3 min. čítanie

Týždenný sumár: WeWork padol na dno, Martinus otvára prvé kníhkupectvo v zahraničí, rozhovor s finačným riaditeľom GymBeam

Internetový predajca leteniek Kiwi.com čelí ďalšiemu problému. Martinus otvára prvé kamenné kníhkupectvo v Českej republike. Poskytovateľ videohovorov Zoom prichádza so zásadnou zmenou a ďalším hosťom v našom štúdiu bol CFO Štefan Maťovka z GymBeam.

Týždenný sumár: WeWork padol na dno, Martinus otvára prvé kníhkupectvo v zahraničí, rozhovor s finačným riaditeľom GymBeam

Prehľad noviniek

Yves Rocher zatvára pobočky v regióne DACH. Aj keď e-shop funguje ďalej, Kozmetické impérium Yves Rocher prichádza o peniaze. Francúzska spoločnosť sa rozhodla zatvoriť všetkých 140 franšíz v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. V regióne zostane zachovaný len online predaj. Spoločnosť je stratová aj v Českej republike, ale tamojšie pobočky zatiaľ zatvárať nebude.

Martinus otvára prvé kamenné kníhkupectvo v Českej republike. Knižný reťazec, ktorý na Slovensku prevádzkuje 17 kamenných predajní, posilní svoju expanziu u našich susedov.. K eshopu, ktoré Martinus v Česku prevádzkuje, pribudne dvojpodlažné kníhkupectvo v nákupnom centre Veľký Špalíček v centre Brna, ktoré ponúkne desiatky tisíc knižných titulov. Mimochodom, pôjde o vôbec prvé kamenné kníhkupectvo tejto značky v zahraničí.

Martinus.sk

Týždenný podcast UPdate

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu. Jeho tržby vzrástli až o 14 percent napriek spomaleniu čínskej ekonomiky, ku ktorému prispelo aj utlmenie domácej spotreby. Čistý zisk sa dokonca medziročne zvýšil až o 51 percent. Výsledky Alibaby prichádzajú v čase, keď sa púšťa do najväčšej reštrukturalizácie vo svojej histórii.

Poskytovateľ videohovorov Zoom prichádza so zásadnou zmenou. Svojim zamestnancom nariadil návrat do kancelárií. Zoom čelí spomaleniu rastu aj konkurencii a  prepustí 15 % zamestnancov. Spoločnosť uviedla, že v aktuálnom období považuje za najefektívnejší hybridný systém, teda čiastočnú prácu z domu. Zoom nový systém práce zavedie počas augusta a septembra. 

Sága okolo WeWork končí. Spoločnosť, ktorá vybudovala sieť coworkingových centier v 120 krajinách, bojuje o prežitie. Ešte na jar 2019 mala spoločnosť WeWork hodnotu takmer 50 miliárd dolárov, alebo sa ňou aspoň chválili jej hlavní investori zo spoločnosti SoftBank. Potom ako ju vytuneloval zakladateľ Adam Neumann a jej renomé padlo na samé dno, stratila spoločnosť v priebehu 4 rokov 98 % svojej hodnoty. Hodnota najhodnotnejšieho startupu svetad dnes predstavuje necelých 450 miliónov dolárov.

Depositphotos

Online supermarket Rohlík má nového prevádzkového riaditeľa. Prevádzkovým riaditeľom sa stal Erwin Brunner. Posledné dva roky pôsobil ako európsky viceprezident pre prevádzku v americkej doručovateľskej spoločnosti Gopuff a bývalý riaditeľ distribučných centier pre strednú Európu v spoločnosti Amazon. V spoločnosti Rohlik bude mať na starosti prevádzku a rozvoj logistiky.

Aj tento týždeň sme si do štúdia Ecommerce Bridge pozvali zaujímavého hosťa. Bol ním Štefan Maťovka, CFO spoločnosti Gymbeam a zhovárali sme sa o spravovaní finančných zdrojov. Ide o veľmi dôležitú súčasť fungovania biznisu, najmä pri veľkej značke ako GymBeam, kde tržby prekonali hranicu 100 miliónov €. Na aké veci je potrebné myslieť v období, keď sa darí, ale aj naopak, keď biznis nejde? Ako plánovať rast spoločnosti? Na čo myslieť z pohľadu finančného plánovania e-shopu? 

Štefan Matovka, CFO GymBeam

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

České digitronové hodiny a 3D kresliace perá krízu neprežili. Projekt 3Dsimo Davida Paskeviča sa dostal do insolvencie.

Kiwi.com čelí žalobe americkej leteckej spoločnosti American Airlines. Aerolíniám sa nepáčia viaceré praktiky českého predajcu. 

Streamovacia služba Disney+ rozšíri v Európe možnosti sledovania o lacnejšiu verziu predplatného s reklamou. Cena tejto služby by mala stáť 5,99 eura mesačne. 

Platobná brána GOPAY  si stále udržiava schopnosť generovať čistý zisk. Čistý zisk dosiahol v minulom roku 106 miliónov Kč a vlani spracovala 42 miliónov platieb, čo predstavuje medziročný nárast o 16 %.

Barcelonský reťazec rýchlej módy Mango, otvoril minulý týždeň svoj prvý obchod v Texase, pričom v tomto štáte plánuje otvoriť ďalších šesť. Maloobchodný reťazec plánuje do roku 2024 prevádzkovať v Spojených štátoch 40 predajní a chce, aby sa USA stali jedným z jeho piatich najväčších trhov z hľadiska obratu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+