IAB Europe je európske združenie pre digitálny marketing a reklamný ekosystém. Jeho hlavným cieľom je zastupovať politické záujmy týchto odvetví a podporovať spoluprácu medzi rôznymi aktérmi v týchto oblastiach. Snaží sa vytvoriť prostredie, kde firmy v oblasti médií, technológií a marketingu môžu prosperovať prostredníctvom spolupráce a dodržiavania určitých štandardov a pravidiel.
A práve preto vznikla mapa digitálnej reklamy v retaile. Je to nástroj, ktorý pomáha analyzovať a porozumieť trendom v digitálnej reklame v maloobchodných médiách. Nákupcovia médií a značky môžu mapu využiť na porovnanie ponuky predajcov a posúdenie ich vyspelosti.
Maloobchodné médiá môžu zahŕňať rôzne formy ako sú obchodné letáky, in-store reklamy, digitálne obrazovky v obchodoch, reklamné letáky a ďalšie nástroje zamerané na komunikáciu so spotrebiteľmi v mieste nákupu. Tieto médiá sú často využívané na propagáciu produktov a služieb, pričom ich cieľom je priamo ovplyvniť rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe v maloobchodných prevádzkach.
IAB Europe predpokladá, že výdavky na digitálnu reklamu v európskych maloobchodných médiách dosiahnu do roku 2027 25 miliárd EUR. Mapu budú aktualizovať štvrťročne, pričom ďalšia aktualizácia je naplánovaná na začiatok druhého kvartálu 2024.
“Ide o prvú mapu svojho druhu vypracovanú priemyselným združením, ktorá ukazuje možnosti digitálnej reklamy maloobchodníkov v celej Európe v oblasti potravín, krásy, módy, multi-marketplacov, domácnosti a DIY ,” uvádza správa.