Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu

Alibaba je kľúčovým hráčom v čínskej digitálnej ekonomike, jej výsledky sa preto považujú za barometer domácej spotreby.

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu
Zdroj: Depositphotos

Alibaba je zrkadlom čínskej digitálnej ekonomiky

Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding vykázal za prvý štvrťrok svojho finančného roka 2023/2024 lepšie ako očakávané výsledky. Jeho tržby vzrástli až o 14 percent napriek spomaleniu čínskej ekonomiky, ku ktorému prispelo aj utlmenie domácej spotreby.

Tržby skupiny za tri mesiace do konca júna 2023 vzrástli na 234,16 miliardy jüanov (29,63 miliardy eur), zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 223,75 miliardy jüanov. Čistý zisk sa medziročne zvýšil o 51 percent na 34,3 miliardy jüanov. Upravený zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) stúpol o 27 percent na 52,05 miliardy jüanov a prekonal odhady na úrovni 44,77 miliardy jüanov.

Alibaba je kľúčovým hráčom v čínskej digitálnej ekonomike a prevádzkovateľom veľkej online nákupnej platformy. Výsledky skupiny sa preto považujú za barometer domácej spotreby.

Údaje začiatkom tohto týždňa ukázali, že spotrebiteľské ceny v Číne v júli klesli medziročne o 0,3 percenta. Takzvaná deflácia predstavuje hrozbu pre širšiu ekonomiku, keďže spotrebitelia majú tendenciu odkladať nákupy v nádeji na ďalšie zníženie cien.

Výsledky Alibaby prichádzajú v čase, keď sa púšťa do najväčšej reštrukturalizácie vo svojej histórii. Plán, ktorý zverejnila spoločnosť koncom marca, zahŕňa rozdelenie skupiny na šesť odlišných subjektov. Okrem cloud computingu a elektronického obchodu patrí Alibaba medzi kľúčových hráčov v širšom technologickom ekosystéme v Číne s prevádzkami v oblasti logistiky, médií, zábavy a umelej inteligencie. Rozhodnutie o rozdelení nasleduje po dvoch rokoch zásahov regulačných úradov proti čínskemu technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+