2 min. čítanie

YouTube spomaľuje videá užívateľom, ktorí blokujú reklamy

V prípade, že YouTube zaznamená používanie blokovača, užívateľ bude mať pomalší a otravnejší zážitok z prezerania obsahu. Toto opatrenie je súčasťou rozšíreného úsilia YouTube zamedziť používateľom blokovanie jeho reklám.

YouTube spomaľuje videá užívateľom, ktorí blokujú reklamy
Zdroj: Depositphotos

O tom, že YouTube sprísňuje hru v boji proti blokovačom reklám, sme informovali už začiatkom mesiaca. Platforma potvrdila, že spomaľuje načítavanie webovej stránky pre používateľov, ktorých prichytí pri používaní adblockerov pri návšteve YouTube.

YouTube postupne posilňuje svoje opatrenia. Niektorým používateľom dokonca úplne znemožňuje prehrávanie obsahu. Teraz, ako uvádza Android Authority a potvrdil sám YouTube, sa implementujú aj oneskorenia pri načítavaní stránky, kde rôzni používatelia hlásia čakacie doby päť sekúnd alebo viac.

„Aby sme podporili rozmanitý ekosystém tvorcov po celom svete a umožnili miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube, spustili sme iniciatívu, ktorá núti divákov s povolenými adblockmi povoliť reklamy na YouTube alebo vyskúšať YouTube Premium pre zážitok bez reklám. Používatelia s nainštalovanými adblockmi môžu mať nepriaznivý zážitok z prezerania, bez ohľadu na to, aký prehliadač používajú,“ vyjadrila sa platforma v oficiálnom vyhlásení pre Android Authority.

Zmeny ovplyvňujú len webovú verziu aplikácie a nie tých, ktorí sa na YouTube prihlasujú cez mobilnú aplikáciu. Väčšina prístupov sa deje prostredníctvom webu youtube.com, nie cez aplikáciu. Vplyv blokovačov by teda mohol byť významný. Podobné opatrenia však môžeme očakávať aj od ďalších platforiem. YouTube sa do boja pustil práve preto, že používatelia obchádzajú jeho hlavný zdroj príjmu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+