2 min. čítanie

Zalando zvyšuje predajcom sadzby

Spoločnosť Zalando zavádza od 1. júla základnú sadzbu pre predajcov a značky tretích strán. Partneri budú musieť platiť mesačne 40 eur. V posledných mesiacoch zvýšili svoje sadzby pre predajcov aj trhoviská Amazon a eBay.

Zalando zvyšuje predajcom sadzby
Zdroj: Unsplash

Provízia sa mení na paušál

Predaj cez Zalando bude od 1. júla drahší. Módna platforma zavedie paušálne poplatky formou predplatného. Obchodníci zapojení do programu Connected Retail zaplatia 480 eur ročne. Ten bude mať podobu mesačného poplatku 40 eur. Nemecké trhovisko si doteraz účtovalo províziu len v prípade uskutočneného predaja. 

Predajcovia budú platiť províziu až do výšky 22 percent.

Platforma tiež upravuje provízie pre Connected Retail, program pre kamenné predajne, ktoré predávajú na Zalande. V súčasnosti predajcovia platia províziu od 5 do 18 percent z hrubej predajnej ceny. Od apríla sa bude pohybovať od 5 do 22 percent.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Za exkluzivitu si obchodníci priplatia 

Ďalšou významnou zmenou je politika predaja. Obchodníci budú môcť ponúkať produkty, ktoré sa už na Zalande predávajú, ale len vtedy, keď budú vypredané. Za tieto produkty zaplatí predajca províziu od 5 do 22 percent. Na tovar, ktorý obchodník predáva formou exkluzivity, uplatňuje Zalando ešte vyššiu sadzbu: províziu od 7 do 25 percent.

Podľa platformy zostanú náklady na platobné služby na úrovni 1,45 až 1,55 percenta. V roku 2024 sa však ešte môžu zvýšiť. Predajcovia dostali čas do 31. marca. Do tohto dátumu sa  majú rozhodnúť a spočítať si, ako nové náklady ovplyvnia ich marže. Platforma považuje objednávky vykonané po tomto dátume za akceptovanie nových podmienok.

Prepúšťaniu sa nevyhol ani nemecký gigant

Začiatkom tohto týždňa spoločnosť Zalando oznámila, že zruší stovky pracovných miest. Podľa zakladateľov spoločnosť čelí hospodárskej kríze po pandémii. “Nie sme tam, kde by sme mali byť, a v dôsledku toho musíme prijať ešte rozhodnejšie opatrenia,” uviedli zakladatelia Robert Gentz a David Schneider v utorkovom liste zamestnancom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+