4 min. čítanie

Týždenný sumár: Zalando žaluje Európsku komisiu, Pilulku čakajú zmeny a Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. V Česku očakávajú dvojciferné zvýšenie cien televíznej reklamy pre rok 2024, internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu a Pilulka po nevydarenom druhom kole úpisu akcií prichádza s konsolidačnými opatreniami.

Týždenný sumár: Zalando žaluje Európsku komisiu, Pilulku čakajú zmeny a Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu

Prehľad noviniek

Spolkový súdny dvor v Nemecku sa bude prvýkrát zaoberať reformou, ktorá má úradom pre ochranu hospodárskej súťaže umožniť skoršiu a efektívnejšiu kontrolu nad veľkými firmami. Na základe predmetnej legislatívy môžu úrady zasiahnuť proti spoločnostiam, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch. Zaradenie do tejto kategórie odmietol internetový predajca Amazon.

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu. Nemecká spoločnosť Zalando minulý týždeň napadla na súde Európsku komisiu v súvislosti s tým, že ju komisia zaradila do rovnakej kategórie ako Google a Meta Platforms v kontexte nových a prísnych pravidiel Európskej únie týkajúcich sa internetového obsahu. Európska Únia prijala minulý rok pravidlá regulácie internetovej prevádzky s cieľom posilniť dohľad nad rýchlo sa vyvíjajúcim virtuálnym prostredím, zlepšiť dodržiavanie práv používateľov a obmedziť vplyv najväčších spoločností. 

zdroj: Depositphotos

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. Belgické internetové obchody v roku 2022 uskutočnili viac ako 165 miliónov transakcií a počet transakcií bol o 10 % vyšší ako v predchádzajúcom roku.

Pilulka má za sebou druhé kolo úpisu akcií. To nedopadlo vôbec dobre a spoločnosť teraz prichádza s konsolidačnými opatreniami. Medzi hlavné kroky patrí zlúčenie rôznych oddelení v rámci skupiny do jednej medzinárodnej štruktúry, prepustenie zamestnancov v troch krajinách a stiahnutie sa z trhu v Rumunsku. Týmito opatreniami plánuje ročne ušetriť 100 miliónov Kč. 

zdroj: Pilulka, Petr a Martin Kasovci

Rakúske trhovisko s repasovanou elektronikou prekonalo obrat 1 miliardy eur. Spoločnosť Refurbed bola založená v Rakúsku len pred 6 rokmi, pričom v roku 2020 bol jej obrat na úrovni 100 miliónov.  Spoločnosť tvrdí, že je jedným z najrýchlejšie rastúcich trhovísk svojho druhu v Európe.  Refurbed v súčasnosti pôsobí na ôsmich trhoch Európy.

Zisk odevného reťazca H&M v druhom kvartáli  klesol, prekonal však očakávania trhov aj analytikov. Maloobchodná sieť H&M dosiahla prevádzkový zisk 4,74 miliardy švédskych korún (401,87 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená pokles o 4,8 percenta. Aj napriek poklesu je však výsledok lepší, než sa čakalo. Analytici počítali s poklesom prevádzkového zisku na 4,07 miliardy korún. Po zverejnení výsledkov akcie spoločnosti vyskočili o 17%.

Poznáte nástroj Performance max od Googlu a budú PPC špecialisti nahradení umelou inteligenciou? Aj o tom nám porozprával Lukáš Hvizdoš, online marketingový špecialista z 6clickz. V interview sa okrem iného dozviete, prečo majú odborníci stále na trhu svoje miesto a ako vedia maximalizovať výsledky práce s týmto naoko dokonalým nástrojom. 

zdroj: Lukáš Hvizdoš

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Wood & Company investovala do Footshopu pol miliardy českých korún a v teniskovom kráľovstve získala 48,5 % podiel. Footshop použije získaný kapitál na rozvoj strategických aktivít, rozšírenie svojich kamenných predajní a posilnenie svojej značky.

Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu TCF Capital. Do roku 2030 by mala spravovať spoločnosti v strednej a východnej Európe v hodnote približne 5 miliárd eur. Chce sa zamerať na výrobu, digitálne technológie, maloobchod a spracovanie potravín.

Dvojciferné zvýšenie cien televíznej reklamy na rok 2024 oznámili hlavní hráči na českom trhu televíznej reklamy. Teda TV Nova a agentúra Media Club, ktorá patrí do skupiny Prima TV. 

T-Mobile a J&T si uplatnili pohľadávky voči Unicornu. Pohľadávky najväčších veriteľov zkrachovaného eshopu predstavujú celkovo viac ako 5 miliárd Kč.

Spoločnosť Vinted v Spojenom kráľovstva rýchlo rastie. V priebehu osemnástich mesiacov zvýšila osemnásobne svoje tržby, dokonca v počte bezhotovostných transakcií prekonala dokonca obľúbený reťazec Primark. 

Platforma Google testuje ponuku online hier, ktorá by mohla používateľom poskytnúť možnosť hrať hry prostredníctvom webovej stránky YouTube. Deje sa tak len 6 mesiacov po tom, čo Google oficiálne ukončil svoju cloudovú hernú službu Stadia.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein