Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok. Tento segment by mal byť dostatočné veľký na to, aby sa oplatilo cieliť na neho reklamu. Zákazníci by mali mať aspoň podobné vlastnosti, napríklad vek, vzdelanie, alebo geografickú polohu. Dôležité je aj, aby sa príliš často nemenil, aby sa dal lepšie zacieliť. Po kroku segmentácie nasleduje targeting, teda cielenie, ktorý sa už zameriava priamo na skupinu a positioning, ktorý sa ho snaží odlíšiť od konkurencie.
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.