2 min. čítanie

V Česku kompenzujú meškanie vlakov. Prečo je lepšie kúpiť si lístok online?

Eliška Nová z CC.cz uviedla, že kompenzácia sa bude vzťahovať na aspoň hodinové meškanie vlakov. Ak si lístok kúpiť online, odškodnenie sa preplatí automaticky. Cieľom národného dopravcu je, aby až polovica cestujúcich nakupovala elektronicky.

V Česku kompenzujú meškanie vlakov. Prečo je lepšie kúpiť si lístok online?

Za hodinové meškanie vlaku dostanete zaplatené

Každý, kto denne cestuje vlakom, vie, že meškania sú celkom bežné. Za tie, ktoré trvajú dlhšie ako hodinu, teraz České dráhy vyplácajú cestujúcim kompenzáciu bez toho, aby o ňu museli žiadať. Aspoň pre tých, ktorí si lístok kúpili online.

Novinka je v platnosti od novembra. Okrem zakúpenia cestovného lístka online je podmienkou aj to, aby išlo o vnútroštátnu cestu vnútroštátneho dopravcu a aby išlo o priamu cestu bez prestupu. 

„Ak systém zaznamená meškanie v cieli cesty dlhšie ako 60 minút a lístok bol skontrolovaný sprievodcom vo vozidle, systém automaticky vyplatí náhradu. To znamená, že lístok nemusí byť spojený s konkrétnou službou,“ vysvetľuje spoločnosť. Cestujúci by mal približne do dvoch dní dostať e-mail s vyúčtovaním, po ktorom mu bude suma poukázaná na účet.

Menej byrokracie s odbavením

Železnice chcú dosiahnuť, aby si čoraz viac cestujúcich kupovalo lístky elektronicky, najmä prostredníctvom aplikácie. Podľa údajov operátora má túto aplikáciu vo svojom mobilnom telefóne každý desiaty Čech. Cieľom Českých dráh je odbaviť viac ako polovicu svojich zákazníkov online. Spoločnosť chce odstrániť byrokraciu. To ale neznamená, že cestujúci s papierovými cestovnými lístkami nedostanú náhradu. Musia však podať žiadosť a čakať na vybavenie žiadosti.

To isté platí aj pre tých, ktorí musia počas cesty prestúpiť na iný vlak. Musia naďalej vyplniť formulár a podať žiadosť na pobočke alebo online. Aj v tomto prípade však majú výhodu ľudia, ktorí si kúpili lístky prostredníctvom aplikácie. 

„Podiel cestujúcich, ktorí sa odbavujú online, stále rastie. Aby sme v tomto trende pokračovali a dosiahli cieľ predávať aspoň polovicu všetkých cestovných dokladov online, prichádzame s inováciami, ktoré elektronické odbavenie ešte viac zjednodušia a zatraktívnia,“ hovorí Michal Krapinec, generálny riaditeľ Českých dráh.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+