2 min. čítanie

Zakladateľ Shoptetu spúšťa nový startup

Miroslav Uďan, zakladateľ spoločnosti Shoptet a významná osobnosť českého elektronického obchodu, dáva o sebe opäť vedieť. Po dvanástich rokoch v kresle generálneho riaditeľa prichádza s novým startupom. Článok priniesol Forbes.cz.

Zakladateľ Shoptetu spúšťa nový startup

Startup nesie poetický názov Out of Dark 

Uďan stále zostáva pri elektronickom obchode, ktorému rozumie najviac, len prechádza od platformy na budovanie e-shopov k monitorovaniu a zlepšovaniu cesty zákazníka. Out of Dark budú firmy využívať na mapovanie a zlepšovanie celého životného cyklu zákazníka, čo sľubuje poskytnúť v jednom prehľadnom dashboarde.

„Shoptet mi umožnil detailne pochopiť všetky zákutia podnikania. Poznám nielen pohľad zákazníkov, ale aj to, čo trápi samotných podnikateľov,“ hovorí Uďan. „To je jeden z dôvodov, prečo zakladám vlastný startup, ktorý bude firmám pomáhať od akvizície až po udržanie zákazníkov v jednoduchom a prehľadnom prostredí s využitím umelej inteligencie,“ sumarizuje svoj projekt.

Kapitál získal predajom podielu

Kapitál na založenie spoločnosti Out of Dark získal predajom polovice svojho podielu v spoločnosti Shoptet, ktorý donedávna predstavoval 30 %. Kupcom nie je nikto iný ako jeden z najbohatších Čechov – bystrý investor Ondřej Tomek. Ten doteraz prostredníctvom svojho fondu Impulse Ventures vlastnil sedemdesiat percent spoločnosti Shoptet a teraz svoju pozíciu výrazne posilnil.

Podľa odhadov Forbesu sa hodnota pätnástich percent spoločnosti Shoptet, ktorá prevádzkuje desaťtisíce českých e-shopov, pohybuje v nízkych až stredných stovkách miliónov korún. Detaily transakcie si však obe strany nechávajú pre seba.

„Mirek je veľký vizionár so schopnosťou výborne realizovať svoju víziu a získať pre ňu ľudí, čo najlepšie dokazujú úspechy, ktoré dosiahol so spoločnosťou Shoptet,“ hovorí Tomek, ktorý má právo v budúcnosti odkúpiť zvyšný Uďanov podiel.

„Mám veľa dôvodov veriť, že ďalšia etapa jeho podnikania bude rovnako úspešná. Projekt Out of Dark som už videl a veľmi sa mi páči,“ uzatvára investor.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+