5 min. čítanie

Večerný online chat ako nástroj k úspechu

V dnešnej dobe sú eshopy veľmi obľúbenou súčasťou života, kde trávime desiatky hodín. Mnohokrát sa nám stane, že v tej širokej škále tovaru a možností, sa nevieme zorientovať. Predstavte si, že prídete do kamennej predajne, ktorá je bez predavača. Nemáte sa na koho obrátiť, nikto Vám neporadí, ste zmätení. Aj to je dôvod, prečo väčšina eshopov zaviedla online chat.

Michaela Ivan Reichová Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka
Večerný online chat ako nástroj k úspechu

Problémom však ostáva to, že nezanedbateľné pásmo, kedy sa zákazníci pýtajú, resp. by sa pýtať chceli, je práve večer. Človek prichádza z práce, postará sa o deti, záhradu, domácnosť a začína surfovať na internete.

Cieľom je teda podchytiť zákazníkov v čase ich najväčšej aktivity a využiť ich návštevnosť vo večerných hodinách. Večerný online chat, to čo doposiaľ chýba mnohým eshopom, to, čo môže návštevníka premeniť na platiaceho zákazníka.

Samozrejme, ak online chat nie je večer aktívny, klient tam vie nechať svoj podnet a raz sa dočká odpovede. Chyba!

Čím dlhšie zákazník čaká na odpoveď, tým viac klesá jeho túžba po kúpe. Na druhý deň je totiž ovplyvnený inými podnetmi. Začne to rozoberať s kolegami, číta si o produkte recenzie, sused mu poradí inú alternatívu…

Prichádza odpoveď z eshopu. Áno, tá rada, ktorú potreboval vidieť, čítať, odkomunikovať v daný moment, keď bola krivka jeho dopytu po informácií najvyššie. Čo urobí? Maximálne si to prečíta, zahodí do koša a ďalej to nerieši.

Práve vďaka tomu, že pomocou večerného chatu poskytnete návštevníkovi okamžitú a relevantnú odpoveď na jeho otázku, bude pre neho jednoduchšie konvertovať a uskutočniť nákup.

Aj keď zákazník práve nechce nakúpiť alebo ešte nemá vybraté, je potrebné mu ukázať, že ste mu kedykoľvek k dispozícií, pripravený odpovedať na jeho otázky.

Znakom dobrého predajcu je vedieť zákazníkovi priam “čítať myšlienky”, dať mu viac ako žiada. Je pravda, že pri neosobnom kontakte je to o niečo ťažšie, no dá sa to!

V čom tkvie čaro úspechu?

Je jasné, že online podpora slúži nielen ako nový kanál pre komunikáciu, ale predovšetkým ako nový marketingový nástroj, pomocou ktorého pracujete na prehĺbovaní vzťahov s klientmi.

Tu je ale potrebné pripomenúť, že live chat je len nástroj. Nástroj, s ktorým musí pracovať kvalitný človek. Miera konverzie je priamo úmerná kvalite predavača.

Určite to poznáte z rôznych kamenných predajní. Lenivosť a neochota verzus úsmev a nápomocnosť. Ktoré uprednostníte?

Dôležitý je milý, ľudský a priateľský prístup. V prvom rade s ním musí pracovať kvalitný človek. Kvalitne vyškolený operátor dokáže obsluhovať aj viac návštěvníkov súběžne. Nevnucuje sa, ale je ho vidieť.

Okno s chatom je na väčšine eshopov vpravo dole, takže ľudia si už zvykli a vedia, kde ho majú hľadať. Hlavný rozdiel oproti kamenným predajniam! Mnohokrát sa stane, že neviete nájsť predavača, ktorý by Vám poradil, a preto odchádzate a nenakúpite.

Telefonát, email, chat

Tri spôsoby, ktorými vieme komunikovať s eshopom. Live chat je ako podpora rychlejší a efektivnější. V dnešnej dobe, keď sme čoraz viac zvyknutí na komunikáciu cez rôzne messengery, mnoho ľudí nezavolá, ale radšej napíše.

Dostať odpoveď od predajcu v reálnom čase, jednak vzbudzuje väčší pocit záujmu o zákazníka, a na strane druhej môže vo veľkej miere ovplyvniť predaj.

Správnymi otázkami, zdvorilosťou, a nápomocnosťou, vieme aj nerozhodnutého človeka nasmerovať ku kúpe.

Prečo sa oplatí mať večerný chat?

Eshop, ktorý hlási, že nikto nie je prítomný. Dosť odradzujúce, že?

S nákupom, a predovšetkým s online nákupom, sa spája samozrejme zopár nejasností, s ktorými by sa kupujúci radi obrátili na niekoho kompetentného. Pokiaľ nemajú koho požiadať o radu, častokrát zo stránky odídu a už sa nevrátia. Hľadajú alternatívy niekde inde.

Ak ste však online, viete okamžite reagovať na ich otázky, a teda im hneď odprezentovať najväčšie výhody produktov/eshopu, vysvetliť im nejasnosti, ktoré majú, a presvedčiť ich k tomu, aby uskutočnili nákup.

Pridanou hodnotou bude to, že si získate ich lojalitu, zanechajú vám pozitívne recenzie na webstránke a v neposlednom rade vás odporučia ďalej. Tým získavate potenciálne nových zákazníkov, a následne sa zvyšuje návštevnosť vašej stránky.

Práve spätná väzba od klienta, poskytuje obchodníkovi množstvo dát, aby videl v čom je potrebné sa zlepšovať, ako vyrábať ešte viac peňazí, odlíšiť sa od konkurencie a byť ďaleko bližšie k svojim zákazníkom.

Pomocou chatu zistíte aj to, po ktorých produktoch je najväčší dopyt, aké sú najčastejšie otázky a čo je na vašom webe (ne)zrozumiteľné.

Ak spojíte všetky informácie, ktoré vám váš chat poskytne, získavate silné know-how pre spustenie proma na konkrétne produkty a optimalizáciu celého webu.

Nie je to dostatok dôvodov na to, aby ste konečne spustili večerný chat? Ak si chcete získať nových/spokojných a existujúcich/stálych zákazníkov, ste na najlepšej ceste k úspechu.

Online večerný chat môže začať!

Ecommerce Bridge na Marketeris.sk >>

Zdieľať článok
Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka

Večerný chat sme prvý krát spustili pred 5 rokmi, kedy som pracovala v marketingovej agentúre. Popri tom som v agentúre nadobudla znalosti aj vo sférach sociálnych sieti, SEO, UX a ecommerce. Nadobudnuté znalosti z online chatu som prezentovala aj na školeniach pre firmy. Napr. ako sa najlepšie postarať o zákazníka, zistiť jeho potreby a docieliť, aby "odchádzal spokojný". Práve znalosti, ktoré získame cez chat vieme efektívne využiť v marketingu. Postupne som si vytvorila tím skvelých "chateriek", až som sa osamostatnila a založila firmu Agentúra Mimka s.r.o.

Tento článok ti prináša

Agentúra Mimka

Vďaka skúsenostiam z väčších marketingových agentúr sa skupina e-commerce nadšencov rozhodla pomôcť značkám a firmám so správou sociálnych sietí a samozrejme s kvalitným copywritingom. Okrem content marketingu sa Agentúra Mimka špecializuje na Online chat, riadený reálnymi osobami, aby ste nestratili už žiadnych zákazníkov. Zaujímavou a netradičnou súčasťou balíku služieb je Personálny prenájom. Už nikdy, vďaka Agentúre Mimka, vám nebude chýbať pracovník.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+