Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár: Zalando žaluje Európsku komisiu, Pilulku čakajú zmeny a Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. V Česku očakávajú dvojciferné zvýšenie cien televíznej reklamy pre rok 2024, internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu a Pilulka po nevydarenom druhom kole úpisu akcií prichádza s konsolidačnými opatreniami.

Týždenný sumár: Zalando žaluje Európsku komisiu, Pilulku čakajú zmeny a Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu

Prehľad noviniek

Spolkový súdny dvor v Nemecku sa bude prvýkrát zaoberať reformou, ktorá má úradom pre ochranu hospodárskej súťaže umožniť skoršiu a efektívnejšiu kontrolu nad veľkými firmami. Na základe predmetnej legislatívy môžu úrady zasiahnuť proti spoločnostiam, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch. Zaradenie do tejto kategórie odmietol internetový predajca Amazon.

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu. Nemecká spoločnosť Zalando minulý týždeň napadla na súde Európsku komisiu v súvislosti s tým, že ju komisia zaradila do rovnakej kategórie ako Google a Meta Platforms v kontexte nových a prísnych pravidiel Európskej únie týkajúcich sa internetového obsahu. Európska Únia prijala minulý rok pravidlá regulácie internetovej prevádzky s cieľom posilniť dohľad nad rýchlo sa vyvíjajúcim virtuálnym prostredím, zlepšiť dodržiavanie práv používateľov a obmedziť vplyv najväčších spoločností. 

zdroj: Depositphotos

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Belgické internetové obchody dosiahli v minulom roku obrat 13,8 miliardy eur, čo je o 18 % viac ako v roku 2021. Počet belgických internetových obchodov vzrástol z 56 642 na 57 221 a zostal tak pomerne stabilný. Belgické internetové obchody v roku 2022 uskutočnili viac ako 165 miliónov transakcií a počet transakcií bol o 10 % vyšší ako v predchádzajúcom roku.

Pilulka má za sebou druhé kolo úpisu akcií. To nedopadlo vôbec dobre a spoločnosť teraz prichádza s konsolidačnými opatreniami. Medzi hlavné kroky patrí zlúčenie rôznych oddelení v rámci skupiny do jednej medzinárodnej štruktúry, prepustenie zamestnancov v troch krajinách a stiahnutie sa z trhu v Rumunsku. Týmito opatreniami plánuje ročne ušetriť 100 miliónov Kč. 

zdroj: Pilulka, Petr a Martin Kasovci

Rakúske trhovisko s repasovanou elektronikou prekonalo obrat 1 miliardy eur. Spoločnosť Refurbed bola založená v Rakúsku len pred 6 rokmi, pričom v roku 2020 bol jej obrat na úrovni 100 miliónov.  Spoločnosť tvrdí, že je jedným z najrýchlejšie rastúcich trhovísk svojho druhu v Európe.  Refurbed v súčasnosti pôsobí na ôsmich trhoch Európy.

Zisk odevného reťazca H&M v druhom kvartáli  klesol, prekonal však očakávania trhov aj analytikov. Maloobchodná sieť H&M dosiahla prevádzkový zisk 4,74 miliardy švédskych korún (401,87 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená pokles o 4,8 percenta. Aj napriek poklesu je však výsledok lepší, než sa čakalo. Analytici počítali s poklesom prevádzkového zisku na 4,07 miliardy korún. Po zverejnení výsledkov akcie spoločnosti vyskočili o 17%.

Poznáte nástroj Performance max od Googlu a budú PPC špecialisti nahradení umelou inteligenciou? Aj o tom nám porozprával Lukáš Hvizdoš, online marketingový špecialista z 6clickz. V interview sa okrem iného dozviete, prečo majú odborníci stále na trhu svoje miesto a ako vedia maximalizovať výsledky práce s týmto naoko dokonalým nástrojom. 

zdroj: Lukáš Hvizdoš

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Wood & Company investovala do Footshopu pol miliardy českých korún a v teniskovom kráľovstve získala 48,5 % podiel. Footshop použije získaný kapitál na rozvoj strategických aktivít, rozšírenie svojich kamenných predajní a posilnenie svojej značky.

Tomáš Čupr zakladá investičnú skupinu TCF Capital. Do roku 2030 by mala spravovať spoločnosti v strednej a východnej Európe v hodnote približne 5 miliárd eur. Chce sa zamerať na výrobu, digitálne technológie, maloobchod a spracovanie potravín.

Dvojciferné zvýšenie cien televíznej reklamy na rok 2024 oznámili hlavní hráči na českom trhu televíznej reklamy. Teda TV Nova a agentúra Media Club, ktorá patrí do skupiny Prima TV. 

T-Mobile a J&T si uplatnili pohľadávky voči Unicornu. Pohľadávky najväčších veriteľov zkrachovaného eshopu predstavujú celkovo viac ako 5 miliárd Kč.

Spoločnosť Vinted v Spojenom kráľovstva rýchlo rastie. V priebehu osemnástich mesiacov zvýšila osemnásobne svoje tržby, dokonca v počte bezhotovostných transakcií prekonala dokonca obľúbený reťazec Primark. 

Platforma Google testuje ponuku online hier, ktorá by mohla používateľom poskytnúť možnosť hrať hry prostredníctvom webovej stránky YouTube. Deje sa tak len 6 mesiacov po tom, čo Google oficiálne ukončil svoju cloudovú hernú službu Stadia.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+