3 min. čítanie

Zalando spúšťa módneho asistenta poháňaného ChatGPT

OpenAI technológia umožňuje zákazníkom klásť otázky pomocou svojich vlastných módnych výrazov a slov, a pomáha im tak intuitívnejšie sa orientovať v širokom sortimente Zalanda. Prvá beta verzia Zalando módneho asistenta bude pre vybranú skupinu zákazníkov dostupná na jar.

Zalando spúšťa módneho asistenta poháňaného ChatGPT

Beta verzia módneho asistenta

Zalando, jedna z popredných európskych online platforiem pre módu a životný štýl, čoskoro spustí prvú beta verziu módneho asistenta poháňaného ChatGPT naprieč svojimi platformami – aplikáciou a webom. To umožní Zalandu odomknúť potenciál generatívnej umelej inteligencie, a zlepšiť tak zážitok z objavovania a nakupovania módy online. 

V rámci jedného z najširších sortimentov na trhu môžu zákazníci na Zalande občas využiť dodatočnú pomoc pri hľadaní perfektného kúsku. S novým módnym asistentom budú zákazníci schopní prechádzať Zalando sortimentom za použitia svojich vlastných slov alebo módnych výrazov, čím sa proces stane intuitívnejším a prirodzenejším. Ak sa napríklad zákazník opýta: „Čo si mám obliecť na svadbu v Madride v máji?“, módny asistent Zalanda dokáže porozumieť, že sa jedná o formálnu udalosť, aké je v máji v Madride počasie, a na základe týchto vstupných údajov poskytne písomné vysvetlenie s tipmi na oblečenie. Tieto údaje budú v budúcnosti kombinované s preferenciami zákazníkov, akými sú značky, ktoré sledujú, a produkty dostupné v ich veľkostiach, aby bolo možné poskytnúť personalizovanejší výber produktov.

Týždenný podcast UPdate

Vo svojich odpovediach bude Zalando módny asistent zákazníkom poskytovať relevantné produkty a umožní im priebežne diskutovať a upresňovať ich výsledky. Táto prvá beta verzia bude na jar sprístupnená v angličtine a nemčine vybranej skupine zákazníkov, a to v Nemecku, Írsku, Spojenom kráľovstve a Rakúsku. Táto technológia predstaví nový spôsob objavovania sortimentu Zalanda a poskytne zákazníkom intuitívnejšiu módnu inšpiráciu. 

„V Zalande sú zákazníci vždy v centre celého diania. Ako líder v oblasti e-commerce s módou už 15 rokov dôsledne využívame nové technológie, aby sme našim zákazníkom zlepšili zážitok z nakupovania. Sme nadšení, že môžeme experimentovať s ChatGPT, aby sme našim váženým zákazníkom pomohli objaviť ešte viac módy, ktorú si zamilujú,” hovorí Tian Su, viceprezidentka pre personalizáciu a odporúčania v Zalande. „A to je len začiatok: snažíme sa ešte lepšie porozumieť potrebám a preferenciám našich zákazníkov a tešíme sa na preskúmanie toho, aký potenciál môže ChatGPT priniesť do ich nákupnej cesty. Pri ďalšom testovaní a zavádzaní nových riešení sa naďalej sústreďujeme na to, aby sme zistili, ako chcú zákazníci s našim módnym asistentom komunikovať, a poskytli im tak čo najlepší zážitok.” 

S blížiacim sa spustením prvej verzie svojho módneho asistenta si Zalando pripravuje základy pre budúci vývoj a funkcie, ktoré by mohli okrem iného zahŕňať módne a beauty poradenstvo alebo tvorbu outfitov. S pomocou módneho asistenta sa Zalando snaží vytvoriť dôveryhodného spoločníka pre svojich zákazníkov, ktorý zahŕňa ochranu súkromia a AI (pred algoritmickým skreslením) v súlade so záväzkom Zalanda ponúkať skúsenosť založenú na dôvere.

zdroj: TS Zalando

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein