z teplejšieho počasia v Európe.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+