Čo to znamená pre ecommerce?
Verejnosť pozná Amazon ako najväčšieho globálneho ecommerce hráča. Mnoho firiem a obchodníkov predáva svoje produkty pomocou online trhovísk Amazonu. Spoločnosť tiež prevádzkuje obrovské fulfillment centrá a posledné roky vo veľkom investuje do logistiky.
Začiatkom tohto roka otvorila spoločnosť svoju logistickú sieť pre externých obchodníkov v USA. Urobila tak prostredníctvom služby Buy with Prime. Analytici tvrdia, že Amazon môže týmto krokom predstavovať obrovskú výzvu pre konkurenciu, pretože si vybudoval takmer “nedobytný priekop v oblasti logistiky”.
“Logistika spoločnosti Amazon je dnes masívna a plne integrovaná od fulfillment centier až po prah domu spotrebiteľov, hoci slúži len spoločnosti Amazon; ďalším krokom je jej otvorenie pre predajcov mimo Amazonu a presne to sa deje,” napísal začiatkom tohto roka Ben Thompson zo Stratechery.
Služba Amazon Shipping
Indické noviny Economic Times ako prvé informovali o službe Amazon Shipping a dodali, že služba sa vzťahuje na všetky druhy výrobkov okrem nebezpečného tovaru.
Amazon, ktorý za posledných sedem rokov investoval v Indii viac ako 6,5 miliardy dolárov, tvrdí, že ponúka dopravu za “konkurencieschopné ceny”. Rozšírenie prepravnej služby Amazonu však môže znamenať problém pre domáce firmy Delhivery, Ecom Express a dokonca aj pre staršie logistické giganty vrátane Blue Dart a India Post.