1 min. čítanie

Zaostrené na voľby: reklamy na platformách Mety musia označovať použitie AI

Generatívna AI dokáže vytvárať realistické obrazy, čo nahráva dezinformáciám. Platformy sa preto snažia zaviesť nové pravidlá a obmedziť zavádzanie cez použitie digitálne vytvorených alebo upravených správ.

Zaostrené na voľby: reklamy na platformách Mety musia označovať použitie AI
Zdroj: Depositphotos

Meta upravuje podmienky pri reklamách s označením sociálne témy, voľby a politika. Inzerenti musia uviesť, keď ich reklama „obsahuje fotorealistický obrázok, video alebo realisticky znejúci zvuk, ktorý bol digitálne vytvorený alebo upravený pomocou umelej inteligencie alebo iných metód“. V priebehu minulého roka podobné opatrenia zaviedol YouTube aj TikTok

Meta sa chce vyhnúť špekuláciám najmä v nadchádzajúcich prezidentských voľbách v USA, určite to však oceníme aj na našom území. S príchodom umelej inteligencie je čoraz jednoduchšie vytvárať falošné informácie, deepfakes a poškodiť konkurentov. 

Nastavenie reklám pri vybraných kategóriách bude ošetrené takýmto upozornením.

 

Uverejnil/-a @mattnavarra
Zobraziť v Threads

 

Poučenie z minulosti

Účty, ktoré nebudú nariadenie rešpektovať, dostanú ban. Po skúsenostiach pri predchádzajúcich voľbách Meta týždeň pred americkými prezidentskými voľbami politické reklamy vypne. Chce tým vytvoriť moratórium, aby sa v posledné dni nešírili neoverené informácie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+