2 min. čítanie

Zara spoplatní aj domácich Španielov: Je čas, aby platili za služby

Zákazníci spoločnosti Zara v Španielsku prídu o možnosť bezplatného vrátenia tovaru, ak ho neodnesú do kamennej predajne alebo na odberné miesta tretích strán.

Zara spoplatní aj domácich Španielov: Je čas, aby platili za služby

Koniec bezplatného vrátenia tovaru

Služba bezplatného vrátenia tovaru často podmieňovala nákup zákazníkov v e-shope. V tomto smere mali veľké značky výhodu. Minulý rok sa však situácia zmenila. Takmer všetky veľké mená pristúpili k spoplatneniu tejto služby alebo ju nejako obmedzili. Nie je tajomstvom, že polovica zakúpeného tovaru v módnom priemysle sa vráti späť a náklady znášajú práve obchodníci. 

Spoločnosť Inditex, vlastník reťazca Zara, začne španielskym zákazníkom účtovať poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online. Túto stratégiu zaviedla na všetkých zahraničných trhoch, Španielsko bolo posledným trhom s bezplatným vrátením tovaru.

Zákazníci teraz budú musieť zaplatiť 1,95 EUR za vrátenie objednávky, pokiaľ ju nezoberú do kamenného obchodu alebo na miesta odovzdania tretej strany, kde je vrátenie tovaru naďalej bezplatné. Podľa hovorcu spoločnosti sa poplatok vzťahuje na všetky značky Inditexu, medzi ktoré patria Pull & Bear a Massimo Dutti.

Spoločnosť Zara už ukončila bezplatné vrátenie tovaru na všetkých trhoch.

Spoločnosť Inditex je najväčším odevným reťazcom na svete. Poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online začala účtovať na začiatku roka 2022 v krajinách s menším zastúpením. V priebehu roka spoplatnila službu v Spojenom kráľovstve, vo Francúzsku a dokonca aj v Spojených štátov. Španielsko sa na celkových tržbách skupiny podieľalo 14,2 %.

Poplatky súvisiace s vrátením tovaru zaviedli aj značky a e-shopy ako Uniqlo, Next, H&M, About You.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge