Meta upravuje podmienky pri reklamách s označením sociálne témy, voľby a politika. Inzerenti musia uviesť, keď ich reklama “obsahuje fotorealistický obrázok, video alebo realisticky znejúci zvuk, ktorý bol digitálne vytvorený alebo upravený pomocou umelej inteligencie alebo iných metód”. V priebehu minulého roka podobné opatrenia zaviedol YouTube aj TikTok.
Meta sa chce vyhnúť špekuláciám najmä v nadchádzajúcich prezidentských voľbách v USA, určite to však oceníme aj na našom území. S príchodom umelej inteligencie je čoraz jednoduchšie vytvárať falošné informácie, deepfakes a poškodiť konkurentov.
Nastavenie reklám pri vybraných kategóriách bude ošetrené takýmto upozornením.
Uverejnil/-a @mattnavarraZobraziť v Threads
Poučenie z minulosti
Účty, ktoré nebudú nariadenie rešpektovať, dostanú ban. Po skúsenostiach pri predchádzajúcich voľbách Meta týždeň pred americkými prezidentskými voľbami politické reklamy vypne. Chce tým vytvoriť moratórium, aby sa v posledné dni nešírili neoverené informácie.