
Zmena v počítaní zhliadnutí príde už čoskoro
Od 31. marca YouTube zmení spôsob počítania zhliadnutí krátkych videí. Každé spustenie videa sa teraz bude považovať za zhliadnutie.
Doteraz YouTube vyžadoval, aby používatelia pozerali video určitý čas, aby sa záznam považoval za platné zhliadnutie. Nové pravidlo je podstatne jednoduchšie: stačí, ak sa video začne prehrávať. Tvorcom zmena prinesie nárast počtu zhliadnutí.
YouTube pristúpil k tejto úprave po konzultáciách s tvorcami. Tí dlhodobo volali po presnejších štatistikách, ktoré by im umožnili lepšie pochopiť, ako často a do akej miery publikum ich krátke videá sleduje.
Vďaka tomuto aktualizovanému meradlu budú môcť tvorcovia obsahu presvedčivejšie ukázať potenciálnym partnerom z brandingu, aký široký dosah majú, a robiť lepšie rozhodnutia týkajúce sa svojej obsahovej stratégie.
YouTube ponecháva tieto informácie v sekcii „zapojené zhliadnutia“ v Rozšírenom móde YouTube Analytics pre používateľov, ktorí stále chcú sledovať pôvodné meranie.
Aby sa zabezpečilo, že zmena neovplyvní možnosti monetizácie, príjmy a oprávnenosť tvorcov do YouTube Partner Program budú naďalej založené na pôvodnom meraní.
Tento update uvádza YouTube Shorts do súladu s TikTokom a Instagram Reels, ktoré už sledujú zhliadnutia na základe spustení a opakovaných prehratí videa. Pri správe obsahu na rôznych sociálnych platformách budú môcť tvorcovia ľahšie porovnávať metriky výkonnosti vďaka štandardizácii platformy.
Táto zmena poskytuje komplexnejšie pochopenie dosahu obsahu pre e-commerce spoločnosti využívajúce marketing krátkych videí, čo môže zlepšiť meranie návratnosti investícií do sociálnych médií.