UMG je lídrom v hudobnej zábave a zameriava sa na audiovizuálny obsah, merchandising, nahrávanie a vydávanie hudobných autorov. Spoločnosť TikToku vytýkala nízku finančnú kompenzáciu, ktorú autorom a umelcom poskytoval.
UMG kritizovalo nízke odmeny pre umelcov. Spoločnosť TikToku vytkla, že sa snaží vybudovať biznis založený na hudbe, no odmieta platiť primeranú hodnotu. Svojich interpretov preto stiahla a rozviazala zmluvu so sociálnou sieťou.
Napriek dočasnej absencii hudby na platforme sa používatelia TikToku priklonili k objavovaniu a zdieľaniu nového hudobného obsahu. TikToku sa po mesiacoch vyjednávania podarilo dosiahnuť novú licenčnú dohodu s Universal Music Group. Umelci, ktorí pod UMG spadajú, sa môžu tešiť na lepšie príležitosti a vyššie odmeny.
“Spoločná dohoda predstavuje novú éru strategickej spolupráce medzi oboma organizáciami, ktorá je založená na spoločnom záväzku pomáhať umelcom a autorom piesní spoločnosti UMG dosiahnuť ich tvorivý a komerčný potenciál. Využitím najlepších technológií, marketingových a propagačných schopností spoločnosti TikTok vo svojej triede prinesú UMG a TikTok lepšie odmeňovanie autorov piesní a umelcov UMG, nové možnosti propagácie a zapojenia ich nahrávok a piesní a špičkovú ochranu v oblasti generatívnej umelej inteligencie,” zaznelo vo vyjadrení TikToku.