2 min. čítanie

Zákazníci nechcú platiť za rýchle doručenie, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Technologicko-logistická spoločnosť DODO odpovedá na zvyšujúci sa tlak zákazníkov na rýchle doručenie za čo najnižšie ceny. Do logistiky poslednej míle prináša koncept dynamickej cenotvorby.

Zákazníci nechcú platiť za rýchle doručenie, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Podľa spoločnosti Behavio až 75 % zákazníkov považuje rýchlosť doručenia za dôležitý rozhodovací prvok pri nákupe. Ochota priplatiť si za rýchle doručenie je stále pomerne nízka. Prieskum ukázal, že zákazníci sú ochotní zaplatiť za doručenie v rovnaký deň maximálne 4 eurá. Čiastku od 4,5 do 6 eur by zaplatila pätina.

Ako ovplyvní cenu dynamická cenotvorba?

Zavedenie dynamického ocenenia rozvozu umožňuje firmám optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho dopytu v danej lokalite. Tento cenový model je štandardom v oblasti rezervácií leteniek či hotelov. Na vyhodnotenie sa využívajú pokročilé analýzy dát a algoritmy, vďaka ktorým sa optimalizujú ceny produktov a služieb v reálnom čase v reakcii na dynamiku trhu. 

Povedzme, že si chce zákazník objednať dovoz domov zo svojho obľúbeného obchodu s farmárskymi potravinami, liekmi, knihami alebo športovými doplnkami. Fixnú cenu najrýchlejšej dopravy však považuje za privysokú. Pokiaľ mu obchod ponúkne možnosť doručenia tovaru v ten istý deň, ale mimo dopravnej špičky a navyše lacnejšie, môže to byť pre zákazníkov rozhodujúci dôvod pre uskutočnenie objednávky,“ približuje komerčný riaditeľ DODO Group Peter Menky.

Firma aktuálne testuje koncept dynamických cien a širšie využitie plánuje ešte tento rok.

Osoh pre firmy aj koncových zákazníkov

Firmy získajú priestor optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho záujmu a s tým aj možnosť priamo ovplyvňovať aj dopyt po doručení v konkrétnych časoch.

Mimo špičky, kedy je dopyt nižší, je možné ceny znížiť, čo môže prilákať ďalších zákazníkov, ktorých by inak mohli odradiť fixné vyššie poplatky za doručenie.

Naopak, v čase najväčšej vyťaženosti, je možné ceny za dopravu mierne zvýšiť a efektívne tak regulovať dopyt. Vďaka tomu sa doručenie lepšie rozprestrie v čase a umožní tak plynulejšie vybavenie zákaziek, zníži tlak na internú logistiku firiem, kuriérov rozvážajúcich tovar a v konečnom dôsledku aj na mestskú prevádzku.

Koncoví zákazníci môžu využiť rýchle doručenie v deň objednania za atraktívnejšie ceny ako kedykoľvek predtým. Majú na výber, či uprednostia drahšie doručenie v kratšom, resp. vyťaženejšom čase, alebo cenovo dostupnejšie doručenie s dlhšou čakacou dobou, prípadne v čase mimo rozvozovej špičky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Prečítať článok
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Prečítať článok
Packeta v roku 2024 posilnila pozíciu lídra. Má najväčšiu sieť výdajných miest a samoobslužných boxov
4 min. čítanie

Packeta v roku 2024 posilnila pozíciu lídra. Má najväčšiu sieť výdajných miest a samoobslužných boxov

Do funkcie nového CEO skupiny Packeta nastúpil v tomto roku Erich Čomor, ktorý si dal za cieľ „akcelerovať rast distribučnej aj partnerskej siete a posilniť pozíciu Packety ako prvej voľby zákazníkov a jednoznačnej jednotky v doručovaní zásielok.“  Noví majitelia skupiny Packeta, konzorcium CVC Capital Partners a Emma Capital s kapitálovou podporou R2G, priniesli investície a možnosti […]

Jana Szabóová Jana Szabóová
Senior B2B Specialist, Packeta
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+