Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

YouTube predstavil 9 nových funkcií. Dáva priestor budovaniu komunity či monetizácii

YouTube na svojom pravidelnom podujatí „Made on YouTube 2024“ predstavil niekoľko nových nástrojov a funkcií. Hoci sú tieto novinky určené predovšetkým pre tvorcov obsahu, predstavujú aj príležitosti pre odborníkov z digitálneho marketingu, ktorí chcú optimalizovať svoju online prítomnosť, zapojenie publika a monetizáciu na platforme. Tu je prehľad kľúčových aktualizácií, ktoré by mohli ovplyvniť vašu stratégiu.

YouTube predstavil 9 nových funkcií. Dáva priestor budovaniu komunity či monetizácii
Zdroj: YouTube

1. AI na tvorbu videí: Veo v Dream Screen

YouTube vylepšuje funkciu Dream Screen, ktorá bola pôvodne uvedená v YouTube Shorts, pomocou nového AI nástroja s názvom Veo. Veo využíva technológiu video generovania od Google DeepMind na vytváranie realistickejších pozadí.

Pre e-commerce môže byť tento nástroj užitočný pri produkcii krátkeho obsahu pre produkty alebo kampane. Poskytuje väčšie kreatívne možnosti s minimálnymi nákladmi na produkciu.

2. Vylepšená karta Inspiration v YouTube Studio

Aktualizovaná karta Inspiration ponúka návrhy projektov a pomáha tvorcom vylepšovať ich, od názvov a miniatúr až po osnovy videí. Marketérom môže ušetriť čas pri tvorbe video obsahu.

3. Hlbšie vzťahy s komunitou

YouTube zavádza novú funkciu Communities na stránkach kanálov, ktorá umožňuje tvorcom a značkám priamejšiu interakciu so svojím publikom. Možnosť zdieľať obsah (ako zo strany tvorcu, tak aj používateľa) priamo na stránke kanála poskytuje ďalší spôsob, ako zapojiť publikum a budovať brand loyalty.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

4. V Community Hub interaguje AI

Vylepšený Community Hub v YouTube Studio ponúka lepší prehľad o publiku. Ponúka tiež možnosti interakcie s využitím AI návrhov k odpovediam na komentáre. To je obzvlášť užitočné pre značky alebo marketérov, ktorí spravujú rastúce publikum, čo umožňuje efektívnejšiu a zmysluplnejšiu interakciu.

5. Titulky sú out, prichádza automatický dabing

YouTube čoskoro rozšíri funkciu automatického dabovania, ktorá pridáva dabované zvukové stopy vo viacerých jazykoch. Táto funkcia rozširuje dostupnosť obsahu, čo e-commerce značkám umožní zacieliť na globálne trhy bez potreby špecializovaného prekladateľského tímu.

Zdroj: YouTube

6. Hype zvýši viditeľnosť stredne veľkých tvorcov

Nová funkcia Hype umožňuje dostať do popredia menších a stredných tvorcov. Pomôže im dostať sa na týždenný rebríček, čím dostanú viac pozornosti používateľov, ktorí o nich doposiaľ nepočuli. “Považujte ho za rozšírenie tlačidla Like – ak sa vám video naozaj páči, môžete kliknúť na “Páči sa mi to” a potom “Hype”, aby ste mu pomohli dosiahnuť nové prvenstvo,” približuje platforma.

To môže byť užitočné pre firmy, ktoré spolupracujú s influencermi alebo ambasádormi malej a strednej veľkosti.

7. Rozšírenie YouTube Shopping

Funkcia YouTube Shopping naďalej rastie a a jej affiliate program sa rozširuje za hranice USA a Južnej Kórey do nových trhov ako Indonézia, Thajsko a Vietnam.

Tento spôsob nakupovania je oveľa populárnejší v Ázii a niektoré európske krajiny ešte stále len postupne zavádzajú tento spôsob predaja.

8. Monetizácia v živých vysielaniach

Gify poháňané nástrojom Jewels budú čoskoro dostupné vo vertikálnom živom vysielaní, čo umožní divákom reagovať a posielať virtuálne dary. Značky, no najmä tvorcovia, to môžu využiť ako nový spôsob monetizácie v reálnom čase počas živého predaja alebo produktových akcií.

Tento spôsob je dôverne známy používateľom iných platforiem ako napríklad Twitch, TikTok a ďalších.

9. Nový zážitok pri sledovaní na TV

YouTube umožní tvorcom organizovať ich obsah do sérií a epizód a umožní automatické prehrávanie videa pri návšteve stránky kanála.

To môže byť skvelý spôsob, ako profesionálne prezentovať návody, kampane alebo sériový obsah vašej značky.

YouTube novinky zhrnuté a podčiarknuté

Aktualizácie YouTube na rok 2024 predstavujú nové príležitosti pre globálny dosah a nové možnosti interakcie s publikom. Či už chcete budovať komunitu okolo značky, rozšíriť svoj dosah na nové trhy alebo zlepšiť produkciu video obsahu, nové nástroje môžu pomôcť značkám, ktoré chcú na YouTube rásť a budovať okolo seba komunitu.

Ak vás novinky zaujali, odporúčame pozrieť si bližšie vysvetlenia priamo od YouTube.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+