Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Yves Rocher zatvára predajne v regióne DACH. Internetový obchod zostáva

Francúzska kozmetická spoločnosť Yves Rocher zatvára všetky svoje pobočky v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. So súčasným obchodným modelom spoločnosti už nie je možné fungovať udržateľne a úspešne. Na týchto trhoch bude naďalej pôsobiť, ale už len online.

Yves Rocher zatvára predajne v regióne DACH. Internetový obchod zostáva

Yves Rocher je francúzska kozmetická spoločnosť s kamennými predajňami v Európe, ako aj s internetovými obchodmi. V roku 2021 spoločnosť zatvorila sedem predajní v Holandsku. V najbližších mesiacoch zatvorí aj všetky predajne v regióne DACH.

Najmenej 140 pobočiek končí

Toto rozhodnutie sa dotkne najmenej 140 pobočiek a 350 pracovných miest. Zamestnanci boli o zatvorení pobočiek informovaní už v marci tohto roka. Od pandémie koróny sa spoločnosť Yves Rocher zaoberá hospodárskymi problémami.

“Posledné dva roky nás postavili pred obrovské ekonomické výzvy,” uviedla hovorkyňa spoločnosti. Hoci sa predajne zatvárajú, spoločnosť neukončuje svoje aktivity na týchto trhoch. “Naši zákazníci môžu stále nájsť naše výrobky a objednať si ich priamo v našom online obchode.”

Týždenný podcast UPdate

Reťazce zatvárajúce predajne v Nemecku

Yves Rocher nie je prvým známym reťazcom, ktorý sa stiahol z nemeckých nákupných ulíc. Zatvorili sa obchodné domy Galeria-Karstadt-Kaufhof, ako aj predajne obuvi Görtz a Reno. Veľkú časť svojich pobočiek v Nemecku zatvára aj výrobca módy Gerry Weber. Aj tieto spoločnosti boli vyhlásené za insolventné, čo však nie je prípad spoločnosti Yves Rocher.

Nemecký maloobchodný zväz (HDE) predpokladá, že príčinou tohto vývoja je vysoká miera inflácie.

“Mnohé maloobchodné spoločnosti zažívajú ťažké časy. Najprv pandémia s jej výlukami, zatváraním obchodov a opatreniami, ktoré obmedzili počet zákazníkov, a teraz dôsledky ruskej vojny na Ukrajine s vysokou infláciou a zlým spotrebiteľským sentimentom,” povedal generálny riaditeľ HDE Stefan Genth.

Podľa združenia sa očakáva, že tento rok sa v Nemecku zatvorí približne 9 000 obchodov. Pred pandémiou bolo každoročne zatvorených približne 5 000 obchodov. Ak sa prognóza potvrdí, v celej krajine zostane 311 000 obchodov. V roku 2015 bolo ešte takmer 373 000 obchodov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+