Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Z nuly na 300 miliónov korún za štyri roky. Kulina rastie o desiatky percent

Retailová skupina Kulina Group, ktorú vlastní miliardár Vladimír Komár, oznámila impozantný rast za minulý rok. Skupina, ktorá sa špecializuje na predaj kuchynského vybavenia a výrobkov pre domácnosť, prevádzkuje e-shopy, zaznamenala 41% nárast tržieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Z nuly na 300 miliónov korún za štyri roky. Kulina rastie o desiatky percent

Kulina si stanovila ambiciózny cieľ

V roku 2022 dosiahli tržby Kulina Group sumu 227 miliónov korún bez DPH, čo predstavuje významný nárast oproti 161 miliónom korún z predchádzajúceho roku. Z celkových tržieb tvorila spotrebná elektronika 37% a móda 22%. Aj napriek tomu, že spoločnosť zaznamenala čistú stratu vo výške 2,4 milióna českých korún za sledované obdobie, ide o významný posun v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy spoločnosť dosiahla zisk vo výške 1,8 milióna korún. EBITDA za rok 2022 dosiahla 2,3 milióna korún, čo je nižšia suma v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď dosahovala 5,8 milióna korún.

Kulina Group si pre tento rok stanovila ambiciózny cieľ dosiahnuť obrat vo výške 330 miliónov korún bez DPH.

Kulina Group sa v minulom roku tiež zamerala na expanziu na európskym trhu. Spoločnosť otvorila e-shopy v 12 európskych krajinách, vrátane Nemecka, Bulharska, Rakúska, Francúzska a Španielska. Zahraničný online predaj prispel k celkovým tržbám 14 % . Okrem toho Kulina Group otvorila kamennú predajňu v Prahe a prostredníctvom konceptu zdieľaných predajní Pikito má aj kamenný obchod v Bukurešti.

Pôvodný e-shop Kulina skrachoval, ale značku Kulina od konkurzného správcu odkúpili Vladimír Komár a Marcel Vargaeštók. Písal sa rok 2019… Vznikla nová skupina firiem, ktorá spojila novozaložený internetový obchod s prémiovým kuchynským vybavením pod zachránenou značkou Kulina a najväčšiu školu varenia v Českej republike Chefparade.

Tento rast a expanzia naznačujú, že Kulina Group pokračuje v rozširovaní svojho podnikania a stáva sa významným hráčom na trhu s e-shopmi a kuchynským vybavením nielen v Českej republike, ale aj v rámci Európy. Spoločnosť si kladie ambiciózne ciele na nadchádzajúci rok a očakáva sa, že bude ďalej rásť a posilňovať svoju pozíciu na trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+