
Hlavná zmena prichádza v podobe troch nových kariet, ktoré sa objavia na každej z vašich násteniek:
- Make it yours – zobrazí sa pri módnych a interiérových nástenkách a odporúča konkrétne produkty, ktoré si môžete kúpiť.
- More ideas – funguje pri všetkých ostatných kategóriách (krása, recepty, umenie) a ponúka súvisiaci obsah.
- All saves – obsahuje všetky príspevky, ktoré ste si doteraz uložili.
Nová éra personalizovaného nakupovania
Pinterest vo svojom oficiálnom vyjadrení priblížil, že chce, aby nástenky neboli len miestom na ukladanie obrázkov, ale aby používateľom aktívne pomáhali pri hľadaní aj nákupe nápadov.
„Nástenky sú jadrom toho, čo robí Pinterest inšpiratívnym miestom pre našich používateľov, preto do nich ďalej investujeme,“ vysvetľuje Vicky Gkiza, viceprezidentka pre produktový manažment. „Dnešné novinky premieňajú nástenky na osobného nákupného asistenta, ktorý používateľom pomáha prejsť od obdivovania vysnívaných štýlov či priestorov k ich reálnemu uskutočneniu.“
Experimentálne funkcie pre trh v USA
V USA a Kanade Pinterest testuje funkciu Styled for you – dynamické koláže vytvorené z módnych príspevkov, ktoré ste si uložili. Umožňujú kombinovať jednotlivé kúsky oblečenia a doplnky, vytvárať nové outfity podľa vášho vkusu a nakupovať ich priamo.
Ďalšou novinkou je Boards made for you – personalizované kolekcie, ktoré vznikajú kombináciou redakčného výberu a technologických odporúčaní. Tieto nástenky sa zobrazujú priamo vo vašom feede aj v e-mailovej schránke. Prinášajú aktuálne trendy a týždennú módnu inšpiráciu s možnosťou nákupu.
Čo to znamená pre e-commerce
Pre online predajcov je to dôležitý posun. Pinterest sa mení z miesta, kde sa len hľadali nápady, na priestor, kde rovno nakupujú. Integrácia nákupných funkcií priamo do násteniek skracuje cestu od inšpirácie k nákupu – presne to, čo predajcovia potrebujú.
Zmena neprichádza náhodou – platforma má za sebou silné obdobie rastu a chce ho pretaviť do reálnych nákupov. Pinterest v druhom kvartáli 2025 dosiahol až 578 miliónov MAU, pričom Európa vykázala mimoriadne silný rast s nárastom tržieb o 34 % medziročne.
Pinterest tým dáva jasne najavo, že už nechce byť len vizuálnou sociálnou sieťou, ale plnohodnotným predajným kanálom.
Pinterest prekvapuje novinkami – naposledy sa rozhodol pridať filter na obsah vygenerovaný AI. Teraz ide ďalej a mení sa z inšpiračnej platformy na miesto, kde sa skutočne nakupuje. Ak sa mu podarí prepojiť estetiku s funkčnosťou, môže sa stať jedným z najzaujímavejších predajných kanálov súčasnosti.












