Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Väčšina zákazníkov uprednostňuje ľudský zákaznícky servis pred umelou inteligenciou

Podľa nedávneho prieskumu by približne dve tretiny spotrebiteľov uprednostnili, aby sa do ich kontaktov so zákazníkmi nezapájala umelá inteligencia.

Väčšina zákazníkov uprednostňuje ľudský zákaznícky servis pred umelou inteligenciou
Zdroj: Depositphotos

Viac ako polovica respondentov by zvážila prechod ku konkurencii po zistení, že nejaká spoločnosť má v úmysle využívať umelú inteligenciu vo svojich zákazníckych službách, ukazuje výskum.

Tento rozsiahly prieskum sa uskutočnil koncom roka 2023 a zahŕňal tisíce spotrebiteľov. Poukázal na zaujímavý rozpor – na jednej strane sú tu obavy spotrebiteľov z využívania automatizácie a AI pri poskytovaní služieb a na druhej nadšenie vedúcich pracovníkov v oblasti služieb zákazníkom zo zavádzania nových technológií.

Keith McIntosh, Senior Principal, Research, v Gartner Customer Service & Support practic, v štúdii uviedol: “Aj keď je na vedúcich pracovníkov v oblasti služieb zákazníkom vyvíjaný značný tlak na začlenenie AI, nemôžu si dovoliť prehliadnuť obavy zákazníkov, najmä ak by to mohlo viesť k ich úbytku.”

Zákazníci chcú riešiť problémy s ľuďmi

Spotrebitelia nie sú nadšení z predstavy, že by v prípade potreby mali problém spojiť sa s ľudským zástupcom na zákazníckej podpore. Nasledujú obavy z toho, že umelá inteligencia nahradí pracovné miesta a bude poskytovať nepravdivé informácie.

„Po únavných možnostiach samoobsluhy sú zákazníci pripravení na interakciu s človekom,“ povedal McIntosh. „Mnohí sa obávajú, že umelá inteligencia bude slúžiť ako ďalšia prekážka, ktorá ich bude deliť od živého človeka. Vedúci pracovníci v oblasti služieb musia ukázať, že umelá inteligencia môže zlepšiť, nie skomplikovať služby.“

Podľa prieskumu musia spoločnosti poskytujúce služby zabezpečiť, aby ich automatizácia a zručnosti v oblasti umelej inteligencie dopĺňali najlepšie štandardy v oblasti navrhovania skúseností so službami, ak chcú vybudovať dôveru klientov v umelú inteligenciu. To zahŕňa otvorenú komunikáciu o tom, kedy a ako môžu spotrebitelia v prípade záujmu komunikovať s ľudským zástupcom.

AI chatboti by napríklad mali byť otvorení, pokiaľ ide o ich obmedzenia, a podľa potreby by mali dialógy plynule posúvať ľudským agentom, čím by sa zachoval kontext zapojenia.

Bolo by vhodné, keby si spoločnosti uvedomili obmedzenia AI chatbotov a dokázali by zabezpečiť plynulé prepojenie na ľudskú silu so zachovaním kontextu zapojenia. Nájsť balans a vyváženie medzi technickým vývojom a reálnymi problémami spotrebiteľov je pre firmy jednoducho zásadné.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Google do AI investuje 75 miliárd dolárov
2 min. čítanie

Google do AI investuje 75 miliárd dolárov

Podľa vyhlásenia generálneho riaditeľa Sundara Pichaia pri zverejnení finančných výsledkov Alphabetu za štvrtý štvrťrok 2024 plánuje spoločnosť v roku 2025 investovať približne 75 miliárd dolárov. V porovnaní s 32,3 miliardami dolárov investovanými v roku 2023 ide o výrazný nárast, ktorý poukazuje na stupňujúci súboj technologických gigantov o prvenstvo v oblasti umelej inteligencie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
METRIXANA – Napojte si dáta z Heureky či Shoptetu priamo do Looker Studia
2 min. čítanie

METRIXANA – Napojte si dáta z Heureky či Shoptetu priamo do Looker Studia

V dnešnom dynamickom online prostredí sú kvalitné a prehľadné dáta základom úspešných podnikateľských rozhodnutí. Pre mnohých majiteľov e-shopov, marketérov či analytikov však môže byť práca s dátami z rôznych zdrojov náročná a ťažko čitateľná. Práve tu prichádza na scénu METRIXANA, riešenie, ktoré prináša jednoduchý spôsob, ako prepojiť, spracovať a vizualizovať marketingové dáta.

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder
Prečítať článok
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+