1 min. čítanie

Vydýchnite si, koniec cookies sa znovu odkladá

Google už tretíkrát odkladá postupné vypínanie podpory súborov cookies tretích strán. Tento krok víri hladinu marketingových vôd, keďže môže výrazne ovplyvniť chod e-commerce.

Vydýchnite si, koniec cookies sa znovu odkladá
Zdroj: Depositphotos

V najnovšej štvrťročnej aktualizácii britského Úradu pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) a spoločnosti Google sa pozornosť sústreďuje na vývoj v oblasti ochrany súkromia na internete. Správa za 1. kvartál 2024 ukazuje na postupné rušenie súborov cookie tretích strán v prehliadači Chrome. Ide totiž o výrazný krok, ktorý môže zmeniť digitálne marketingové stratégie. Tejto téme sa venuje expertný článok, kde odborníci z marketingu a rôznych sfér e-commerce pridali svoje názory.

Google posúva odstraňovanie súborov cookie tretích strán na druhú polovicu Q4. Pokiaľ nedôjde k vzájomnej dohode, plán na zrušenie súborov cookie tretích strán by sa mal začať realizovať začiatkom budúceho roka.

Ako uvádza platforma vo vyhlásení: „Uvedomujeme si, že pretrvávajú problémy súvisiace so zosúladením rozdielnych reakcií zo strany odvetvia, regulačných orgánov a vývojárov, a budeme naďalej úzko spolupracovať s celým ekosystémom. Je tiež veľmi dôležité, aby mal orgán CMA dostatok času na preskúmanie všetkých dôkazov vrátane výsledkov priemyselných testov, o ktorých poskytnutie požiadal účastníkov trhu do konca júna. Vzhľadom na obidve tieto závažné skutočnosti nedokončíme odpisovanie súborov cookie tretích strán v druhej polovici štvrtého štvrťroka.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+