Prehľad noviniek
Predajne svetovej módnej značky Tommy Hilfiger sa potichu vytratili z viacerých obchodných centier. Firma totiž od začiatku roka redukuje sieť obchodov. Od začiatku roka 2023 zrušili prevádzky v bratislavských obchodných centrách Aupark, Vivo a taktiež predajňu v nitrianskom centre Mlyny. Firma tieto kroky zdôvodňuje optimalizáciou siete a taktiež prispôsobením sa novým nákupným zvykom kupujúcich. Spoločnosť však priznala, že nedošlo k dohode s prenajímateľmi, nakoľko obchodné centrá zvyšujú náklady za nájom a energie.
Americká Bed Bath & Beyond slúžila ako synonymum domácich potrieb viac ako 50 rokov. Spoločnosť minulý týždeň podala v New Jersey žiadosť o vyhlásenie konkurzu a plánuje ukončiť svoju činnosť. Pohľadávky spoločnosti presahujú 5 miliárd amerických dolárov a predpokladaný počet veriteľov sa šplhá k 50 tisícom. Likvidácia sa týka 480 predajní a tisíce pracovných miest sú v ohrození.
Quick-commerce sa teší veľkej popularite. Aj preto španielska kuriérska služba Glovo prichádza s novou kategóriou. Bude doručovať oblečenie od 40 značiek. Nebolo by to nič zvláštne, ak by spoločnosť nedeklarovala doručenie do 30 minút. Služba je aktuálne dostupná len v Madride a Barcelone.
Möbelix otvára v Česku nový koncept predajní pod názvom Möbelix Compact. Koncept menších predajní sa zameriava na zákazníkov v regiónoch v spádových oblastiach. Prieskum spoločnosti totiž ukázal, že až 47 % respondentov pri výbere predajní s nábytkom, považuje dostupnosť za dôležitú. Prvá predajňa Möbelix Compact v Česku sa otvára v Kladne. Na Slovensku sa tento formát nachádza už v šiestich mestách.
Spoločnosť IKEA chce v najbližších troch rokoch investovať viac ako 2 miliardy dolárov na rozvoj svojho podnikania za oceánom. Ide o vôbec najväčšiu investíciu spoločnosti IKEA v USA a zároveň o najväčšiu investíciu spoločnosti v jednej krajine. Maloobchodný predajca nábytku uvádza, že tieto peniaze pôjdu na otvorenie nových predajní a vytvorenie novej siete, ktorá umožní lepšiu dostupnosť jej tovaru. Celkovo chce predajca otvoriť 17 nových predajní a vytvoriť 900 odberných miest.
Tento týždeň vám Ecommerce Bridge priniesol rozhovor s Jurom Šlesarom. Marketingový riaditeľ Martinusu nám porozprával o úspešnom slovenskom kníhkupectve. Čo je tajomstvom tohto love brandu, ktoré pravidelne získava ocenenia zo sveta maloobchodu a commerce? Ako vyzerá marketing značky, ktorá v roku 2022 vygenerovala obrat 43 miliónov eur a na čo využívajú agentúry? Všetko sa dozviete v rozhovore, ktorý si určite nenechajte ujsť.
Rýchlovky:
Walmart používa umelú inteligenciu, aby si s dodávateľmi dohodol lepšie ceny. Walmart tvrdí, že od zavedenia programu ušetril vďaka robotom tri percentá a softvér skrátil čas vyjednávania z týždňov a mesiacov na dni.
Spoločnosť Apple otvára svoj prvý kamenný obchod v Indii. Tim Cook je presvedčený, že India bude pre Apple novou Čínou. Po otvorení sa tvorili rady dlhé stovky metrov a zákazníci sa zastavovali, aby si urobili selfie s rozžiareným Cookom.
Spoločnosť Lidl vyhrala súdny spor o logo proti spoločnosti Tesco. Najvyšší súd rozhodol, že logo Clubcard spoločnosti Tesco kopíruje logo spoločnosti Lidl. Vedenie reťazca Tesco vyhlásilo, že je rozsudkom sklamané a mieni sa odvolať.
Pinterest oznámila strategické reklamné partnerstvo so spoločnosťou Amazon, ktorého cieľom je priniesť na jej platformu viac značiek a relevantných produktov. Pinterest sa tak stane prvým partnerom e-commerce gigantu.
Český Decathlon zavádza tašky na opakované použitie. Odteraz bude doručovať online objednávky do obchodov v taškách na opakované použitie vyrobených z recyklovaných PET fliaš.
LVMH sa stala prvou európskou spoločnosťou, ktorej hodnota presiahla 500 miliárd eur. Začiatkom apríla 2023 spoločnosť oznámila 17 % nárast tržieb za prvý štvrťrok tohto roka s tržbami vo výške viac než 21,04 mld. eur.
Služba predplatného časopisov Predplatit.cz ukončila svoju činnosť. Jej prevádzkovateľ, spoločnosť PrePay, sa na vlastnú žiadosť dostal do insolvencie. Celková výška neuhradených záväzkov dosahuje 29,5 milióna Kč.
Pre kompletný prehľad nezabudnite pravidelne sledovať ecommercebridge.sk alebo sa prihláste na odoberanie denných a týždenných noviniek.