V najnovšej štvrťročnej aktualizácii britského Úradu pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) a spoločnosti Google sa pozornosť sústreďuje na vývoj v oblasti ochrany súkromia na internete. Správa za 1. kvartál 2024 ukazuje na postupné rušenie súborov cookie tretích strán v prehliadači Chrome. Ide totiž o výrazný krok, ktorý môže zmeniť digitálne marketingové stratégie. Tejto téme sa venuje expertný článok, kde odborníci z marketingu a rôznych sfér e-commerce pridali svoje názory.
Google posúva odstraňovanie súborov cookie tretích strán na druhú polovicu Q4. Pokiaľ nedôjde k vzájomnej dohode, plán na zrušenie súborov cookie tretích strán by sa mal začať realizovať začiatkom budúceho roka.
Ako uvádza platforma vo vyhlásení: „Uvedomujeme si, že pretrvávajú problémy súvisiace so zosúladením rozdielnych reakcií zo strany odvetvia, regulačných orgánov a vývojárov, a budeme naďalej úzko spolupracovať s celým ekosystémom. Je tiež veľmi dôležité, aby mal orgán CMA dostatok času na preskúmanie všetkých dôkazov vrátane výsledkov priemyselných testov, o ktorých poskytnutie požiadal účastníkov trhu do konca júna. Vzhľadom na obidve tieto závažné skutočnosti nedokončíme odpisovanie súborov cookie tretích strán v druhej polovici štvrtého štvrťroka.“