Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie

Pre ľudí z e-commerce je dôležité porozumieť správaniu spotrebiteľov, aby mohli zvýšiť predaje a zlepšiť zapojenie zákazníkov. Nedávna štúdia od SimplyCodes sa zamerala na význam strategického využívania kupónov. Ako najlepšie načasovať zľavy? A čo s tým má zodpovedné míňanie?

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť SimplyCodes analyzovala kupónové trendy od viac ako 30 000 obchodníkov. V štúdii odhaľuje, že piatok je optimálny deň na ponúkanie zliav. V tento deň sa počet vydaných kupónov výrazne zvyšuje – konkrétne o 19 % v porovnaní s ostatnými dňami v týždni. Nárast odzrkadľuje americký systém výplat, ktoré sa zvyčajne vyplácajú dvakrát do mesiaca. To má pozitívny dopad najmä na kategórie ako dámske oblečenie, starostlivosť o pleť a alkohol.

Štúdia zistila, že 52 % kupónových kódov je vydávaných medzi stredou a piatkom. Značky by sa mali zamerať na tieto dni pri svojich akciách, aby využili zvýšený záujem spotrebiteľov. Piatkové zľavy sú obzvlášť efektívne pri podnecovaní nákupov pred víkendovým poklesom, keď sa vydáva menej kupónov.

Fenomén „spaving“ vs. zodpovedné míňanie

Zatiaľ čo zľavy môžu zvýšiť predaje, je v záujme e-shopov, aby si uvedomili sklony spotrebiteľov k nadmernému míňaniu. Tento fenomén je známy ako „spaving“ – ide o spojenie slov saving (šetrenie) a spending (míňanie). Novotvar pomenúva stav, kedy zákazník míňa viac peňazí, aby viac ušetril.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prečo je to dôležité aj pre e-commerce? Nadmerné zľavy môžu viesť k zadlženiu zákazníkov alebo k zníženiu lojality voči značke. A to má silný dopad na ďalšie míňanie.

Aby sa tomu predišlo, podniky by mohli dať dôraz na zodpovedné nakupovanie. Ponúkanie personalizovaných zliav alebo odstupňovaných úspor na základe nákupnej histórie môže podporiť rozumnejšie míňanie.

Zatiaľ čo sa e-commerce snaží zvýšiť predaje, podpora zodpovedného míňania môže viesť k dlhodobej lojalite zákazníkov. Zjednodušenie nákupného zážitku, ponúkanie jasných úspor a vzdelávanie zákazníkov o rozumných rozhodnutiach pri nákupe môžu podporiť udržateľnejší rast.

Pre e-commerce podniky predstavujú piatky významnú príležitosť na zvýšenie predaja prostredníctvom dobre načasovaných kupónov a akciových ponúk. Ak sa zľavy zosúladia so spotrebiteľskými návykmi a vyhne sa podnecovaniu nadmerného míňania, online predajcovia môžu zvýšiť predaj, zlepšiť spokojnosť zákazníkov a budovať dlhodobé vzťahy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+