Fitness kluby zaznamenali mierny nárast o 1,4 %, pričom v súčasnosti v celej Európe predstavuje takmer 65 000 zariadení. Počet členstiev však vzrástol o 7,5 %, čo znamená, že pribudlo 4,7 milióna nových členov. V minulom roku teda dosiahol celkový počet 67,6 milióna.
Rovnako pôsobivé sú aj údaje o príjmoch, ktoré sa zvýšili o 14 % a dosiahli celkovú sumu 31,8 miliardy eur. Aj v tomto prípade ide o prekonanie rekordu dosiahnutého v predpandemickom roku 2019.
Lídri na trhu
Sieť fitnesscentier Basic-Fit vedie s 3,8 miliónmi členov a tržbami vo výške 1 047 miliónov eur. V počte členov nasledujú RSG Group a PureGym, zatiaľ čo David Lloyd Club a PureGym uzatvárajú prvú trojku v príjmoch.
Dvadsať najväčších prevádzkovateľov spoločne zvýšilo počet svojich členov o 13 % na 17,4 milióna a zvýšilo príjmy o 19 % na 6,2 miliardy eur. 12 významných transakcií, fúzií a akvizícií v roku 2023 podčiarkuje pretrvávajúcu dôveru investorov v kamenné fitness podniky.
Prenikanie na trh a potenciál rastu
Počet členov fitness klubov v súčasnosti predstavuje 8,4 % z celkovej populácie a 10,1 % z demografickej skupiny 15+. Tieto údaje naznačujú značný priestor pre rast, čo je kľúčový faktor pre stratégie e-commerce so zameraním na tento sektor.
Správa ponúka poznatky z rozsiahleho spotrebiteľského výskumu, ktorého sa zúčastnilo 11 000 účastníkov v 19 krajinách. Údaje potvrdzujú pretrvávajúcu silu hybridných alebo omni fitness modelov, čo je trend, ktorý je obzvlášť dôležitý pre e-commerce platformy v tomto odvetví.
Výhľad do budúcnosti
Herman Rutgers, ambasádor EuropeActive a spoluautor správy, vyjadruje presvedčenie, že do roku 2030 dosiahne 100 miliónov členov zdravotných a fitnes centier. Tento ambiciózny cieľ naznačuje pokračujúcu expanziu trhu, čo predstavuje príležitosti aj pre e-commerce.