2 min. čítanie

YouTube spomaľuje videá užívateľom, ktorí blokujú reklamy

V prípade, že YouTube zaznamená používanie blokovača, užívateľ bude mať pomalší a otravnejší zážitok z prezerania obsahu. Toto opatrenie je súčasťou rozšíreného úsilia YouTube zamedziť používateľom blokovanie jeho reklám.

YouTube spomaľuje videá užívateľom, ktorí blokujú reklamy
Zdroj: Depositphotos

O tom, že YouTube sprísňuje hru v boji proti blokovačom reklám, sme informovali už začiatkom mesiaca. Platforma potvrdila, že spomaľuje načítavanie webovej stránky pre používateľov, ktorých prichytí pri používaní adblockerov pri návšteve YouTube.

YouTube postupne posilňuje svoje opatrenia. Niektorým používateľom dokonca úplne znemožňuje prehrávanie obsahu. Teraz, ako uvádza Android Authority a potvrdil sám YouTube, sa implementujú aj oneskorenia pri načítavaní stránky, kde rôzni používatelia hlásia čakacie doby päť sekúnd alebo viac.

„Aby sme podporili rozmanitý ekosystém tvorcov po celom svete a umožnili miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube, spustili sme iniciatívu, ktorá núti divákov s povolenými adblockmi povoliť reklamy na YouTube alebo vyskúšať YouTube Premium pre zážitok bez reklám. Používatelia s nainštalovanými adblockmi môžu mať nepriaznivý zážitok z prezerania, bez ohľadu na to, aký prehliadač používajú,“ vyjadrila sa platforma v oficiálnom vyhlásení pre Android Authority.

Zmeny ovplyvňujú len webovú verziu aplikácie a nie tých, ktorí sa na YouTube prihlasujú cez mobilnú aplikáciu. Väčšina prístupov sa deje prostredníctvom webu youtube.com, nie cez aplikáciu. Vplyv blokovačov by teda mohol byť významný. Podobné opatrenia však môžeme očakávať aj od ďalších platforiem. YouTube sa do boja pustil práve preto, že používatelia obchádzajú jeho hlavný zdroj príjmu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Keď zľava ospravedlňuje nákup. Čo odhalil prieskum o slovenských a českých spotrebiteľoch
3 min. čítanie

Keď zľava ospravedlňuje nákup. Čo odhalil prieskum o slovenských a českých spotrebiteľoch

Zľava, pocit viny, impulzívne nákupy a rozdiely medzi generáciami. Nový prieskum Heureky ukazuje, že správanie spotrebiteľov sa mení nielen podľa veku a príjmu, ale aj podľa psychologických vzorcov. Zľava predáva, ale nie vždy preto, že by cena bola skutočne výhodnejšia. Často len dá zákazníkovi pocit, že sa rozhodol správne – a práve to je pre […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge