
Za hodinové meškanie vlaku dostanete zaplatené
Každý, kto denne cestuje vlakom, vie, že meškania sú celkom bežné. Za tie, ktoré trvajú dlhšie ako hodinu, teraz České dráhy vyplácajú cestujúcim kompenzáciu bez toho, aby o ňu museli žiadať. Aspoň pre tých, ktorí si lístok kúpili online.
Novinka je v platnosti od novembra. Okrem zakúpenia cestovného lístka online je podmienkou aj to, aby išlo o vnútroštátnu cestu vnútroštátneho dopravcu a aby išlo o priamu cestu bez prestupu.
“Ak systém zaznamená meškanie v cieli cesty dlhšie ako 60 minút a lístok bol skontrolovaný sprievodcom vo vozidle, systém automaticky vyplatí náhradu. To znamená, že lístok nemusí byť spojený s konkrétnou službou,” vysvetľuje spoločnosť. Cestujúci by mal približne do dvoch dní dostať e-mail s vyúčtovaním, po ktorom mu bude suma poukázaná na účet.
Menej byrokracie s odbavením
Železnice chcú dosiahnuť, aby si čoraz viac cestujúcich kupovalo lístky elektronicky, najmä prostredníctvom aplikácie. Podľa údajov operátora má túto aplikáciu vo svojom mobilnom telefóne každý desiaty Čech. Cieľom Českých dráh je odbaviť viac ako polovicu svojich zákazníkov online. Spoločnosť chce odstrániť byrokraciu. To ale neznamená, že cestujúci s papierovými cestovnými lístkami nedostanú náhradu. Musia však podať žiadosť a čakať na vybavenie žiadosti.
To isté platí aj pre tých, ktorí musia počas cesty prestúpiť na iný vlak. Musia naďalej vyplniť formulár a podať žiadosť na pobočke alebo online. Aj v tomto prípade však majú výhodu ľudia, ktorí si kúpili lístky prostredníctvom aplikácie.
“Podiel cestujúcich, ktorí sa odbavujú online, stále rastie. Aby sme v tomto trende pokračovali a dosiahli cieľ predávať aspoň polovicu všetkých cestovných dokladov online, prichádzame s inováciami, ktoré elektronické odbavenie ešte viac zjednodušia a zatraktívnia,” hovorí Michal Krapinec, generálny riaditeľ Českých dráh.