4 min. čítanie

Večerný online chat ako nástroj k úspechu

V dnešnej dobe sú eshopy veľmi obľúbenou súčasťou života, kde trávime desiatky hodín. Mnohokrát sa nám stane, že v tej širokej škále tovaru a možností, sa nevieme zorientovať. Predstavte si, že prídete do kamennej predajne, ktorá je bez predavača. Nemáte sa na koho obrátiť, nikto Vám neporadí, ste zmätení. Aj to je dôvod, prečo väčšina eshopov zaviedla online chat.

Michaela Ivan Reichová Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka
Večerný online chat ako nástroj k úspechu

Problémom však ostáva to, že nezanedbateľné pásmo, kedy sa zákazníci pýtajú, resp. by sa pýtať chceli, je práve večer. Človek prichádza z práce, postará sa o deti, záhradu, domácnosť a začína surfovať na internete.

Cieľom je teda podchytiť zákazníkov v čase ich najväčšej aktivity a využiť ich návštevnosť vo večerných hodinách. Večerný online chat, to čo doposiaľ chýba mnohým eshopom, to, čo môže návštevníka premeniť na platiaceho zákazníka.

Samozrejme, ak online chat nie je večer aktívny, klient tam vie nechať svoj podnet a raz sa dočká odpovede. Chyba!

Čím dlhšie zákazník čaká na odpoveď, tým viac klesá jeho túžba po kúpe. Na druhý deň je totiž ovplyvnený inými podnetmi. Začne to rozoberať s kolegami, číta si o produkte recenzie, sused mu poradí inú alternatívu…

Prichádza odpoveď z eshopu. Áno, tá rada, ktorú potreboval vidieť, čítať, odkomunikovať v daný moment, keď bola krivka jeho dopytu po informácií najvyššie. Čo urobí? Maximálne si to prečíta, zahodí do koša a ďalej to nerieši.

Práve vďaka tomu, že pomocou večerného chatu poskytnete návštevníkovi okamžitú a relevantnú odpoveď na jeho otázku, bude pre neho jednoduchšie konvertovať a uskutočniť nákup.

Aj keď zákazník práve nechce nakúpiť alebo ešte nemá vybraté, je potrebné mu ukázať, že ste mu kedykoľvek k dispozícií, pripravený odpovedať na jeho otázky.

Znakom dobrého predajcu je vedieť zákazníkovi priam “čítať myšlienky”, dať mu viac ako žiada. Je pravda, že pri neosobnom kontakte je to o niečo ťažšie, no dá sa to!

V čom tkvie čaro úspechu?

Je jasné, že online podpora slúži nielen ako nový kanál pre komunikáciu, ale predovšetkým ako nový marketingový nástroj, pomocou ktorého pracujete na prehĺbovaní vzťahov s klientmi.

Tu je ale potrebné pripomenúť, že live chat je len nástroj. Nástroj, s ktorým musí pracovať kvalitný človek. Miera konverzie je priamo úmerná kvalite predavača.

Určite to poznáte z rôznych kamenných predajní. Lenivosť a neochota verzus úsmev a nápomocnosť. Ktoré uprednostníte?

Dôležitý je milý, ľudský a priateľský prístup. V prvom rade s ním musí pracovať kvalitný človek. Kvalitne vyškolený operátor dokáže obsluhovať aj viac návštěvníkov súběžne. Nevnucuje sa, ale je ho vidieť.

Okno s chatom je na väčšine eshopov vpravo dole, takže ľudia si už zvykli a vedia, kde ho majú hľadať. Hlavný rozdiel oproti kamenným predajniam! Mnohokrát sa stane, že neviete nájsť predavača, ktorý by Vám poradil, a preto odchádzate a nenakúpite.

Telefonát, email, chat

Tri spôsoby, ktorými vieme komunikovať s eshopom. Live chat je ako podpora rychlejší a efektivnější. V dnešnej dobe, keď sme čoraz viac zvyknutí na komunikáciu cez rôzne messengery, mnoho ľudí nezavolá, ale radšej napíše.

Dostať odpoveď od predajcu v reálnom čase, jednak vzbudzuje väčší pocit záujmu o zákazníka, a na strane druhej môže vo veľkej miere ovplyvniť predaj.

Správnymi otázkami, zdvorilosťou, a nápomocnosťou, vieme aj nerozhodnutého človeka nasmerovať ku kúpe.

Prečo sa oplatí mať večerný chat?

Eshop, ktorý hlási, že nikto nie je prítomný. Dosť odradzujúce, že?

S nákupom, a predovšetkým s online nákupom, sa spája samozrejme zopár nejasností, s ktorými by sa kupujúci radi obrátili na niekoho kompetentného. Pokiaľ nemajú koho požiadať o radu, častokrát zo stránky odídu a už sa nevrátia. Hľadajú alternatívy niekde inde.

Ak ste však online, viete okamžite reagovať na ich otázky, a teda im hneď odprezentovať najväčšie výhody produktov/eshopu, vysvetliť im nejasnosti, ktoré majú, a presvedčiť ich k tomu, aby uskutočnili nákup.

Pridanou hodnotou bude to, že si získate ich lojalitu, zanechajú vám pozitívne recenzie na webstránke a v neposlednom rade vás odporučia ďalej. Tým získavate potenciálne nových zákazníkov, a následne sa zvyšuje návštevnosť vašej stránky.

Práve spätná väzba od klienta, poskytuje obchodníkovi množstvo dát, aby videl v čom je potrebné sa zlepšovať, ako vyrábať ešte viac peňazí, odlíšiť sa od konkurencie a byť ďaleko bližšie k svojim zákazníkom.

Pomocou chatu zistíte aj to, po ktorých produktoch je najväčší dopyt, aké sú najčastejšie otázky a čo je na vašom webe (ne)zrozumiteľné.

Ak spojíte všetky informácie, ktoré vám váš chat poskytne, získavate silné know-how pre spustenie proma na konkrétne produkty a optimalizáciu celého webu.

Nie je to dostatok dôvodov na to, aby ste konečne spustili večerný chat? Ak si chcete získať nových/spokojných a existujúcich/stálych zákazníkov, ste na najlepšej ceste k úspechu.

Online večerný chat môže začať!

Ecommerce Bridge na Marketeris.sk >>

Zdieľať článok
Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka

Večerný chat sme prvý krát spustili pred 5 rokmi, kedy som pracovala v marketingovej agentúre. Popri tom som v agentúre nadobudla znalosti aj vo sférach sociálnych sieti, SEO, UX a ecommerce. Nadobudnuté znalosti z online chatu som prezentovala aj na školeniach pre firmy. Napr. ako sa najlepšie postarať o zákazníka, zistiť jeho potreby a docieliť, aby “odchádzal spokojný”. Práve znalosti, ktoré získame cez chat vieme efektívne využiť v marketingu. Postupne som si vytvorila tím skvelých “chateriek”, až som sa osamostatnila a založila firmu Agentúra Mimka s.r.o.

Tento článok ti prináša

Agentúra Mimka

Agentúra Mimka je odborníkom na komplexný manažment sociálnych sietí. Ponúkajú služby, ktoré vám pomôžu využiť sociálne siete na maximum a zabezpečiť priazeň vašich potenciálnych zákazníkov. Ich služby zahŕňajú komplexný manažment sociálnych sietí, online chat a zákaznícku podporu, ako aj personálny prenájom. Sú tu pre vás, aby vám pomohli dosiahnuť vaše ciele v oblasti sociálnych médií a online marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 referencia je viac ako 100 dobrých reklám
4 min. čítanie

1 referencia je viac ako 100 dobrých reklám

Predaj produktov a služieb je v modernom svete čoraz náročnejší. Prostredie preplnené rôznorodou konkurenciou čaká na každú vašu chybu. Navyše už snáď neexistuje nič, čo by sa nedalo pomerne jednoducho okopírovať. Do marketingu môžete sypať milióny, pokiaľ však nebudú zákazníci spokojní, nikdy biznis nebude rásť. Aj preto je na referencie kladený čoraz väčší dôraz.

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+