Kulina si stanovila ambiciózny cieľ
V roku 2022 dosiahli tržby Kulina Group sumu 227 miliónov korún bez DPH, čo predstavuje významný nárast oproti 161 miliónom korún z predchádzajúceho roku. Z celkových tržieb tvorila spotrebná elektronika 37% a móda 22%. Aj napriek tomu, že spoločnosť zaznamenala čistú stratu vo výške 2,4 milióna českých korún za sledované obdobie, ide o významný posun v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy spoločnosť dosiahla zisk vo výške 1,8 milióna korún. EBITDA za rok 2022 dosiahla 2,3 milióna korún, čo je nižšia suma v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď dosahovala 5,8 milióna korún.
Kulina Group si pre tento rok stanovila ambiciózny cieľ dosiahnuť obrat vo výške 330 miliónov korún bez DPH.
Kulina Group sa v minulom roku tiež zamerala na expanziu na európskym trhu. Spoločnosť otvorila e-shopy v 12 európskych krajinách, vrátane Nemecka, Bulharska, Rakúska, Francúzska a Španielska. Zahraničný online predaj prispel k celkovým tržbám 14 % . Okrem toho Kulina Group otvorila kamennú predajňu v Prahe a prostredníctvom konceptu zdieľaných predajní Pikito má aj kamenný obchod v Bukurešti.
Pôvodný e-shop Kulina skrachoval, ale značku Kulina od konkurzného správcu odkúpili Vladimír Komár a Marcel Vargaeštók. Písal sa rok 2019… Vznikla nová skupina firiem, ktorá spojila novozaložený internetový obchod s prémiovým kuchynským vybavením pod zachránenou značkou Kulina a najväčšiu školu varenia v Českej republike Chefparade.
Tento rast a expanzia naznačujú, že Kulina Group pokračuje v rozširovaní svojho podnikania a stáva sa významným hráčom na trhu s e-shopmi a kuchynským vybavením nielen v Českej republike, ale aj v rámci Európy. Spoločnosť si kladie ambiciózne ciele na nadchádzajúci rok a očakáva sa, že bude ďalej rásť a posilňovať svoju pozíciu na trhu.