4 min. čítanie

Týždenný sumár: Twitter má skutočnú konkurenciu, Alza posúva rýchlosť doručenia na nový level a SuperScale získal milióny

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. Alza posúva rýchlosť doručenia opäť na nový level. Meta spustila novú aplikáciu Threads ako konkurenciu Twitteru. Máme pre vás novú pravidelnú formu obsahu, mudrovačku!

Týždenný sumár: Twitter má skutočnú konkurenciu, Alza posúva rýchlosť doručenia na nový level a SuperScale získal milióny

Prehľad noviniek

AI vytvorila vlastný energetický nápoj. Spoločnosť HELL ENERGY je  prvou spoločnosťou na svete, ktorá vyvinula energetický nápoj kompletne vyrobený pomocou umelej inteligencie. Každý prvok novej príchute, dokonale vybrané ingrediencie, originálny dizajn a dokonca aj marketingová stratégia boli vyvinuté umelou inteligenciou. A výsledok dokonca sama ochutnala. Zloženie je prísne tajné a Slováci ho budú môcť ochutnať už počas tohto leta.

EcommerceBridge predstavuje nový formát MUDROVAČKA. Štefan Polgári a Michal Moricz sa rozhodli priniesť vám každý mesiac nové informácie zo sveta e-commerce. Zhrnieme si všetko podstatné, čo sa v júni stalo a vo vtipno-faktickom formáte poskytneme názory a skúsenosti na jednotlivé témy. Verím, že sa vám naša nová rubrika bude páčiť.

Mudrovačka

Týždenný podcast UPdate

Heureka eCommerce Insider priniesol každoročnú štúdiu. Slovenský e-commerce sa v 2. kvartáli tohto roka oproti tomu minuloročnému prepadol o 5%, avšak posledné dva mesiace už zaznamenal rast. Najlepšie sa darilo kategórii práškov na pranie s nárastom +113 %, ktorý potvrdzuje trend, že na internete už kupujeme takmer všetko. Počet e-shopov zostáva takmer rovnaký.

Spoločnosť Meta spustila novú aplikáciu Threads. Mikroblogovacia sieť má byť konkurentom Twitteru. Kľúčovou výhodou má byť prihlásenie do  Threads cez Instagram. Instagram má totiž mesačne vyše dvoch miliárd aktívnych používateľov, zatiaľ čo Twitter okolo 364 miliónov. Ak by teda novú sieť začal používať aspoň zlomok užívateľov Instagramu, mohla by sa rýchlo rozrásť. Prvých sedem hodín si novú registráciu vytvorilo 10 miliónov užívateľov a za prvých 24 hodín zaznamenala aplikácia 70 miliónov stiahnutí. Na Slovensku však kvôli GDPR zatiaľ dostupná nie je. 

zdroj: Depositphotos

EÚ chce prinútiť textilné firmy, aby platili za vyhodené šatstvo a obuv. Návrh, ktorý v stredu predložila Európska komisia, by prinútil odevné spoločnosti, aby zlepšili recyklovateľnosť svojich produktov a  spružnili secondhandový trh. Značky H&M,  Zara, či online predajcovia Shein a Boohoo sa dostávajú pod väčší tlak, aby upustili od nízkonákladových obchodných modelov, ktoré vedú k produkcii miliónov ton odpadu. Podľa údajov komisie každý jeden občan EÚ v priemere ročne vyhodí 12 kilogramov odevov a obuvi, z čoho sa viac ako tri štvrtiny spália alebo idú na skládku

Internet sa stáva čoraz toxickejším miestom a sociálne siete sú na pomyselnom vrchole. Ako postupovať pri hejtoch na sociálnych sieťach nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Braňo Macko z Ponyhouse. Okrem iného sa dozviete, prečo je dôležité na všetky komentáre reagovať, ako by ste mali v týchto situáciách postupovať a ako vyzerá prieskum o hejte na sociálnych sieťach. Nechajte sa inšpirovať našim rozhovorom.

Košík.cz začína predávať lieky s Dr. Maxom. Chce lacnejšiu lekáreň ako má konkurenčný Rohlík. Lieky a zdravotnícky materiál sa budú objednávať spolu s bežným nákupom potravín. Košík sľubuje doručenie od 3 hodín. Konkurenciu chce poraziť nižšími cenami. Zatiaľ je nákup liekov možný v Prahe a stredných Čechách.

Alza prichádza s novou službou: Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš! Objednávky zadané do polnoci sú doručené do AlzaBoxov na druhý deň ráno. Táto jedinečná služba je teraz dostupná na celom Slovensku, teda vo všetkých takmer 600 AlzaBoxoch. Hneď ráno zákazníkom príde SMS s informáciou o doručení do vybraného AlzaBoxu. Internetový predajca Alza.sk tak pokračuje vo svojom pro-zákazníckom prístupe, a rapídne skrátil čas doručenia do výdajných schránok.

zdroj: Alza.sk

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Spoločnosť Authentica, ktorá sa špecializuje na zariaďovanie a dekoráciu kamenných obchodov, doishla v minulom roku obrat vo výške 465 miliónov Kč.  Authentica v súčasnosti dodáva maloobchodné marketingové produkty globálnym značkám, ako sú Hugo Boss, C&A, Tchibo a Philips.  

Albatros Media sa stáva 100 % vlastníkom vydavateľstva Baronet, ktoré sa zameriava na historické romány, sci-fi, literatúru faktu a čítanie pre ženy. Baronet sa od 1. júla 2023 stal devätnástym vydavateľstvom skupiny. 

Športová značka lululemon vďaka partnerstvu so spoločnosťou Zalando osloví milióny európskych zákazníkov. Produkty budú čoskoro k dispozícii v predajniach Zalando Fashion Stores na 12 trhoch. 

V Kanade vstúpi do platnosti nový zákon o internetovom spravodajstve. Podľa zákona majú platformy platiť za obyčajné zobrazovanie odkazov na správy, čo je inde zadarmo. Google sa rozhodol reagovať a odstráni odkazy na kanadské spravodajstvo zo svojho vyhľadávača. To isté urobila spoločnosť Meta.

Slovenský startup SuperScale získal ďalšiu investíciu vo výške 5 miliónov eur. Investičné kolo viedol slovenský fond Venture to Future. Startup, ktorý pomocou dátovej analýzy pomáha gamingových spoločnostiam dosahovať vyššie zisky, môže vďaka investorom expandovať na nové trhy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+