Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

V Česku sa vyostruje boj proti Temu. Údajne porušuje pravidlá

Asociácia pre elektronický obchod (APEK), ktorá združuje viac ako 680 subjektov z českého e-commerce, upozorňuje na zjavné znevýhodnenie miestnych obchodníkov. Internetový predajca Temu, ktorý ponúka nezvyčajne lacný tovar prevažne z Číny, na svojich webových stránkach nedodržiava viaceré pravidlá, ktoré ukladá česká a európska legislatíva. APEK upozorňuje na túto situáciu a vyzýva na prijatie opatrení na zabezpečenie spravodlivého prostredia pre všetkých.

V Česku sa vyostruje boj proti Temu. Údajne porušuje pravidlá
Zdroj: Depositphotos

V rozpore s Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa?

Internetový predaj v EÚ prináša pre predajcov, ktorí ponúkajú tovar na predaj spotrebiteľom, množstvo predpisov. Najmä pravidlá o tom, aké informácie musia byť zákazníkovi poskytnuté pred nákupom a počas neho, sú pomerne jasné. Podľa APEK však Temu tieto stanovené povinnosti buď neplní, alebo len čiastočne, prípadne nie sú pre nakupujúcich jasné. Je dôležité poznamenať, že v prípade neposkytnutia informácií dochádza k zavádzaniu spotrebiteľov.

Spôsob, akým Temu inzeruje “zľavy”, je tiež v rozpore s pravidlami. Tie boli spresnené minuloročnou novelou zákona o ochrane spotrebiteľa v súlade s európskou legislatívou. Zatiaľ čo kontrolné orgány pozorne sledujú, či české e-shopy odvodzujú zľavy od najnižšej ceny ponúkanej za tovar za posledných 30 dní, Temu odkazuje na odporúčanú maloobchodnú cenu výrobku. To je príklad prístupu, proti ktorému bojuje nová legislatíva. A jednoznačne znevýhodňuje férových predajcov, ktorí dodržiavajú pravidlá.

Týždenný podcast UPdate

Informácie o odstúpení od kúpnej zmluvy, záruke a reklamačnom konaní sú tiež nepresné. Používateľ tiež z webovej stránky nedokáže zistiť, či je Temu klasický e-shop alebo online trhovisko, ako sa zvyčajne uvádza. Ak ide skutočne o trhovisko, potom si prevádzkovateľ portálu opäť neplní predpísané povinnosti.

Z týchto dôvodov sa APEK obracia na Českú obchodnú inšpekciu (ČOI) podaním podnetu na kontrolu. Podľa českej verzie webovej stránky je prevádzkovateľom Temu spoločnosť Whaleco Technology Limited, ktorá je registrovaná v Írsku, a preto by mala byť zodpovedná za plnenie všetkých povinností rovnako ako ostatní obchodníci pôsobiaci v EÚ.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

APEK odporúča nakupovať u overených predajcov z Česka alebo EÚ

APEK odporúča spotrebiteľom nakupovať v overených českých alebo európskych internetových obchodoch. A to aj v súvislosti so špekuláciami o dodržiavaní pravidiel ochrany osobných údajov, ktoré v Českej republike prešetruje Národný úrad pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť (NÚKIB). APEK očakáva, že príslušné české a európske orgány sa budú zaoberať ochranou trhu a potrebou dodržiavania pravidiel.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+