Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Úspech TikToku dráždi iné platformy. Vznikajú tým nové koncepty

Čím menej hudby na TikToku, tým viac profituje Spotify. Čím vyššia popularita TikTok feedu, tým viac sa kopíruje formát na ďalšie platformy.

Úspech TikToku dráždi iné platformy. Vznikajú tým nové koncepty
Zdroj: Depositphotos

Súperenie TikTok feedu a YT Shorts

YouTube sa snaží konkurovať TikToku tým, že umožňuje monetizáciu svojim tvorcom cez Shorts. YouTube informuje, že ich platforma Shorts má veľký dosah a viac ako 25 % kanálov v partnerskom programe zarába aj prostredníctvom Shorts.

Aby motivovali tvorcov k zvýšeniu obsahu vo formáte Shorts, platforma oznámila vyššie príjmy pre profily, ktorí produkujú krátke videá. YouTube zdôrazňuje, že Shorts sú len jedným z aspektov podnikania tvorcov a väčšina z nich zarába aj inými spôsobmi. Celkovo sa snaží ukázať, že má stabilný a lukratívny program pre tvorcov, čo je reakcia na úspech TikToku.

Paradoxne je to práve TikTok, kto nedávno motivoval tvorcov k vytváraniu dlhších videí.

Menej hudby na TikToku = viac videí na Spotify

Universal Music Group (UMG) po odchode z TikToku rozširuje svoje partnerstvo so Spotify a sústreďuje sa na objavovanie hudby a sociálne interakcie. UMG je lídrom v hudobnom priemysle – zameriava sa na nahrávanie a vydávanie hudby, ale aj merchandisingom a audiovizuálnym obsahom. Zastrešuje zvučné mená ako Taylor Swift, Biliie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spotify začne vďaka rozšírenej spolupráci s UMG podporovať hudobné videá. Užívatelia získajú možnosť sledovať na Spotify aj hudobné videá. Detaily o tom, ktorá časť katalógu UMG bude ponúkaná ako videá, nie sú zatiaľ známe. Vieme len toľko, že novinka sa dostala do USA a ďalšie krajiny si ešte počkajú.

Aj keď UMG svojím odchodom z TikToku prišlo o značný priestor pre umelcov, ktorých zastrešuje, spolupráca so Spotiify podľa nich prinesie nové reklamné a sociálne funkcie na podporu svojich tvorcov. Cieľom je zvýšiť viditeľnosť a popularitu novej hudby, čím poskytne umelcom z UMG väčšiu podporu a prístup k väčšiemu publiku na platforme Spotify.

Daniel Ek, zakladateľ a generálny riaditeľ Spotify, povedal: “Pripravované funkcie dajú umelcom a ich tímom do rúk viac moci, aby im pomohli autenticky sa vyjadriť, efektívne propagovať svoju tvorbu a lepšie speňažiť svoje umenie.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+