2 min. čítanie

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie

Pre ľudí z e-commerce je dôležité porozumieť správaniu spotrebiteľov, aby mohli zvýšiť predaje a zlepšiť zapojenie zákazníkov. Nedávna štúdia od SimplyCodes sa zamerala na význam strategického využívania kupónov. Ako najlepšie načasovať zľavy? A čo s tým má zodpovedné míňanie?

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť SimplyCodes analyzovala kupónové trendy od viac ako 30 000 obchodníkov. V štúdii odhaľuje, že piatok je optimálny deň na ponúkanie zliav. V tento deň sa počet vydaných kupónov výrazne zvyšuje – konkrétne o 19 % v porovnaní s ostatnými dňami v týždni. Nárast odzrkadľuje americký systém výplat, ktoré sa zvyčajne vyplácajú dvakrát do mesiaca. To má pozitívny dopad najmä na kategórie ako dámske oblečenie, starostlivosť o pleť a alkohol.

Štúdia zistila, že 52 % kupónových kódov je vydávaných medzi stredou a piatkom. Značky by sa mali zamerať na tieto dni pri svojich akciách, aby využili zvýšený záujem spotrebiteľov. Piatkové zľavy sú obzvlášť efektívne pri podnecovaní nákupov pred víkendovým poklesom, keď sa vydáva menej kupónov.

Fenomén „spaving“ vs. zodpovedné míňanie

Zatiaľ čo zľavy môžu zvýšiť predaje, je v záujme e-shopov, aby si uvedomili sklony spotrebiteľov k nadmernému míňaniu. Tento fenomén je známy ako „spaving“ – ide o spojenie slov saving (šetrenie) a spending (míňanie). Novotvar pomenúva stav, kedy zákazník míňa viac peňazí, aby viac ušetril.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prečo je to dôležité aj pre e-commerce? Nadmerné zľavy môžu viesť k zadlženiu zákazníkov alebo k zníženiu lojality voči značke. A to má silný dopad na ďalšie míňanie.

Aby sa tomu predišlo, podniky by mohli dať dôraz na zodpovedné nakupovanie. Ponúkanie personalizovaných zliav alebo odstupňovaných úspor na základe nákupnej histórie môže podporiť rozumnejšie míňanie.

Zatiaľ čo sa e-commerce snaží zvýšiť predaje, podpora zodpovedného míňania môže viesť k dlhodobej lojalite zákazníkov. Zjednodušenie nákupného zážitku, ponúkanie jasných úspor a vzdelávanie zákazníkov o rozumných rozhodnutiach pri nákupe môžu podporiť udržateľnejší rast.

Pre e-commerce podniky predstavujú piatky významnú príležitosť na zvýšenie predaja prostredníctvom dobre načasovaných kupónov a akciových ponúk. Ak sa zľavy zosúladia so spotrebiteľskými návykmi a vyhne sa podnecovaniu nadmerného míňania, online predajcovia môžu zvýšiť predaj, zlepšiť spokojnosť zákazníkov a budovať dlhodobé vzťahy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+