Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Vo Walmarte bude zákazníkom radiť umelá inteligencia. Dokáže plánovať oslavy aj dekorovať miestnosti

Diskontný reťazec obchodných domov experimentuje s generatívnou umelej inteligenciou, aby pomohol zákazníkom vo všetkých fázach nákupného zážitku od fázy hľadania a objavovania až po samotný nákup. 

Vo Walmarte bude zákazníkom radiť umelá inteligencia. Dokáže plánovať oslavy aj dekorovať miestnosti

Reťazec pripravuje 3 funkcie – nákupného asistenta, vyhľadávanie poháňané generatívnou AI a funkciu na interiérový dizajn. Walmart odmietol zverejniť, ktoré modely AI používa na vývoj týchto funkcií, ale tvrdí, že používa rôzne externé modely a môžu sa meniť v čase. “Hlavným cieľom Walmartu je mať možnosť vkladať a vylučovať rôzne modely, na rozdiel od iných spoločností, ktoré sa im podriaďujú, ako napríklad Anthropic alebo OpenAI,” vyjadril sa hovorca pre porál TechCrunch.

S nákupom pomôže umelá inteligencia

Nového nákupného asistenta plánujú spustiť v nasledujúcich týždňoch. Zákazníci dostanú doslova interaktívny zážitok – asistent dokáže odpovedať na konkrétne otázky, ponúka personalizované návrhy produktov a poskytuje podrobné informácie o produktoch. Dokonca môže poskytovať nápady na halloweenský kostým, ozdoby na oslavy alebo odporúčať rodičom mobilný telefón pre ich dieťa.

Vyhľadávacie pole na stránke Walmartu nebude slúžiť len pre heslá, zákazníci budú môcť čoskoro zadávať konkrétne otázky. Práve vďaka generatívnej AI môže nástroj na vyhľadávanie pochopiť kontext a vygenerovať zbierku položiek relevantných pre otázku. Napríklad ak zákazník má v pláne organizovať detskú narodeninovú párty s motívom dinosaurov, AI zobrazí široký výber produktov, ako sú balóny, servítky, stuhy a ďalšie. Namiesto zadávania množstva samostatných vyhľadávaní, nový nástroj bude šetriť čas.

Nemáte vkus? Nechajte si poradiť od AI

Walmart tiež vyvíja asistenta pre interiérový dizajn, ktorý umožní zákazníkom dekorovať izby. K AI táto funkcia pridáva aj AR technológiu – používatelia nahrajú fotografiu miestnosti a nástroj následne zachytí všetky položky v miestnosti. Zákazníci budú s chatovým asistentom komunikovať a poradí im, ako by mali vyzdobiť miestnosť. AI do miestnosti následne dodá položky, ktoré navrhuje. Používatelia návrh ohodnotia a určia, ktoré chcú ponechať alebo kúpiť. Nástroj bude brať do úvahy aj rozpočet, aby našiel dostupné položky.

Využitie AI je čoraz populárnejšie, Walmart v Podobný projekt nedávno spustil aj e-shop s potravinami Instacart, ktorý nedávno predstavil vyhľadávací nástroj poháňaný ChatGPT. Ten dokáže generovať odporúčania, ako napríklad nápady na varenie alebo výber potravín s vysokým obsahom bielkovín. Vezmeme si z podobných projektov príklad aj v našich končinách?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+