Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Z domácich miláčikov sú členovia rodiny a trh so starostlivosťou o domáce zvieratá rastie

Prístup k domácim zvieratám sa mení a počet ich vlastníkov rastie. To z nich robí hnaciu silu výraznej expanzie na európskom trhu v starostlivosti o domácich miláčikov.

Z domácich miláčikov sú členovia rodiny a trh so starostlivosťou o domáce zvieratá rastie
Zdroj: Depositphotos

Zo štatistík Spojeného kráľovstva o krmivách pre domáce zvieratá vyplýva, že v rokoch 2012 až 2020 sa počet majiteľov domácich zvierat v Spojenom kráľovstve zvýšil z približne 45 % na viac ako 60 %. Tento trend sa odráža v celej Európe –  European Pet Food Federation (FEDIAF) v roku 2022 predpokladala, že 90 miliónov európskych domácností bude mať v danom roku aspoň jedno domáce zviera.

Prognózy a rast trhu

Trh so starostlivosťou o domáce zvieratá v Európe sa bude pravdepodobne výrazne rozširovať. Prieskum trhu naznačuje, že hodnota tohto sektora na konci roka 2022 predstavovala 10 737,3 milióna USD a očakáva sa, že do roku 2033 dosiahne hodnotu 23 026,7 milióna USD, pričom v prognózovanom období 2023 – 2033 porastie o 7,2 %.

Zdroj: Futuremarketinsights

Hlavné trendy

  1. S domácimi zvieratami sa zaobchádza skôr ako s členmi rodiny, čo zvyšuje výdavky na luxusný tovar a služby.
  2. Exkluzivita: Prírodné a ekologické výrobky pre domáce zvieratá sú čoraz vyhľadávanejšie.
  3. E-commerce tvorí 35 % predaja v Spojenom kráľovstve, ktoré je najväčším trhom v starostlivosti o domáce zvieratá v západnej Európe. Môžeme teda konštatovať, že e-shopy majú tomuto sektoru čo ponúknuť.
  4. Udržateľnosť: Dopyt po udržateľných a ekologických výrobkoch starostlivosti o domáce zvieratá rastie.
  5. Spoločnosti poskytujú tovar a služby šité na mieru tak, aby vyhovovali konkrétnym požiadavkám domácich zvierat.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dominantné postavenie Spojeného kráľovstva a regionálny rast

Európsky trh s krmivami pre domáce zvieratá, v roku 2022 ocenený na 47,74 miliardy USD, v rokoch 2017 až 2021 zaznamenal výrazný rast o 23,6 %. Táto expanzia je spôsobená predovšetkým rastúcou populáciou domácich zvierat, ktorá v roku 2022 dosiahla 324,4 milióna z 290,5 milióna v roku 2017, spolu s rastúcim trendom humanizácie domácich zvierat a zvýšeným dôrazom na ich zdravie a pohodu.

Na európskom trhu vedie Spojené kráľovstvo, čo predstavuje 14,9 % z celkového objemu v roku 2022. Dominantné postavenie Veľkej Británie vyplýva z rastúcej populácie domácich zvierat, zvýšeného používania komerčných krmív, širokej dostupnosti rozmanitých diét, vnímaného pomeru ceny a kvality a rastúceho dopytu po špecializovaných, zdraviu prospešných diétach pre domácich miláčikov.

Zdroj: Mordorintelligence.com

Predpokladá sa, že Poľsko bude najrýchlejšie rastúcim trhom v Európe s očakávaným CAGR 14,3 % počas prognózovaného obdobia. Tento rast sa pripisuje rozširujúcej sa populácii domácich zvierat a prechodu od domácich ku komerčným krmivám.

Celkovo sa predpokladá, že európsky trh s krmivom pre domáce zvieratá bude v nadchádzajúcom období rásť tempom 7,5 %.

Globálny pohľad

Domáce zvieratá chytili za srdce nielen Európanov. E-commerce trh so starostlivosťou o zvieratá rýchlo rastie aj v globálnom merítku. V roku 2022 mal celosvetový e-commerce trh so starostlivosťou o domáce zvieratá hodnotu približne 23,01 miliardy USD a predpokladá sa, že do roku 2030 dosiahne 45,60 miliardy USD, pričom počas prognózovaného obdobia (2023 – 2030) bude rásť tempom približne 8,92 %.

Prečo tento e-commerce trh rastie aj na svetovej úrovni:

  1. Častejšie osvojovanie domácich zvierat,
  2. pohodlie online nakupovania,
  3. integrácia segmentov starostlivosti o domáce zvieratá veľkými hráčmi (napríklad Amazon uvažuje o pridaní veterinárnych telemedicínskych služieb).

Pohľad do budúcna

Je jasné, že naši chlpatí, operení a šupinatí priatelia sú viac než len domácimi miláčikmi – sú rodinou. A práve táto zmena pohľadu je hnacou silou transformácie v tomto odvetví.

V období rokov 2024 – 2029 sa predpokladá pozitívny nárast hodnoty pre západoeurópsky e-commerce zameraný na starostlivosť o zvieratá. Trh reaguje na túžbu poskytnúť domácim miláčikom to najlepšie – od prémiových ekologických krmív až po ekologické hračky a špičkové zdravotné služby.

Keďže hranice medzi výrobkami pre ľudí a domáce zvieratá sa naďalej stierajú a e-commerce otvára nové možnosti pre pohodlie a personalizáciu, jedno je isté: puto medzi domácimi miláčikmi a ich ľuďmi bude tento prosperujúci trh formovať aj v nasledujúcich rokoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. čítanie

E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Ako hovorí jedna z marketingových poučiek, je potrebné zabezpečiť, aby sa ten správny výrobok dostal k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu. To je však ideálny scenár. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a ďalšími prekážkami je to skôr zbožné prianie. Našťastie, digitálny marketing patrí […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je zážitkové nakupovanie?
3 min. čítanie

Čo je zážitkové nakupovanie?

Poznáte pojem Immersive Shopping? Môžeme ho preložiť aj ako zážitkové nakupovanie. Ide o obchodnú stratégiu, ktorá spája digitálne inovácie so zaujímavými a hmatateľnými aspektmi tradičného retailu. Kombinuje digitálny a fyzický svet s cieľom vytvoriť nezabudnuteľné a pútavé zážitky prostredníctvom najmodernejších technológií, ako sú virtuálna realita (VR), rozšírená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+