
V druhom štvrťroku sa zisk zvýšil o 87 percent na 144,8 milióna eur. Dôvodom je skutočnosť, že zákazníci v priemere nakupujú viac na jednu objednávku. V dôsledku toho sú manipulačné náklady nižšie. Prispel k tomu aj cielenejší marketing spoločnosti Zalando. To viedlo k zlepšeniu upravenej marže EBIT o 2,7 percentuálneho bodu na 5,7 percenta.
Strategické iniciatívy na podporu rastu
Hrubý objem tovaru (GMV) sa v druhom štvrťroku znížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur a tržby klesli o 2,5 % na 2,6 miliardy eur v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Lounge by Zalando v druhom štvrťroku opäť rástli a prispeli k 16-percentnému nárastu tržieb.
Podľa spoločnosti Zalando je obchodný výkon výsledkom zamerania sa na strategické iniciatívy na podporu rastu. Napríklad udržaním pozornosti zákazníkov, ako je nový nástroj umelej inteligencie na meranie, a rastom logistickej ponuky spoločnosti.
Nové partnerstvá so športovými a kozmetickými značkami posilnili portfólio značiek Zalando, napríklad Lululemon a HOKA. V oblasti krásy Zalando prehĺbilo vzťahy so značkami ako Lancôme, Mugler a Shiseido, ktoré teraz ponúka na viacerých trhoch.
Viac partnerov využíva fulfillment službu Zalanda
Viac partnerov využíva ponuku služieb plnenia. Podiel partnerských obchodov na GMV obchodu s módou sa v druhom štvrťroku zvýšil o takmer 7 percentuálnych bodov a podiel položiek odoslaných prostredníctvom Zalando Fulfillment Solutions sa v porovnaní so situáciou pred rokom zvýšil o 3 percentuálne body.
Spoločnosť Zalando tiež spresňuje svoje celoročné prognózy na rok 2023 a zužuje rozpätie, ktoré predtým predpokladala. Očakáva sa, že upravený EBIT v roku 2023 dosiahne 300 až 350 miliónov eur. Predtým spoločnosť očakávala 280 až 350 miliónov eur.
GMV a tržby sa budú s väčšou pravdepodobnosťou pohybovať v dolnej polovici pôvodných výhľadových intervalov od 1 % do 7 % v prípade GMV a od -1 % do 4 % v prípade tržieb. V roku 2022 GMV predstavoval 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milióna eur.