3 min. čítanie

YouTube predstavil 9 nových funkcií. Dáva priestor budovaniu komunity či monetizácii

YouTube na svojom pravidelnom podujatí „Made on YouTube 2024“ predstavil niekoľko nových nástrojov a funkcií. Hoci sú tieto novinky určené predovšetkým pre tvorcov obsahu, predstavujú aj príležitosti pre odborníkov z digitálneho marketingu, ktorí chcú optimalizovať svoju online prítomnosť, zapojenie publika a monetizáciu na platforme. Tu je prehľad kľúčových aktualizácií, ktoré by mohli ovplyvniť vašu stratégiu.

YouTube predstavil 9 nových funkcií. Dáva priestor budovaniu komunity či monetizácii
Zdroj: YouTube

1. AI na tvorbu videí: Veo v Dream Screen

YouTube vylepšuje funkciu Dream Screen, ktorá bola pôvodne uvedená v YouTube Shorts, pomocou nového AI nástroja s názvom Veo. Veo využíva technológiu video generovania od Google DeepMind na vytváranie realistickejších pozadí.

Pre e-commerce môže byť tento nástroj užitočný pri produkcii krátkeho obsahu pre produkty alebo kampane. Poskytuje väčšie kreatívne možnosti s minimálnymi nákladmi na produkciu.

2. Vylepšená karta Inspiration v YouTube Studio

Aktualizovaná karta Inspiration ponúka návrhy projektov a pomáha tvorcom vylepšovať ich, od názvov a miniatúr až po osnovy videí. Marketérom môže ušetriť čas pri tvorbe video obsahu.

3. Hlbšie vzťahy s komunitou

YouTube zavádza novú funkciu Communities na stránkach kanálov, ktorá umožňuje tvorcom a značkám priamejšiu interakciu so svojím publikom. Možnosť zdieľať obsah (ako zo strany tvorcu, tak aj používateľa) priamo na stránke kanála poskytuje ďalší spôsob, ako zapojiť publikum a budovať brand loyalty.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

4. V Community Hub interaguje AI

Vylepšený Community Hub v YouTube Studio ponúka lepší prehľad o publiku. Ponúka tiež možnosti interakcie s využitím AI návrhov k odpovediam na komentáre. To je obzvlášť užitočné pre značky alebo marketérov, ktorí spravujú rastúce publikum, čo umožňuje efektívnejšiu a zmysluplnejšiu interakciu.

5. Titulky sú out, prichádza automatický dabing

YouTube čoskoro rozšíri funkciu automatického dabovania, ktorá pridáva dabované zvukové stopy vo viacerých jazykoch. Táto funkcia rozširuje dostupnosť obsahu, čo e-commerce značkám umožní zacieliť na globálne trhy bez potreby špecializovaného prekladateľského tímu.

Zdroj: YouTube

6. Hype zvýši viditeľnosť stredne veľkých tvorcov

Nová funkcia Hype umožňuje dostať do popredia menších a stredných tvorcov. Pomôže im dostať sa na týždenný rebríček, čím dostanú viac pozornosti používateľov, ktorí o nich doposiaľ nepočuli. “Považujte ho za rozšírenie tlačidla Like – ak sa vám video naozaj páči, môžete kliknúť na “Páči sa mi to” a potom “Hype”, aby ste mu pomohli dosiahnuť nové prvenstvo,” približuje platforma.

To môže byť užitočné pre firmy, ktoré spolupracujú s influencermi alebo ambasádormi malej a strednej veľkosti.

7. Rozšírenie YouTube Shopping

Funkcia YouTube Shopping naďalej rastie a a jej affiliate program sa rozširuje za hranice USA a Južnej Kórey do nových trhov ako Indonézia, Thajsko a Vietnam.

Tento spôsob nakupovania je oveľa populárnejší v Ázii a niektoré európske krajiny ešte stále len postupne zavádzajú tento spôsob predaja.

8. Monetizácia v živých vysielaniach

Gify poháňané nástrojom Jewels budú čoskoro dostupné vo vertikálnom živom vysielaní, čo umožní divákom reagovať a posielať virtuálne dary. Značky, no najmä tvorcovia, to môžu využiť ako nový spôsob monetizácie v reálnom čase počas živého predaja alebo produktových akcií.

Tento spôsob je dôverne známy používateľom iných platforiem ako napríklad Twitch, TikTok a ďalších.

9. Nový zážitok pri sledovaní na TV

YouTube umožní tvorcom organizovať ich obsah do sérií a epizód a umožní automatické prehrávanie videa pri návšteve stránky kanála.

To môže byť skvelý spôsob, ako profesionálne prezentovať návody, kampane alebo sériový obsah vašej značky.

YouTube novinky zhrnuté a podčiarknuté

Aktualizácie YouTube na rok 2024 predstavujú nové príležitosti pre globálny dosah a nové možnosti interakcie s publikom. Či už chcete budovať komunitu okolo značky, rozšíriť svoj dosah na nové trhy alebo zlepšiť produkciu video obsahu, nové nástroje môžu pomôcť značkám, ktoré chcú na YouTube rásť a budovať okolo seba komunitu.

Ak vás novinky zaujali, odporúčame pozrieť si bližšie vysvetlenia priamo od YouTube.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+