1. AI na tvorbu videí: Veo v Dream Screen
YouTube vylepšuje funkciu Dream Screen, ktorá bola pôvodne uvedená v YouTube Shorts, pomocou nového AI nástroja s názvom Veo. Veo využíva technológiu video generovania od Google DeepMind na vytváranie realistickejších pozadí.
Pre e-commerce môže byť tento nástroj užitočný pri produkcii krátkeho obsahu pre produkty alebo kampane. Poskytuje väčšie kreatívne možnosti s minimálnymi nákladmi na produkciu.
2. Vylepšená karta Inspiration v YouTube Studio
Aktualizovaná karta Inspiration ponúka návrhy projektov a pomáha tvorcom vylepšovať ich, od názvov a miniatúr až po osnovy videí. Marketérom môže ušetriť čas pri tvorbe video obsahu.
3. Hlbšie vzťahy s komunitou
YouTube zavádza novú funkciu Communities na stránkach kanálov, ktorá umožňuje tvorcom a značkám priamejšiu interakciu so svojím publikom. Možnosť zdieľať obsah (ako zo strany tvorcu, tak aj používateľa) priamo na stránke kanála poskytuje ďalší spôsob, ako zapojiť publikum a budovať brand loyalty.
4. V Community Hub interaguje AI
Vylepšený Community Hub v YouTube Studio ponúka lepší prehľad o publiku. Ponúka tiež možnosti interakcie s využitím AI návrhov k odpovediam na komentáre. To je obzvlášť užitočné pre značky alebo marketérov, ktorí spravujú rastúce publikum, čo umožňuje efektívnejšiu a zmysluplnejšiu interakciu.
5. Titulky sú out, prichádza automatický dabing
YouTube čoskoro rozšíri funkciu automatického dabovania, ktorá pridáva dabované zvukové stopy vo viacerých jazykoch. Táto funkcia rozširuje dostupnosť obsahu, čo e-commerce značkám umožní zacieliť na globálne trhy bez potreby špecializovaného prekladateľského tímu.
6. Hype zvýši viditeľnosť stredne veľkých tvorcov
Nová funkcia Hype umožňuje dostať do popredia menších a stredných tvorcov. Pomôže im dostať sa na týždenný rebríček, čím dostanú viac pozornosti používateľov, ktorí o nich doposiaľ nepočuli. “Považujte ho za rozšírenie tlačidla Like – ak sa vám video naozaj páči, môžete kliknúť na “Páči sa mi to” a potom “Hype”, aby ste mu pomohli dosiahnuť nové prvenstvo,” približuje platforma.
To môže byť užitočné pre firmy, ktoré spolupracujú s influencermi alebo ambasádormi malej a strednej veľkosti.
7. Rozšírenie YouTube Shopping
Funkcia YouTube Shopping naďalej rastie a a jej affiliate program sa rozširuje za hranice USA a Južnej Kórey do nových trhov ako Indonézia, Thajsko a Vietnam.
Tento spôsob nakupovania je oveľa populárnejší v Ázii a niektoré európske krajiny ešte stále len postupne zavádzajú tento spôsob predaja.
8. Monetizácia v živých vysielaniach
Gify poháňané nástrojom Jewels budú čoskoro dostupné vo vertikálnom živom vysielaní, čo umožní divákom reagovať a posielať virtuálne dary. Značky, no najmä tvorcovia, to môžu využiť ako nový spôsob monetizácie v reálnom čase počas živého predaja alebo produktových akcií.
Tento spôsob je dôverne známy používateľom iných platforiem ako napríklad Twitch, TikTok a ďalších.
9. Nový zážitok pri sledovaní na TV
YouTube umožní tvorcom organizovať ich obsah do sérií a epizód a umožní automatické prehrávanie videa pri návšteve stránky kanála.
To môže byť skvelý spôsob, ako profesionálne prezentovať návody, kampane alebo sériový obsah vašej značky.
YouTube novinky zhrnuté a podčiarknuté
Aktualizácie YouTube na rok 2024 predstavujú nové príležitosti pre globálny dosah a nové možnosti interakcie s publikom. Či už chcete budovať komunitu okolo značky, rozšíriť svoj dosah na nové trhy alebo zlepšiť produkciu video obsahu, nové nástroje môžu pomôcť značkám, ktoré chcú na YouTube rásť a budovať okolo seba komunitu.
Ak vás novinky zaujali, odporúčame pozrieť si bližšie vysvetlenia priamo od YouTube.