Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Zalando zvyšuje predajcom sadzby

Spoločnosť Zalando zavádza od 1. júla základnú sadzbu pre predajcov a značky tretích strán. Partneri budú musieť platiť mesačne 40 eur. V posledných mesiacoch zvýšili svoje sadzby pre predajcov aj trhoviská Amazon a eBay.

Zalando zvyšuje predajcom sadzby
Zdroj: Unsplash

Provízia sa mení na paušál

Predaj cez Zalando bude od 1. júla drahší. Módna platforma zavedie paušálne poplatky formou predplatného. Obchodníci zapojení do programu Connected Retail zaplatia 480 eur ročne. Ten bude mať podobu mesačného poplatku 40 eur. Nemecké trhovisko si doteraz účtovalo províziu len v prípade uskutočneného predaja. 

Predajcovia budú platiť províziu až do výšky 22 percent.

Platforma tiež upravuje provízie pre Connected Retail, program pre kamenné predajne, ktoré predávajú na Zalande. V súčasnosti predajcovia platia províziu od 5 do 18 percent z hrubej predajnej ceny. Od apríla sa bude pohybovať od 5 do 22 percent.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Za exkluzivitu si obchodníci priplatia 

Ďalšou významnou zmenou je politika predaja. Obchodníci budú môcť ponúkať produkty, ktoré sa už na Zalande predávajú, ale len vtedy, keď budú vypredané. Za tieto produkty zaplatí predajca províziu od 5 do 22 percent. Na tovar, ktorý obchodník predáva formou exkluzivity, uplatňuje Zalando ešte vyššiu sadzbu: províziu od 7 do 25 percent.

Podľa platformy zostanú náklady na platobné služby na úrovni 1,45 až 1,55 percenta. V roku 2024 sa však ešte môžu zvýšiť. Predajcovia dostali čas do 31. marca. Do tohto dátumu sa  majú rozhodnúť a spočítať si, ako nové náklady ovplyvnia ich marže. Platforma považuje objednávky vykonané po tomto dátume za akceptovanie nových podmienok.

Prepúšťaniu sa nevyhol ani nemecký gigant

Začiatkom tohto týždňa spoločnosť Zalando oznámila, že zruší stovky pracovných miest. Podľa zakladateľov spoločnosť čelí hospodárskej kríze po pandémii. “Nie sme tam, kde by sme mali byť, a v dôsledku toho musíme prijať ešte rozhodnejšie opatrenia,” uviedli zakladatelia Robert Gentz a David Schneider v utorkovom liste zamestnancom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+