
Súperenie TikTok feedu a YT Shorts
YouTube sa snaží konkurovať TikToku tým, že umožňuje monetizáciu svojim tvorcom cez Shorts. YouTube informuje, že ich platforma Shorts má veľký dosah a viac ako 25 % kanálov v partnerskom programe zarába aj prostredníctvom Shorts.
Aby motivovali tvorcov k zvýšeniu obsahu vo formáte Shorts, platforma oznámila vyššie príjmy pre profily, ktorí produkujú krátke videá. YouTube zdôrazňuje, že Shorts sú len jedným z aspektov podnikania tvorcov a väčšina z nich zarába aj inými spôsobmi. Celkovo sa snaží ukázať, že má stabilný a lukratívny program pre tvorcov, čo je reakcia na úspech TikToku.
Paradoxne je to práve TikTok, kto nedávno motivoval tvorcov k vytváraniu dlhších videí.
Menej hudby na TikToku = viac videí na Spotify
Universal Music Group (UMG) po odchode z TikToku rozširuje svoje partnerstvo so Spotify a sústreďuje sa na objavovanie hudby a sociálne interakcie. UMG je lídrom v hudobnom priemysle – zameriava sa na nahrávanie a vydávanie hudby, ale aj merchandisingom a audiovizuálnym obsahom. Zastrešuje zvučné mená ako Taylor Swift, Biliie Eilish, Justin Bieber, BTS či Selena Gomez.
Spotify začne vďaka rozšírenej spolupráci s UMG podporovať hudobné videá. Užívatelia získajú možnosť sledovať na Spotify aj hudobné videá. Detaily o tom, ktorá časť katalógu UMG bude ponúkaná ako videá, nie sú zatiaľ známe. Vieme len toľko, že novinka sa dostala do USA a ďalšie krajiny si ešte počkajú.
Aj keď UMG svojím odchodom z TikToku prišlo o značný priestor pre umelcov, ktorých zastrešuje, spolupráca so Spotiify podľa nich prinesie nové reklamné a sociálne funkcie na podporu svojich tvorcov. Cieľom je zvýšiť viditeľnosť a popularitu novej hudby, čím poskytne umelcom z UMG väčšiu podporu a prístup k väčšiemu publiku na platforme Spotify.
Daniel Ek, zakladateľ a generálny riaditeľ Spotify, povedal: “Pripravované funkcie dajú umelcom a ich tímom do rúk viac moci, aby im pomohli autenticky sa vyjadriť, efektívne propagovať svoju tvorbu a lepšie speňažiť svoje umenie.”