2 min. čítanie

Výsledky Zalanda za druhý štvrťrok: vyšší zisk, ale nižší objem obchodov

Spoločnosť Zalando zaznamenala v druhom štvrťroku 87-percentný nárast upraveného zisku pred úrokmi a zdanením (upravený EBIT). Na druhej strane hodnota objemu obchodov klesla o dve percentá na 3,7 miliardy eur. Vzhľadom na tieto výsledky platforma očakáva, že upravený EBIT v roku 2023 dosiahne 300 až 350 miliónov eur.

Výsledky Zalanda za druhý štvrťrok: vyšší zisk, ale nižší objem obchodov
Zdroj: Depositphotos

V druhom štvrťroku sa zisk zvýšil o 87 percent na 144,8 milióna eur. Dôvodom je skutočnosť, že zákazníci v priemere nakupujú viac na jednu objednávku. V dôsledku toho sú manipulačné náklady nižšie. Prispel k tomu aj cielenejší marketing spoločnosti Zalando. To viedlo k zlepšeniu upravenej marže EBIT o 2,7 percentuálneho bodu na 5,7 percenta.

Strategické iniciatívy na podporu rastu

Hrubý objem tovaru (GMV) sa v druhom štvrťroku znížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur a tržby klesli o 2,5 % na 2,6 miliardy eur v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Lounge by Zalando v druhom štvrťroku opäť rástli a prispeli k 16-percentnému nárastu tržieb.

Podľa spoločnosti Zalando je obchodný výkon výsledkom zamerania sa na strategické iniciatívy na podporu rastu. Napríklad udržaním pozornosti zákazníkov, ako je nový nástroj umelej inteligencie na meranie, a rastom logistickej ponuky spoločnosti.

Nové partnerstvá so športovými a kozmetickými značkami posilnili portfólio značiek Zalando, napríklad Lululemon a HOKA. V oblasti krásy Zalando prehĺbilo vzťahy so značkami ako Lancôme, Mugler a Shiseido, ktoré teraz ponúka na viacerých trhoch.

Týždenný podcast UPdate

Viac partnerov využíva fulfillment službu Zalanda

Viac partnerov využíva ponuku služieb plnenia. Podiel partnerských obchodov na GMV obchodu s módou sa v druhom štvrťroku zvýšil o takmer 7 percentuálnych bodov a podiel položiek odoslaných prostredníctvom Zalando Fulfillment Solutions sa v porovnaní so situáciou pred rokom zvýšil o 3 percentuálne body.

Spoločnosť Zalando tiež spresňuje svoje celoročné prognózy na rok 2023 a zužuje rozpätie, ktoré predtým predpokladala. Očakáva sa, že upravený EBIT v roku 2023 dosiahne 300 až 350 miliónov eur. Predtým spoločnosť očakávala 280 až 350 miliónov eur.

GMV a tržby sa budú s väčšou pravdepodobnosťou pohybovať v dolnej polovici pôvodných výhľadových intervalov od 1 % do 7 % v prípade GMV a od -1 % do 4 % v prípade tržieb. V roku 2022 GMV predstavoval 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milióna eur.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky
6 min. čítanie

5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky

V dynamicky sa rozvíjajúcom segmente e-commerce je kľúčové, aby majitelia e-shopov nezabúdali na základné princípy budovania značky a zároveň držali krok s neustále sa meniacimi trendmi. V článku sa dozviete praktické rady a inšpirácie od profesionálov z brandingovej agentúry GALTON Brands, vďaka ktorým zistíte, ako na tejto ceste napredovať, zaujať a udržať si svojich zákazníkov.

Andrej Mitáš Andrej Mitáš
Managing Director v GALTON Brands
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+