Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

V Česku kompenzujú meškanie vlakov. Prečo je lepšie kúpiť si lístok online?

Eliška Nová z CC.cz uviedla, že kompenzácia sa bude vzťahovať na aspoň hodinové meškanie vlakov. Ak si lístok kúpiť online, odškodnenie sa preplatí automaticky. Cieľom národného dopravcu je, aby až polovica cestujúcich nakupovala elektronicky.

V Česku kompenzujú meškanie vlakov. Prečo je lepšie kúpiť si lístok online?

Za hodinové meškanie vlaku dostanete zaplatené

Každý, kto denne cestuje vlakom, vie, že meškania sú celkom bežné. Za tie, ktoré trvajú dlhšie ako hodinu, teraz České dráhy vyplácajú cestujúcim kompenzáciu bez toho, aby o ňu museli žiadať. Aspoň pre tých, ktorí si lístok kúpili online.

Novinka je v platnosti od novembra. Okrem zakúpenia cestovného lístka online je podmienkou aj to, aby išlo o vnútroštátnu cestu vnútroštátneho dopravcu a aby išlo o priamu cestu bez prestupu. 

“Ak systém zaznamená meškanie v cieli cesty dlhšie ako 60 minút a lístok bol skontrolovaný sprievodcom vo vozidle, systém automaticky vyplatí náhradu. To znamená, že lístok nemusí byť spojený s konkrétnou službou,” vysvetľuje spoločnosť. Cestujúci by mal približne do dvoch dní dostať e-mail s vyúčtovaním, po ktorom mu bude suma poukázaná na účet.

Menej byrokracie s odbavením

Železnice chcú dosiahnuť, aby si čoraz viac cestujúcich kupovalo lístky elektronicky, najmä prostredníctvom aplikácie. Podľa údajov operátora má túto aplikáciu vo svojom mobilnom telefóne každý desiaty Čech. Cieľom Českých dráh je odbaviť viac ako polovicu svojich zákazníkov online. Spoločnosť chce odstrániť byrokraciu. To ale neznamená, že cestujúci s papierovými cestovnými lístkami nedostanú náhradu. Musia však podať žiadosť a čakať na vybavenie žiadosti.

To isté platí aj pre tých, ktorí musia počas cesty prestúpiť na iný vlak. Musia naďalej vyplniť formulár a podať žiadosť na pobočke alebo online. Aj v tomto prípade však majú výhodu ľudia, ktorí si kúpili lístky prostredníctvom aplikácie. 

“Podiel cestujúcich, ktorí sa odbavujú online, stále rastie. Aby sme v tomto trende pokračovali a dosiahli cieľ predávať aspoň polovicu všetkých cestovných dokladov online, prichádzame s inováciami, ktoré elektronické odbavenie ešte viac zjednodušia a zatraktívnia,” hovorí Michal Krapinec, generálny riaditeľ Českých dráh.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nákupné správanie Indov sa mení
2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+