Zistenia z prieskumu poukazujú na to, že značky čelia riziku straty cenných zákazníkov, keďže 41 % spotrebiteľov by v prípade zhoršenia zákazníckej skúsenosti premýšľalo o zmene obľúbených značiek. Napriek tomu viac ako tri štvrtiny vedúcich pracovníkov stále tvrdia, že zákazníci im dôverujú v oblasti osobných údajov.
Zároveň však 40 % vrcholových manažérov predpovedá problémy s dôverou spotrebiteľov v nasledujúcich 12 mesiacoch ako jednu z najväčších prekážok v oblasti porozumenia zákazníkom. Obavy o bezpečnosť údajov ešte prehĺbia tento problém, pričom takmer dve tretiny vedúcich pracovníkov uviedlo, že ich organizácia zažila únik údajov.
S ohľadom na ochranu údajov je 54 % spotrebiteľov pripravených prejsť k inej značke, ak by došlo k porušeniu ochrany údajov. Andrew Stephenson, riaditeľ marketingu spoločnosti Treasure Data, zdôraznil dôležitosť efektívneho a bezpečného využívania údajov zo strany značiek, ktoré by mali využívať svoje údaje tak, aby získali dôveru zákazníkov v dobách narastajúcej inflácie.
Prieskum spoločnosti Treasure Data vychádzal z dvoch prieskumov, ktoré uskutočnila spoločnosť Opinium. V prvom sa uskutočnil prieskum na národne reprezentatívnych vzorkách 2 000 dospelých z Francúzska, USA a Spojeného kráľovstva (polu 6 000 respondentov). Údaje sa zbierali od 25. septembra do 4. októbra 2023.
Druhý prieskum sa týkal 500 vedúcich pracovníkov s rozhodovacími právomocami v B2C spoločnostiach s viac ako 2 zamestnancami z Francúzska, USA a Spojeného kráľovstva (spolu 1 500 respondentov). Prieskum prebiehal v období od 25. septembra do 4. októbra 2023.