Up selling je jednou z predajných techník, pri ktorej je cieľom predať zákazníkovi produkt vo vyššej hodnote, ako si pôvodne vybral. Môže mu ponúknuť na výber vyšší rad, tým pádom aj vyššiu cenu daného produktu, alebo ďalšie produktové služby, ako napríklad poistenie, alebo doprava zadarmo. Je to podobná taktika ako Cross selling, pri ktorej sa ale nemusí jednať o drahší výrobok, alebo službu, ale ďalšie príslušenstvo, či služby. Up Seeling môže byť pozitívny, alebo negatívny. Ak je pozitívny, tak je to ideálna situácia pre predajcu, aj nakupujúceho. Pre zákazníka to znamená hodnotu, ktorá sa mu oplatí a predajcovi to prináša väčší zisk. Pri negatívnom up sellingu to môže znamenať pre zákazníka produkt, ktorý nevyužije a negatívnu skúsenosť s obchodom.
Veci už nie sú ako pred 15 rokmi, odznelo na internom stretnutí Googlu
Pri nedávnom all-hands stretnutí spoločnosti Google sa Prabhakar Raghavan vyjadril, že adaptácia je v rýchlo meniacom sa prostredí kľúčová. Raghavan je Senior Vice President v spoločnosti Google, kde je zodpovedný za produkty Google Search, Assistant, Geo, Ads, Commerce a Payments.