2 min. čítanie

Zákazníci nechcú platiť za rýchle doručenie, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Technologicko-logistická spoločnosť DODO odpovedá na zvyšujúci sa tlak zákazníkov na rýchle doručenie za čo najnižšie ceny. Do logistiky poslednej míle prináša koncept dynamickej cenotvorby.

Zákazníci nechcú platiť za rýchle doručenie, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Podľa spoločnosti Behavio až 75 % zákazníkov považuje rýchlosť doručenia za dôležitý rozhodovací prvok pri nákupe. Ochota priplatiť si za rýchle doručenie je stále pomerne nízka. Prieskum ukázal, že zákazníci sú ochotní zaplatiť za doručenie v rovnaký deň maximálne 4 eurá. Čiastku od 4,5 do 6 eur by zaplatila pätina.

Ako ovplyvní cenu dynamická cenotvorba?

Zavedenie dynamického ocenenia rozvozu umožňuje firmám optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho dopytu v danej lokalite. Tento cenový model je štandardom v oblasti rezervácií leteniek či hotelov. Na vyhodnotenie sa využívajú pokročilé analýzy dát a algoritmy, vďaka ktorým sa optimalizujú ceny produktov a služieb v reálnom čase v reakcii na dynamiku trhu. 

Povedzme, že si chce zákazník objednať dovoz domov zo svojho obľúbeného obchodu s farmárskymi potravinami, liekmi, knihami alebo športovými doplnkami. Fixnú cenu najrýchlejšej dopravy však považuje za privysokú. Pokiaľ mu obchod ponúkne možnosť doručenia tovaru v ten istý deň, ale mimo dopravnej špičky a navyše lacnejšie, môže to byť pre zákazníkov rozhodujúci dôvod pre uskutočnenie objednávky,“ približuje komerčný riaditeľ DODO Group Peter Menky.

Firma aktuálne testuje koncept dynamických cien a širšie využitie plánuje ešte tento rok.

Osoh pre firmy aj koncových zákazníkov

Firmy získajú priestor optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho záujmu a s tým aj možnosť priamo ovplyvňovať aj dopyt po doručení v konkrétnych časoch.

Mimo špičky, kedy je dopyt nižší, je možné ceny znížiť, čo môže prilákať ďalších zákazníkov, ktorých by inak mohli odradiť fixné vyššie poplatky za doručenie.

Naopak, v čase najväčšej vyťaženosti, je možné ceny za dopravu mierne zvýšiť a efektívne tak regulovať dopyt. Vďaka tomu sa doručenie lepšie rozprestrie v čase a umožní tak plynulejšie vybavenie zákaziek, zníži tlak na internú logistiku firiem, kuriérov rozvážajúcich tovar a v konečnom dôsledku aj na mestskú prevádzku.

Koncoví zákazníci môžu využiť rýchle doručenie v deň objednania za atraktívnejšie ceny ako kedykoľvek predtým. Majú na výber, či uprednostia drahšie doručenie v kratšom, resp. vyťaženejšom čase, alebo cenovo dostupnejšie doručenie s dlhšou čakacou dobou, prípadne v čase mimo rozvozovej špičky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?
7 min. čítanie

Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?

Na zákaznícku skúsenosť nakupujúcich v e-shopoch má vplyv viacero faktorov. Vo veľkej miere ju ovplyvňuje používateľská prívetivosť nákupných košíkov, úroveň logistiky a zákaznícka podpora pri vrátení tovaru. Ako v týchto oblastiach obstáli české e-shopy? Spoločnosti Shopsys, Skladon a Retino už druhý rok po sebe uskutočnili v predvianočnom období Veľký test logistiky, ktorý mapuje úroveň českej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+