Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
|
6 min. čítanie

Ako vybudovať úspešný e-shop s minimálnym rozpočtom aj v roku 2025? (Mariana Veselá, Veselý čaj)

Z čajovej lyžičky uvarila úspešný e-shop. Veselý Čaj vznikol v čase, keď sa svet zatváral do karantény, a napriek všetkým prekážkam sa stal značkou, ktorá spája humor, emóciu a podnikateľskú odvahu. V rozhovore sa dozviete, ako sa dá predávať vôňa a chuť online, prečo influencer marketing nefungoval, ako sa dá balansovať medzi rodinou a biznisom a prečo mama v teplákoch na sklade môže byť len začiatkom cesty k vlastnej slobode. Viac informácií nám poskytla Mariana Veselá, Founder a CEO VESELÝ ČAJ.

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:56 Koľko stačí peňazí na začiatok takéhoto podnikania?
  • 05:15 Ako boli rozdelené kompetencie v rámci ich vzťahu?
  • 07:41 Naštartoval ich biznis začiatok pandémie?
  • 10:39 Stačí pre začínajúci e-shop krabicové riešenie webu?
  • 11:54 Ktorý kanál im na začiatku priniesol prvých reálnych zákazníkov?
  • 13:56 Čo by dnes spravila inak, keby začínala dnes?
  • 16:35 A čo oslovenie B2B zákazníkov cez LinkedIn?
  • 20:52 Je možné predávať produkty dôležité na ochutnanie online?
  • 23:47 Čo by odporučila začínajúcej značke dnes?
  • 25:32 Mali aj nejaké krízy počas podnikania?
  • 27:45 Má to žena v biznise vo všeobecnosti ťažšie?
  • 32:04 Ako sa pozerajú na trendy v e-commerce a čo odporúčajú?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako vybudovať úspešný e-shop s čajom, humorom a odvahou

Podnikať s produktom, ktorý si ľudia chcú ovoňať, ochutnať a zažiť, nie je jednoduché. Napriek tomu sa to dá aj online. Príbeh značky Veselý Čaj ukazuje, že aj vo svete plnom kávy, koly a stereotypov o tom, že „biznis patrí mužom“, sa dá uspieť s úsmevom, kreativitou a poriadnou dávkou vytrvalosti.

Začiatky počas pandémie

Myšlienka predávať čaj online vznikla krátko pred pandémiou. Vo februári 2020 ešte nikto netušil, že svet sa čoskoro uzavrie do karantény. Práve toto obdobie však pomohlo malému rodinnému projektu rozbehnúť sa. Zatiaľ čo mnohé firmy museli narýchlo presúvať predaj do online priestoru, Veselý Čaj už e-shop mal. Bol pripravený a mohol okamžite rásť.

Pandémia paradoxne priniesla pozitívny impulz. Ľudia boli doma, trávili čas na sociálnych sieťach a nakupovali online viac než kedykoľvek predtým. Značka, ktorá stála na emóciách, farebných vizuáloch a humornej komunikácii, vtedy zarezonovala. Prvé objednávky prišli už hodinu po spustení e-shopu. Bol to moment, ktorý potvrdil, že ich nápad má zmysel.

Branding a prvé investície

Na začiatku mali približne 20-tisíc eur, vlastné úspory bez investorov či pôžičiek. Väčšinu vecí si robili sami, no pri dvoch rozhodnutiach zvolili profesionálov – pri tvorbe loga a grafiky. Chceli, aby logo pôsobilo ľudsky a zapamätateľne, preto v ňom je zakomponovaná tvár. Prvé pokusy síce dopadli komicky, ale profesionálny grafik nakoniec vytvoril nadčasovú vizuálnu identitu, ktorá značku sprevádza dodnes.

Obaly a celkový dizajn sa niesli v prírodnom duchu – kraft papier, čierne logo a čisté línie. Vznikli dve hlavné línie produktov: základná so zelenými, ovocnými a bylinkovými čajmi a darčeková, ktorá má svoj špecifický vizuál.

E-shop postavili na platforme Shoptet, ktorú používajú dodnes. Neplánujú ju meniť, iba jemne modernizovať. Portfólio rozširujú pomaly, dnes ponúkajú viac než sto druhov produktov, pričom nové vznikajú najmä sezónne – napríklad vianočné či valentínske edície.

Marketingové začiatky

Najlepšie im na začiatku fungovali Facebook a Instagram. Prekvapivo práve Facebook prinášal viac objednávok, hoci komunikácia bola rovnaká na oboch sieťach. Skúšali aj Google reklamy a A/B testovanie. Ukázalo sa, že ženy reagujú lepšie než muži, preto časom prispôsobili obsah aj cielenie.

Nie všetko však vyšlo. Influencer marketing bol sklamaním. Spolupracovali s rôznymi osobnosťami – od kuchárov po fitness influencerky – no výsledky sa nedostavili. S odstupom času to hodnotia ako neefektívnu investíciu.

Zato LinkedIn sa ukázal ako silný kanál. Pomohol im preklopiť sa do B2B segmentu a osloviť firmy, ktoré čaje kupujú ako darčeky alebo pre svojich zamestnancov.

Humor ako súčasť značky

Od začiatku vedeli, že nechcú pôsobiť ezotericky ani vážne. Ich cieľom bolo priniesť ľahkosť a radosť. V čase, keď bola spoločnosť uzavretá a ľudia unavení z negatívnych správ, prišiel produkt, ktorý vtipkoval, tykal zákazníkom a pozýval ich „dať si čaj s jednorožcami“.

Fotografie čajových zmesí boli detailné a estetické, popisy produktov písané cez emócie, nie fakty. Zákazník sa mal cítiť, akoby už čaj pil. Komunikácia bola plná humoru a nadsádzky – v newsletteri napríklad písali, že „pani učiteľka si zaslúži medailu, lebo sa jej stratilo len jedno dieťa“. Ľudia im na to odpovedali s úsmevom a oceňovali túto ľudskosť.

Mať vlastný štýl je podľa nich základ úspechu. Ak sa značka snaží zapáčiť všetkým, nezaujme nikoho. Veselý Čaj sa netvári ako ortodoxná značka pre čajových znalcov, ale ako značka pre tých, ktorí hľadajú zážitok, nie rituál. A práve preto má okolo seba komunitu zákazníkov, ktorí posielajú fotky, kde čaj pijú, a zdieľajú ich energiu.

Žena v biznise a rozbíjanie predsudkov

Podnikať ako žena nie je jednoduché. Svet biznisu je podľa nej stále vnímaný ako mužský. Namiesto sťažovania to však berie ako výzvu. Spomína stretnutie, kde sa ju jeden z partnerov pokúsil nachytať na technických detailoch ohľadom etikiet. Presne vedela, o čom hovorí, a svojou odbornosťou ho presvedčila. Tento moment pre ňu znamenal potvrdenie, že dokáže obstáť v akejkoľvek debate.

Podnikanie vníma ako spôsob, ako si vytvoriť vlastnú slobodu, aj keď to znamená makať od rána do noci. Hovorí, že na začiatku človek čaká, že bude „pánom svojho času“, ale realita je opačná. Postupne však prichádza rovnováha a možnosť prenechať časť práce iným.

Rodina, vyhorenie a rovnováha

Spojiť podnikanie s materstvom bolo pre ňu výzvou, no zvládla to vďaka jasným prioritám. Keď sú deti doma, venuje sa im. Prácu necháva na večer, keď má ticho a pokoj. Spomína aj chvíle, keď chcela všetko vzdať – keď odnášala deti do školy v teplákoch a videla kamarátku v kostýmčeku, ako odchádza do kancelárie. Vtedy si uvedomila, že kým kamarátka pracuje pre niekoho iného, ona buduje vlastnú značku.

Dnes hovorí, že neľutuje jediné rozhodnutie. Odporúča ženám nebáť sa začať. Tvrdí, že práca síce zaberá veľa času, ale pocit sebarealizácie a nezávislosti za to stojí.

Work-life balance a schopnosť vypnúť

Byť pánom svojho času znamená aj vedieť vypnúť. Keď ide behať, vypína mobil. Ak nechá zapnuté notifikácie, okamžite ju vtiahnu späť do práce. Pripomína, že ak človek pracuje, mal by sa sústrediť naplno, no keď oddychuje, mal by to robiť rovnako intenzívne. Schopnosť „mentálneho off“ je podľa nej kľúčová, aby sa človek z podnikania nezbláznil.

Konkurencia a budúcnosť

Určiť konkurenciu nie je jednoduché. V kaviarňach im konkuruje káva či ľadové nápoje, v darčekovom segmente zas sviečky, knihy či víno. Aj preto sa nesnažia kopírovať iných, ale ísť svojou cestou.

Do budúcnosti chcú modernizovať e-shop a naučiť sa viac pracovať s umelou inteligenciou. Mariana má rada tvorbu obsahu, fotenie aj videá a chce tieto nástroje posunúť na vyššiu úroveň. Ak to nezvládne sama, plánuje osloviť profesionála. Vníma to ako ďalší krok, ktorý jej pomôže posilniť vizuálnu stránku značky a udržať krok s trendmi v e-commerce.

Záver

Príbeh Veselého Čaju nie je len o čaji. Je o tom, ako sa dá z nuly vybudovať značka, ktorá spája humor, emóciu, profesionalitu a odvahu. O tom, že aj v čase neistoty sa dá vytvoriť niečo, čo prináša radosť. A o tom, že úsmev, vytrvalosť a jasná vízia sú často tým najlepším receptom na úspech.

Zdieľať článok
Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge

Online marketingový nadšenec, tvorca obsahu, novinár, event manažér, projekťák a špecialista na sociálne siete… Aktuálne to hrotím so Štefanom v Ecommerce Bridge. Robíme veľa, dobre a kvalitne. Vravíš, že sa také nedá? Sleduj nás a dokážeme ti, že áno! 🚀

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Doručenie tovaru je kľúčová zákaznícka skúsenosť. Prečo nevyberať len na základe ceny (Anton Kukučka, Packeta)
6 min. čítanie

Doručenie tovaru je kľúčová zákaznícka skúsenosť. Prečo nevyberať len na základe ceny (Anton Kukučka, Packeta)

Rýchlejšie doručenie, inteligentné Z-boxy, ekologické riešenia aj nové nápady, ktoré môžu zmeniť spôsob, akým vnímame logistiku. Tento rozhovor ukazuje, že doručenie nie je len o balíkoch, ale o emóciách, dôvere a technológiách, ktoré zlepšujú každú fázu nákupu. Zistíte, prečo je „objednaj si do troch hodín a zajtra to máš doma“ silnejší argument než akákoľvek zľava […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Ecommerce Bridge UPDATE 45/2025
1 min. čítanie

Ecommerce Bridge UPDATE 45/2025

Najnovšiu epizódu podcastu Ecommerce Bridge UPDATE nájdete na všetkých populárnych platformách.    

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
E-commerce expanzia v roku 2026. Ako vybrať podľa potenciálu a nie pocitu (Roman Teuschel, eVisions)
6 min. čítanie

E-commerce expanzia v roku 2026. Ako vybrať podľa potenciálu a nie pocitu (Roman Teuschel, eVisions)

Expanzia e-shopu do zahraničia už dávno nie je len o preklade webu. Úspech v roku 2026 bude patriť tým, ktorí chápu dáta, investujú do dôvery a majú trpezlivosť. Slovensko ako test, Poľsko ako výzva a Nemecko ako cieľ – tak vyzerá cesta mnohých značiek, ktoré sa učia, že marketplace nie je zázrak a rýchle víťazstvá […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet