2 min. čítanie

Vznikol manifest, ktorý bude novým poslancom komunikovať priority európskeho e-commerce

Organizácia Ecommerce Europe pripravila pred voľbami do Európskeho parlamentu manifest. Apeluje v ňom na to, aby sa v prvom rade dodržiavali existujúce pravidlá, než aby sa zavádzali nové.

Vznikol manifest, ktorý bude novým poslancom komunikovať priority európskeho e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Ecommerce Europe je neziskové združenie EÚ, ktoré zastupuje spoločnosti predávajúce tovar a služby online spotrebiteľom v Európe. Manifest predstavuje dôležitý krok vpred pre Európsku úniu s jasným cieľom – maximalizovať potenciál európskeho hospodárstva a digitálneho obchodu. 

Veľký dôraz na malé podniky

V Bruseli zdôrazňuje Ecommerce Europe potrebu pragmatického prístupu a vyzýva na pochopenie reálnej situácie podnikov. Jej odporúčanie spočíva v tvorbe pravidiel, ktoré sú nielen realizovateľné, ale aj v súlade so zásadami lepšej právnej regulácie, s cieľom dosiahnuť súdržnosť v právnych predpisoch. Dôležitým bodom je myšlienka, že pri regulácii by sa malo najprv zohľadňovať potreby malých podnikov, ktoré tvoria 90 % hospodárstva.

“Európska únia sa nachádza v zlomovom bode. Nasledujúce európske voľby a mandát budú mať rozhodujúci vplyv na našu schopnosť prejsť na obehovejšie a digitálnejšie hospodárstvo bez toho, aby sme niekoho nechali pozadu, aby sa stal konkurencieschopným globálnym aktérom. Aby sa tak stalo, musíme zabezpečiť odolnosť nášho hospodárstva, ako aj podnikov a ľudí, ktorí za ním stoja. Sme pevne presvedčení, že európske odvetvie digitálneho obchodu je pri dosahovaní týchto cieľov kľúčové,” vyhlásil Luca Cassetti, generálny tajomník Ecommerce Europe.

Cesta za spoločnými cieľmi

Medzi zásady patrí aj neutralita kanálov, harmonizácia a ochrana rovnakých podmienok pre všetky spoločnosti. Manifest zdôrazňuje, že dodržiavaním týchto zásad je možné dosiahnuť spoločný cieľ – ekologické, digitálne a inkluzívne hospodárstvo.

V rámci politických priorít pre nový mandát Európskej únie sa Ecommerce Europe zaväzuje k uzavretiu cyklu jednotného trhu, efektívnejšiemu spracovaniu údajov a využitiu digitálnych nástrojov na zlepšenie informovanosti spotrebiteľov. Organizácia verí, že v nadchádzajúcich piatich rokoch bude e-commerce zohrávať kľúčovú úlohu v dosiahnutí hospodárskych cieľov kontinentu a môže byť hnacou silou spravodlivejšieho, konkurencieschopnejšieho, udržateľnejšieho a digitálneho hospodárstva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+