2 min. čítanie

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu

Alibaba je kľúčovým hráčom v čínskej digitálnej ekonomike, jej výsledky sa preto považujú za barometer domácej spotreby.

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu
Zdroj: Depositphotos

Alibaba je zrkadlom čínskej digitálnej ekonomiky

Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding vykázal za prvý štvrťrok svojho finančného roka 2023/2024 lepšie ako očakávané výsledky. Jeho tržby vzrástli až o 14 percent napriek spomaleniu čínskej ekonomiky, ku ktorému prispelo aj utlmenie domácej spotreby.

Tržby skupiny za tri mesiace do konca júna 2023 vzrástli na 234,16 miliardy jüanov (29,63 miliardy eur), zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 223,75 miliardy jüanov. Čistý zisk sa medziročne zvýšil o 51 percent na 34,3 miliardy jüanov. Upravený zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) stúpol o 27 percent na 52,05 miliardy jüanov a prekonal odhady na úrovni 44,77 miliardy jüanov.

Alibaba je kľúčovým hráčom v čínskej digitálnej ekonomike a prevádzkovateľom veľkej online nákupnej platformy. Výsledky skupiny sa preto považujú za barometer domácej spotreby.

Údaje začiatkom tohto týždňa ukázali, že spotrebiteľské ceny v Číne v júli klesli medziročne o 0,3 percenta. Takzvaná deflácia predstavuje hrozbu pre širšiu ekonomiku, keďže spotrebitelia majú tendenciu odkladať nákupy v nádeji na ďalšie zníženie cien.

Výsledky Alibaby prichádzajú v čase, keď sa púšťa do najväčšej reštrukturalizácie vo svojej histórii. Plán, ktorý zverejnila spoločnosť koncom marca, zahŕňa rozdelenie skupiny na šesť odlišných subjektov. Okrem cloud computingu a elektronického obchodu patrí Alibaba medzi kľúčových hráčov v širšom technologickom ekosystéme v Číne s prevádzkami v oblasti logistiky, médií, zábavy a umelej inteligencie. Rozhodnutie o rozdelení nasleduje po dvoch rokoch zásahov regulačných úradov proti čínskemu technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+