
Koniec bezplatného vrátenia tovaru
Služba bezplatného vrátenia tovaru často podmieňovala nákup zákazníkov v e-shope. V tomto smere mali veľké značky výhodu. Minulý rok sa však situácia zmenila. Takmer všetky veľké mená pristúpili k spoplatneniu tejto služby alebo ju nejako obmedzili. Nie je tajomstvom, že polovica zakúpeného tovaru v módnom priemysle sa vráti späť a náklady znášajú práve obchodníci.
Spoločnosť Inditex, vlastník reťazca Zara, začne španielskym zákazníkom účtovať poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online. Túto stratégiu zaviedla na všetkých zahraničných trhoch, Španielsko bolo posledným trhom s bezplatným vrátením tovaru.
Zákazníci teraz budú musieť zaplatiť 1,95 EUR za vrátenie objednávky, pokiaľ ju nezoberú do kamenného obchodu alebo na miesta odovzdania tretej strany, kde je vrátenie tovaru naďalej bezplatné. Podľa hovorcu spoločnosti sa poplatok vzťahuje na všetky značky Inditexu, medzi ktoré patria Pull & Bear a Massimo Dutti.
Spoločnosť Zara už ukončila bezplatné vrátenie tovaru na všetkých trhoch.
Spoločnosť Inditex je najväčším odevným reťazcom na svete. Poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online začala účtovať na začiatku roka 2022 v krajinách s menším zastúpením. V priebehu roka spoplatnila službu v Spojenom kráľovstve, vo Francúzsku a dokonca aj v Spojených štátov. Španielsko sa na celkových tržbách skupiny podieľalo 14,2 %.
Poplatky súvisiace s vrátením tovaru zaviedli aj značky a e-shopy ako Uniqlo, Next, H&M, About You.