
Ecommerce Europe je neziskové združenie EÚ, ktoré zastupuje spoločnosti predávajúce tovar a služby online spotrebiteľom v Európe. Manifest predstavuje dôležitý krok vpred pre Európsku úniu s jasným cieľom – maximalizovať potenciál európskeho hospodárstva a digitálneho obchodu.
Veľký dôraz na malé podniky
V Bruseli zdôrazňuje Ecommerce Europe potrebu pragmatického prístupu a vyzýva na pochopenie reálnej situácie podnikov. Jej odporúčanie spočíva v tvorbe pravidiel, ktoré sú nielen realizovateľné, ale aj v súlade so zásadami lepšej právnej regulácie, s cieľom dosiahnuť súdržnosť v právnych predpisoch. Dôležitým bodom je myšlienka, že pri regulácii by sa malo najprv zohľadňovať potreby malých podnikov, ktoré tvoria 90 % hospodárstva.
“Európska únia sa nachádza v zlomovom bode. Nasledujúce európske voľby a mandát budú mať rozhodujúci vplyv na našu schopnosť prejsť na obehovejšie a digitálnejšie hospodárstvo bez toho, aby sme niekoho nechali pozadu, aby sa stal konkurencieschopným globálnym aktérom. Aby sa tak stalo, musíme zabezpečiť odolnosť nášho hospodárstva, ako aj podnikov a ľudí, ktorí za ním stoja. Sme pevne presvedčení, že európske odvetvie digitálneho obchodu je pri dosahovaní týchto cieľov kľúčové,” vyhlásil Luca Cassetti, generálny tajomník Ecommerce Europe.
Cesta za spoločnými cieľmi
Medzi zásady patrí aj neutralita kanálov, harmonizácia a ochrana rovnakých podmienok pre všetky spoločnosti. Manifest zdôrazňuje, že dodržiavaním týchto zásad je možné dosiahnuť spoločný cieľ – ekologické, digitálne a inkluzívne hospodárstvo.
V rámci politických priorít pre nový mandát Európskej únie sa Ecommerce Europe zaväzuje k uzavretiu cyklu jednotného trhu, efektívnejšiemu spracovaniu údajov a využitiu digitálnych nástrojov na zlepšenie informovanosti spotrebiteľov. Organizácia verí, že v nadchádzajúcich piatich rokoch bude e-commerce zohrávať kľúčovú úlohu v dosiahnutí hospodárskych cieľov kontinentu a môže byť hnacou silou spravodlivejšieho, konkurencieschopnejšieho, udržateľnejšieho a digitálneho hospodárstva.