1 min. čítanie

Zákaznícky segment a segmentácia

Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok.

Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok. Tento segment by mal byť dostatočné veľký na to, aby sa oplatilo cieliť na neho reklamu. Zákazníci by mali mať aspoň podobné vlastnosti, napríklad vek, vzdelanie, alebo geografickú polohu. Dôležité je aj, aby sa príliš často nemenil, aby sa dal lepšie zacieliť. Po kroku segmentácie nasleduje targeting, teda cielenie, ktorý sa už zameriava priamo na skupinu a positioning, ktorý sa ho snaží odlíšiť od konkurencie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+