
Provízia sa mení na paušál
Predaj cez Zalando bude od 1. júla drahší. Módna platforma zavedie paušálne poplatky formou predplatného. Obchodníci zapojení do programu Connected Retail zaplatia 480 eur ročne. Ten bude mať podobu mesačného poplatku 40 eur. Nemecké trhovisko si doteraz účtovalo províziu len v prípade uskutočneného predaja.
Predajcovia budú platiť províziu až do výšky 22 percent.
Platforma tiež upravuje provízie pre Connected Retail, program pre kamenné predajne, ktoré predávajú na Zalande. V súčasnosti predajcovia platia províziu od 5 do 18 percent z hrubej predajnej ceny. Od apríla sa bude pohybovať od 5 do 22 percent.
Za exkluzivitu si obchodníci priplatia
Ďalšou významnou zmenou je politika predaja. Obchodníci budú môcť ponúkať produkty, ktoré sa už na Zalande predávajú, ale len vtedy, keď budú vypredané. Za tieto produkty zaplatí predajca províziu od 5 do 22 percent. Na tovar, ktorý obchodník predáva formou exkluzivity, uplatňuje Zalando ešte vyššiu sadzbu: províziu od 7 do 25 percent.
Podľa platformy zostanú náklady na platobné služby na úrovni 1,45 až 1,55 percenta. V roku 2024 sa však ešte môžu zvýšiť. Predajcovia dostali čas do 31. marca. Do tohto dátumu sa majú rozhodnúť a spočítať si, ako nové náklady ovplyvnia ich marže. Platforma považuje objednávky vykonané po tomto dátume za akceptovanie nových podmienok.
Prepúšťaniu sa nevyhol ani nemecký gigant
Začiatkom tohto týždňa spoločnosť Zalando oznámila, že zruší stovky pracovných miest. Podľa zakladateľov spoločnosť čelí hospodárskej kríze po pandémii. “Nie sme tam, kde by sme mali byť, a v dôsledku toho musíme prijať ešte rozhodnejšie opatrenia,” uviedli zakladatelia Robert Gentz a David Schneider v utorkovom liste zamestnancom.