2 min. čítanie

Výrobca hodiniek Swatch vykázal v prvom polroku rekordný rast

Čisté tržby firma zvýšila medziročne o 18 percent na 4,02 miliardy švajčiarskych frankov, čím prekonala odhady analytikov.

Výrobca hodiniek Swatch vykázal v prvom polroku rekordný rast
Zdroj: Depositphotos

Čisté tržby prekonali 5 ročný rekord

Švajčiarsky výrobca hodiniek Swatch vykázal v prvom polroku rekordný rast. Čisté tržby firma zvýšila medziročne o 18 percent na 4,02 miliardy švajčiarskych frankov (4,15 miliardy eur), čím prekonala odhady analytikov. Podnik ťažil z odstránenia proticovidných opatrení v Ázii a z čulého predaja v Európe a v Severnej Amerike. Spoločnosť to uviedla vo svojom oznámení. Jej akcie popoludní vykazovali takmer sedempercentný rast.

Čisté tržby prekonali rekord z polroka 2018 o 8,5 percenta. Prevádzkový zisk sa zvýšil vyše 36 percent na 686 miliónov švajčiarskych frankov (708,46 milióna eur).

Veľký záujem bol predovšetkým o lacnejšie plastové hodinky Swatch určené pre masový trh. Firma uviedla, že chystá nové modely predovšetkým pre nižší a stredný trhový segment.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Po rokoch klesajúcej spotreby sa podnikanie v Hongkongu plne zotavilo, čo viedlo k strojnásobeniu predaja,“ uviedla spoločnosť. V domovskom Švajčiarsku sa predaj zvýšil o 50 percent.

Skupina, ktorá vyrába aj luxusné hodinky Omega, Tissot a Longines, uviedla, že vidí vynikajúce príležitosti na rast. Obavy má však zo silného švajčiarskeho franku a z toho vyplývajúceho nepriaznivého menového prostredia. Vplyv nepriaznivých výmenných kurzov na jej čisté tržby predstavoval takmer štvrť miliardy švajčiarskych frankov.

Konkurenčný švajčiarsky výrobca hodiniek Richemont by mal oznámiť svoje hospodárske výsledky v pondelok.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Finančný audit: Strašiak alebo šanca na zlepšenie?
3 min. čítanie

Finančný audit: Strašiak alebo šanca na zlepšenie?

Keď sa povie finančný audit, mnohým firmám sa vynorí predstava zložitých kontrol a papierovania. Pravda je však taká, že audit nemusí byť len povinnou jazdou, ale aj výbornou príležitosťou na zlepšenie vnútorných procesov a optimalizáciu financií.

Bibiana Zigova Bibiana Zigova
Senior manažér | Informačná bezpečnosť, TPA
Z detskej izby na najväčší e-shop s kávou
5 min. čítanie

Z detskej izby na najväčší e-shop s kávou

Tento článok vychádza z mojej prednášky, ktorú som mal pre Ecommerce Bridge. Je to séria krokov a odhalenie know-how, ktoré ma doviedli k vybudovaniu najväčšieho e-shopu s kávou na Slovensku.

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein
Podnikanie s e-shopom nemusí byť peklo. Naozaj nie
3 min. čítanie

Podnikanie s e-shopom nemusí byť peklo. Naozaj nie

Ak máte e-shop, určite to poznáte: faktúry, kuriéri, platby, účtovníci… V jednu chvíľu máte pocit, že namiesto produktov podnikáte hlavne s papiermi. A keď si už myslíte, že je všetko hotové, zistíte, že ste na niečo zabudli. Alebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.