2 min. čítanie

Výsledky Zalanda za druhý štvrťrok: vyšší zisk, ale nižší objem obchodov

Spoločnosť Zalando zaznamenala v druhom štvrťroku 87-percentný nárast upraveného zisku pred úrokmi a zdanením (upravený EBIT). Na druhej strane hodnota objemu obchodov klesla o dve percentá na 3,7 miliardy eur. Vzhľadom na tieto výsledky platforma očakáva, že upravený EBIT v roku 2023 dosiahne 300 až 350 miliónov eur.

Výsledky Zalanda za druhý štvrťrok: vyšší zisk, ale nižší objem obchodov
Zdroj: Depositphotos

V druhom štvrťroku sa zisk zvýšil o 87 percent na 144,8 milióna eur. Dôvodom je skutočnosť, že zákazníci v priemere nakupujú viac na jednu objednávku. V dôsledku toho sú manipulačné náklady nižšie. Prispel k tomu aj cielenejší marketing spoločnosti Zalando. To viedlo k zlepšeniu upravenej marže EBIT o 2,7 percentuálneho bodu na 5,7 percenta.

Strategické iniciatívy na podporu rastu

Hrubý objem tovaru (GMV) sa v druhom štvrťroku znížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur a tržby klesli o 2,5 % na 2,6 miliardy eur v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Lounge by Zalando v druhom štvrťroku opäť rástli a prispeli k 16-percentnému nárastu tržieb.

Podľa spoločnosti Zalando je obchodný výkon výsledkom zamerania sa na strategické iniciatívy na podporu rastu. Napríklad udržaním pozornosti zákazníkov, ako je nový nástroj umelej inteligencie na meranie, a rastom logistickej ponuky spoločnosti.

Nové partnerstvá so športovými a kozmetickými značkami posilnili portfólio značiek Zalando, napríklad Lululemon a HOKA. V oblasti krásy Zalando prehĺbilo vzťahy so značkami ako Lancôme, Mugler a Shiseido, ktoré teraz ponúka na viacerých trhoch.

Týždenný podcast UPdate

Viac partnerov využíva fulfillment službu Zalanda

Viac partnerov využíva ponuku služieb plnenia. Podiel partnerských obchodov na GMV obchodu s módou sa v druhom štvrťroku zvýšil o takmer 7 percentuálnych bodov a podiel položiek odoslaných prostredníctvom Zalando Fulfillment Solutions sa v porovnaní so situáciou pred rokom zvýšil o 3 percentuálne body.

Spoločnosť Zalando tiež spresňuje svoje celoročné prognózy na rok 2023 a zužuje rozpätie, ktoré predtým predpokladala. Očakáva sa, že upravený EBIT v roku 2023 dosiahne 300 až 350 miliónov eur. Predtým spoločnosť očakávala 280 až 350 miliónov eur.

GMV a tržby sa budú s väčšou pravdepodobnosťou pohybovať v dolnej polovici pôvodných výhľadových intervalov od 1 % do 7 % v prípade GMV a od -1 % do 4 % v prípade tržieb. V roku 2022 GMV predstavoval 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milióna eur.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov
5 min. čítanie

Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov

Keď značka vstúpi do online sveta, stáva sa súčasťou nekonečného toku diskusií, trendov a memov. Niektoré prirodzene žiaria, iné sa len neisto snažia nájsť svoje miesto. Čo však rozlišuje tie, ktoré dokážu zasiahnuť tú správnu nôtu, od tých, ktoré vyvolávajú len rozpačité úsmevy? Podľa štúdie Cultured je kľúčom odvaha pripojiť sa ku kultúre spôsobom, ktorý […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek
2 min. čítanie

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek

Podľa rozsiahleho výskumu spoločnosti Kantar, ktorý analyzoval 20 000 značiek v 540 kategóriách a 54 trhoch počas desiatich rokov, si budovanie silných značiek vyžaduje dva kľúčové prvky – zmysluplnosť a jedinečnosť. Výskum označil diferenciáciu značky za kľúčový motor rastu, predovšetkým pri oslovení širokej skupiny zákazníkov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+