Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Vianočné darčeky v e-shopoch objedná 80 % Čechov, najčastejšie tradične hračky

Vianoce sa nezadržateľne blížia a pre obchodníkov nastáva najdôležitejšie obdobie roka. Aké ale budú z hľadiska predaja tie tohtoročné? Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK) sa vo svojom panelovom výskume obrátila na českú on-line populáciu, aby si overila, aké majú spotrebitelia ohľadom nákupu darčekov plány. Z toho vyplynulo, že aspoň nejaký darček na internete objedná 80 % jeho používateľov.

Vianočné darčeky v e-shopoch objedná 80 % Čechov, najčastejšie tradične hračky
Zdroj: Depositphotos

Takmer polovica on-line zákazníkov nakúpi väčšinu darčekov v e-shopoch

„Česi, samozrejme, nakupujú on-line celý rok. Preto nie je žiadnym prekvapením, koľko z nich si objedná darčeky v niektorom z e-shopov. Nás ale zaujímalo aj porovnanie s plánmi na nákupy v kamenných obchodoch a množstvo ďalších detailov,“ komentuje výskum výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. Ako sa ukázalo, všetky darčeky sa na internete chystá objednať 5 % spotrebiteľov, väčšinu darčekov potom ďalších 41 %. „Celkom 46 % on-line zákazníkov teda nakúpi nadpolovičnú väčšinu vianočných prekvapení v e-shopoch. To je mierny nárast oproti vlaňajšku o takmer tri percentuálne body,“ dopĺňa Vetyška.

Najčastejšie budú objednávať hračky, knihy, kozmetiku a módu

V rámci dotazovania sa APEK zaujímal aj o to, v akých kategóriách budú zákazníci nakupovať najčastejšie. Tradične vedú hračky, ktoré si nechá z internetu obchodu doručiť viac ako 45 % vianočných nakupujúcich. Len o percento menej spotrebiteľov plánuje objednať knihy, na kozmetiku a parfumy sa chystá 38 % zákazníkov, na módu 37 %. „Ide, samozrejme, o tradičné kategórie. Zabudnúť by sme nemali ani na vouchery a nákup rôznych služieb vo všeobecnosti. Z pohľadu obratov budú dôležité aj ďalšie tovarové skupiny, ako čierna aj biela elektronika, mobilné telefóny alebo notebooky a počítače. Náš aktuálny odhad na celkovú vianočnú útratu v e-shopoch je pritom v rozmedzí 65 až 70 miliárd korún,“ dopĺňa Jan Vetyška.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Objednávky v druhej polovici novembra budú najvyššie za celý rok

Blížiace sa vianočné nákupy potvrdzuje aj to, že najväčšia skupina zákazníkov plánuje objednať hlavnú časť darčekov už takmer za „pár dní“ – v druhej polovici novembra. To je obdobie, kedy e-shopy prichádzajú s akčnými ponukami v rámci Black Friday av posledných rokoch v ňom Česi míňajú najviac z celého roka.

Vianočný výskum bol pre Asociáciu pre elektronickú komerciu (APEK) realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1320 respondentov, 1051 po screene.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+