2 min. čítanie

Úspech TikToku dráždi iné platformy. Vznikajú tým nové koncepty

Čím menej hudby na TikToku, tým viac profituje Spotify. Čím vyššia popularita TikTok feedu, tým viac sa kopíruje formát na ďalšie platformy.

Úspech TikToku dráždi iné platformy. Vznikajú tým nové koncepty
Zdroj: Depositphotos

Súperenie TikTok feedu a YT Shorts

YouTube sa snaží konkurovať TikToku tým, že umožňuje monetizáciu svojim tvorcom cez Shorts. YouTube informuje, že ich platforma Shorts má veľký dosah a viac ako 25 % kanálov v partnerskom programe zarába aj prostredníctvom Shorts.

Aby motivovali tvorcov k zvýšeniu obsahu vo formáte Shorts, platforma oznámila vyššie príjmy pre profily, ktorí produkujú krátke videá. YouTube zdôrazňuje, že Shorts sú len jedným z aspektov podnikania tvorcov a väčšina z nich zarába aj inými spôsobmi. Celkovo sa snaží ukázať, že má stabilný a lukratívny program pre tvorcov, čo je reakcia na úspech TikToku.

Paradoxne je to práve TikTok, kto nedávno motivoval tvorcov k vytváraniu dlhších videí.

Menej hudby na TikToku = viac videí na Spotify

Universal Music Group (UMG) po odchode z TikToku rozširuje svoje partnerstvo so Spotify a sústreďuje sa na objavovanie hudby a sociálne interakcie. UMG je lídrom v hudobnom priemysle – zameriava sa na nahrávanie a vydávanie hudby, ale aj merchandisingom a audiovizuálnym obsahom. Zastrešuje zvučné mená ako Taylor Swift, Biliie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spotify začne vďaka rozšírenej spolupráci s UMG podporovať hudobné videá. Užívatelia získajú možnosť sledovať na Spotify aj hudobné videá. Detaily o tom, ktorá časť katalógu UMG bude ponúkaná ako videá, nie sú zatiaľ známe. Vieme len toľko, že novinka sa dostala do USA a ďalšie krajiny si ešte počkajú.

Aj keď UMG svojím odchodom z TikToku prišlo o značný priestor pre umelcov, ktorých zastrešuje, spolupráca so Spotiify podľa nich prinesie nové reklamné a sociálne funkcie na podporu svojich tvorcov. Cieľom je zvýšiť viditeľnosť a popularitu novej hudby, čím poskytne umelcom z UMG väčšiu podporu a prístup k väčšiemu publiku na platforme Spotify.

Daniel Ek, zakladateľ a generálny riaditeľ Spotify, povedal: “Pripravované funkcie dajú umelcom a ich tímom do rúk viac moci, aby im pomohli autenticky sa vyjadriť, efektívne propagovať svoju tvorbu a lepšie speňažiť svoje umenie.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+