2 min. čítanie

Zara spoplatní aj domácich Španielov: Je čas, aby platili za služby

Zákazníci spoločnosti Zara v Španielsku prídu o možnosť bezplatného vrátenia tovaru, ak ho neodnesú do kamennej predajne alebo na odberné miesta tretích strán.

Zara spoplatní aj domácich Španielov: Je čas, aby platili za služby

Koniec bezplatného vrátenia tovaru

Služba bezplatného vrátenia tovaru často podmieňovala nákup zákazníkov v e-shope. V tomto smere mali veľké značky výhodu. Minulý rok sa však situácia zmenila. Takmer všetky veľké mená pristúpili k spoplatneniu tejto služby alebo ju nejako obmedzili. Nie je tajomstvom, že polovica zakúpeného tovaru v módnom priemysle sa vráti späť a náklady znášajú práve obchodníci. 

Spoločnosť Inditex, vlastník reťazca Zara, začne španielskym zákazníkom účtovať poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online. Túto stratégiu zaviedla na všetkých zahraničných trhoch, Španielsko bolo posledným trhom s bezplatným vrátením tovaru.

Zákazníci teraz budú musieť zaplatiť 1,95 EUR za vrátenie objednávky, pokiaľ ju nezoberú do kamenného obchodu alebo na miesta odovzdania tretej strany, kde je vrátenie tovaru naďalej bezplatné. Podľa hovorcu spoločnosti sa poplatok vzťahuje na všetky značky Inditexu, medzi ktoré patria Pull & Bear a Massimo Dutti.

Spoločnosť Zara už ukončila bezplatné vrátenie tovaru na všetkých trhoch.

Spoločnosť Inditex je najväčším odevným reťazcom na svete. Poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online začala účtovať na začiatku roka 2022 v krajinách s menším zastúpením. V priebehu roka spoplatnila službu v Spojenom kráľovstve, vo Francúzsku a dokonca aj v Spojených štátov. Španielsko sa na celkových tržbách skupiny podieľalo 14,2 %.

Poplatky súvisiace s vrátením tovaru zaviedli aj značky a e-shopy ako Uniqlo, Next, H&M, About You.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
3 min. čítanie

Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky

Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí
10 min. čítanie

Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí

SaaS, alebo Software as a Service, je model poskytovania softvéru cez internet, ktorý firmám aj jednotlivcom umožňuje využívať moderné digitálne nástroje bez potreby ich inštalácie či správy vlastnej infraštruktúry. Ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich oblastí technologického biznisu, kde aj menšie tímy môžu budovať globálne produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+