2 min. čítanie

Vytvárajte bezbariérové e-shopy a staňte sa dostupnejší

Štyria z piatich holandských seniorov nakupujú online pravidelne. Ako primárny dôvod svojich nákupov cez internet uvádzajú komfort. Starší ľudia však v online priestore často narážajú na prekážky. 

Vytvárajte bezbariérové e-shopy a staňte sa dostupnejší

Podľa prieskumu z roku 2018 nakupovalo v Holandsku online len 45 % seniorov. Z najnovšieho prieskumu však vyplýva, že tento počet sa rapídne mení. Až 80 % seniorov nakupujú online pravidelne. Posledný prieskum sa realizoval medzi členmi a priaznivcami holandského združenia seniorov ANBO, ktorý uskutočnila nadácia Accessibility Foundation.

Nový zákon o prístupnosti od roku 2025

Výsledky tohto prieskumu sú dôležité aj pre internetové obchody. “V roku 2025 nadobudne účinnosť nový európsky zákon o prístupnosti. Internetové obchody budú musieť spĺňať nové požiadavky a vďaka týmto požiadavkám sa online obchody stanú prístupné naozaj pre každého.”

“To, že štyria z piatich seniorov nakupujú online, je naozaj pozitívny výsledok. Sme však zvedaví aj na situáciu a dôvody zvyšných 20 %,” hovorí Anouk Butterlin, vedúca projektu v Accessibility Foundation. 

73 % seniorov si chce produkty najskôr pozrieť a vyskúšať.

Seniori, ktorí nenakupujú online (20 %), uvádzajú pre svoje rozhodnutie viacero dôvodov. Až 73 % z nich si chcú produkt pred objednaním pozrieť a vyskúšať. Skupina 42 % uviedla, že vrátenie zakúpených produktov je pre nich nepríjemné.

Ďalší uviedli, že radšej chcú podporovať miestne firmy. Jednu z priečok obsadila aj udržateľnosť, keďže doručovatelia zásielok majú podľa respondentov veľkú uhlíkovú stopu.

60 % seniorov nakupuje online z dôvodu komfortu.

Na druhej strane seniori, ktorí nakupujú online, uviedli, že tak robia z dôvodu komfortu (60 %). Takmer polovica z nich (42 %) si objednáva tovar, ktorý je dostupný len online. Medzi najobľúbenejšie kategórie patrí oblečenie, obuv a doplnky (63 %). Po tejto kategórii nasledujú knihy (44 %) a elektronika (35 %). Kategória, ktorá sa medzi seniormi neuchytila je nákup potravín. Len 21 % respondentov občas nakupuje potraviny. Až 37 % dokonca uviedlo, že si nikdy potraviny online neobjedná.

Prekážky pri online nakupovaní

Hoci 64 % seniorov tvrdí, že sú pri online objednávkach úspešní, často sa stretávajú s prekážkami. Mnohým internetovým obchodom chýba intuitívne vyhľadávanie a často používajú pri komunikácií nejasný jazyk. Niekedy sa produkt nedá nájsť. Respondenti tiež uviedli povinné vytvorenie účtu ako prekážku, ktorá im nakupovanie sťažuje.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+