2 min. čítanie

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie

Pre ľudí z e-commerce je dôležité porozumieť správaniu spotrebiteľov, aby mohli zvýšiť predaje a zlepšiť zapojenie zákazníkov. Nedávna štúdia od SimplyCodes sa zamerala na význam strategického využívania kupónov. Ako najlepšie načasovať zľavy? A čo s tým má zodpovedné míňanie?

V USA sa obchodníkom vyplácajú piatkové zľavy. No e-shopy by mali vyzývať na zodpovedné míňanie
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť SimplyCodes analyzovala kupónové trendy od viac ako 30 000 obchodníkov. V štúdii odhaľuje, že piatok je optimálny deň na ponúkanie zliav. V tento deň sa počet vydaných kupónov výrazne zvyšuje – konkrétne o 19 % v porovnaní s ostatnými dňami v týždni. Nárast odzrkadľuje americký systém výplat, ktoré sa zvyčajne vyplácajú dvakrát do mesiaca. To má pozitívny dopad najmä na kategórie ako dámske oblečenie, starostlivosť o pleť a alkohol.

Štúdia zistila, že 52 % kupónových kódov je vydávaných medzi stredou a piatkom. Značky by sa mali zamerať na tieto dni pri svojich akciách, aby využili zvýšený záujem spotrebiteľov. Piatkové zľavy sú obzvlášť efektívne pri podnecovaní nákupov pred víkendovým poklesom, keď sa vydáva menej kupónov.

Fenomén „spaving“ vs. zodpovedné míňanie

Zatiaľ čo zľavy môžu zvýšiť predaje, je v záujme e-shopov, aby si uvedomili sklony spotrebiteľov k nadmernému míňaniu. Tento fenomén je známy ako „spaving“ – ide o spojenie slov saving (šetrenie) a spending (míňanie). Novotvar pomenúva stav, kedy zákazník míňa viac peňazí, aby viac ušetril.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prečo je to dôležité aj pre e-commerce? Nadmerné zľavy môžu viesť k zadlženiu zákazníkov alebo k zníženiu lojality voči značke. A to má silný dopad na ďalšie míňanie.

Aby sa tomu predišlo, podniky by mohli dať dôraz na zodpovedné nakupovanie. Ponúkanie personalizovaných zliav alebo odstupňovaných úspor na základe nákupnej histórie môže podporiť rozumnejšie míňanie.

Zatiaľ čo sa e-commerce snaží zvýšiť predaje, podpora zodpovedného míňania môže viesť k dlhodobej lojalite zákazníkov. Zjednodušenie nákupného zážitku, ponúkanie jasných úspor a vzdelávanie zákazníkov o rozumných rozhodnutiach pri nákupe môžu podporiť udržateľnejší rast.

Pre e-commerce podniky predstavujú piatky významnú príležitosť na zvýšenie predaja prostredníctvom dobre načasovaných kupónov a akciových ponúk. Ak sa zľavy zosúladia so spotrebiteľskými návykmi a vyhne sa podnecovaniu nadmerného míňania, online predajcovia môžu zvýšiť predaj, zlepšiť spokojnosť zákazníkov a budovať dlhodobé vzťahy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein