Piaty ročník Upterdamu sa uskutočnil vo štvrtok, 21. 9. 2023 v Senci, v priestoroch D1 Center. Už od skorého rána sa začal areál plniť organizátormi, vystavovateľmi a účastníkmi, ktorým sa hneď po registrácii otvorila možnosť navštíviť stánky v Expo zóne alebo si dať výbornú kávu ešte pred začatím hlavného programu. Otvorenie konferencie a prvé prednášky na hlavnom stage začali presne podľa harmonogramu úvodným slovom moderátora Gregora Mareša a lídra Bluewebu, Jakuba Jarabicu.
Celý program bol profesionálne režírovaný a popretínaný dostatočným počtom coffee brejkov, obedom a vedomostnými kvízmi z dielne druhého moderátora Michala Vojteka. Návštevníci mali tiež možnosť položiť po každom programovom slote prednášajúcim otázky pomocou aplikácie Slido. Dobre zostavený, hodnotný a zaujímavý program a rozumné rozloženie časových slotov zabezpečili taký plynulý priebe, až by sa dalo povedať, že sa konferencia pocitovo odohrávala veľmi rýchlo. Keď je dobre, tak to odsýpa… Kultúrny program a afterparty boli príjemným zakončením, ktoré sa pretiahlo až do neskorých nočných hodín. Takto by sa to dalo jednoducho zhrnúť z pohľadu návštevníka. Bolo za tým, ale oveľa viac.
Na hlavnom stage sa vystriedalo veľa zvučných mien z oblasti e-commerce ako napríklad Michal Truban, Jaroslav Chrapko (Dedoles), Radovan Andrej Grežo (Somebody&Somebody), Ján Aštary (Dexfinity), Tomáš Petrek (Go Bigname), Alexander Jančo (Packeta) alebo Dalibor Cicman (GymBeam). Títo a mnohí ďalší sa postupne prelúskali témami, ktoré rozoberali stratégie, brandbuilding, automatizáciu, ale aj tvorbu a expanziu v prostredí e-commerce. Súbežne prebiehal program aj v Expo zóne, kde návštevníci okrem prednášok mohli absolvovať aj tour cez stánky vystavovateľov alebo si rezervovať termín na rozhovor s niektorým z odborníkov v poradenskej zóne. V Expo zóne sa nachádzali vystavovatelia a prezentačné stánky firiem a poskytovateľov služieb z oblasti e-commerce, ako napríklad Kaufland Global Marketplace, Abra, Trustpay, Daktela, Eobal.sk, Ecomail.cz, Shoptet alebo Pricemania.
Suma sumárum – viac než 670 návštevníkov, 18 prednášok a paneloviek, 41 spíkrov a poradcov, 50 vystavovateľov a partnerov a 100 organizátorov sú len niektoré z číselných parametrov konferencie Upterdam 2023. Pitný režim musí byť, takže za zmienku stoja aj čísla ako 1400 vychutnaných kávičiek alebo 1500 vypitých minerálok. Alkohol z večernej žúrky sa do štatistík nedostal, ale niekoľko stoviek prosečiek a špeciálneho ružového Upterdam drinku rozhodne padlo.
Fotky z udalosti nájdete na tomto linku.
Spätná väzba na konferenciu prichádzala od účastníkov priamo na mieste takmer okamžite. Pozitívne hodnotenia a niekoľko konštruktívnych nápadov na vylepšenie do ďalších ročníkov sa znásobili aj po dodatočnom odoslaní dotazníka spokojnosti, z ktorého vyberáme nasledovné:
- -„Ľudia z Blueweb si vzali pod seba značku Upterdam – Prvé e-commerce mesto na svete a vybúchali z nej 🌟NAJLEPŠIU🌟 konferenciu pre e-commerce v tomto roku.“ Imrich Koval
- „Mám za sebou pár marketingových konferencií, ale táto nielenže prekvapila, ale priam vypálila. Organizácia, spoločný obsah… mám pocit, že sa tu spojilo všetko so všetkým a správne sadlo.“ Slavomira Kollárová
- „Chodíme po viacerých konferenciách a veru musím potvrdiť, a teda chcem aj oceniť celý tím Blueweb, že to bolo veľmi profi a na poriadnej úrovni.“ Vladimíra Sarvašová
- „Ak toto bol prvý ročník vo vašom vedení, tak potom seriózne neviem, čo sa stane na druhom 😄. Tento event bol čistý vibe, všetci boli super. Ja, čo nemám networking v mojej výbave, tak sa mi s každým rozprávalo úplne fantasticky. Bola tam special atmosféra, ktorú ste vytvorili.“ Boris Chrenko
A čo na to Jakub Jarabica, člen organizačného tímu Upterdam a líder spoločnosti Blueweb?
„Mozog mi stále ide na 200 %, toľko myšlienok a podnetov nielen na Upterdam, ale aj celý e-commerce, produkt, Blueweb a ďalšie, mi postupne napadajú a celý čas si ich zapisujem. Tešia ma ako pochvaly na miesto, program, organizáciu, tak aj konštruktívna kritika na rôzne organizačné detaily, ktoré môžeme do budúcna vylepšiť. Čo ma teší ale úplne najviac je to, že viackrát zaznel pojem výnimočná a pozitívna atmosféra, čo je niečo, čo si naplánujete len veľmi ťažko – kedy všetko „sadlo“ tak ako malo. Upterdam sme ako Blueweb organizovali prvýkrát, mali sme pred tým obrovský rešpekt a veľa sme sa naučili. Touto cestou by som sa chcel ešte raz poďakovať všetkým účastníkom, partnerom, spíkrom, internému a externému organizačnému tímu – ĎAKUJEM.“
Moderná e-commerce konferencia, akou Upterdam bez pochýb je, ponúka okrem know-how a starostlivo vyšperkovaného programu aj veľký priestor pre networking a podania sebe navzájom známych aj neznámych rúk. Je to miesto, kde sa získava know-how, tvorí biznis, ale aj priateľská atmosféra. A toto naozaj fungovalo. Neustály ruch a pohyb naprieč celou konferenciou na prvý pohľad dokumentoval jej živosť. Nechýbali napríklad ani kvízy, virtuálna realita a iné voľnočasové aktivity. Upterdam udržiaval počas celého dňa akýsi pohodový flow, ktorý neviete zapísať len tak umelo do scenára.
A bonus? Ani tou poslednou prednáškou Upterdam neskončil. Celodenný program plný hodnotných informácií uzatvorila afterparty, ktorú odpálil standup komik Michael Szatmary a hudobné duo Saxana Sapietová a Sound Gentleman. Toto všetko doplnené dobrým cateringom, ochutnávkami a dokonca aj veľmi priaznivým počasím, urobilo z konferencie Upterdam výnimočný zážitok pre organizátorov aj zúčastnených.
A čo nasledujúci ročník Upterdam 2024?
Zástupcovia spoločnosti Blueweb sa nechali už pár dní po konferencii počuť, že ihneď po vyhodnotení a odznení dozvukov ročníka Upterdam 2023, bude ďalší ročník otvorenou témou nasledujúcich diskusií organizačného tímu.