4 min. čítanie

Týždenný sumár: TikTok hľadá nové spôsoby monetizácie a marketplace Wish sa vracia do Francúzska

V dnešných ecommerce novinkách bude reč aj o tom, že TikTok hľadá nové spôsoby monetizácie a marketplace Wish sa vracia do Francúzska. V poslednom rozhovore nám Jakub Kováč prezradil magickú hranicu televíznej kampane. Sledujte Týždenný súhrn. 

Týždenný sumár: TikTok hľadá nové spôsoby monetizácie a marketplace Wish sa vracia do Francúzska

Prehľad noviniek

Na minulý týždeň nebudú v dobrom spomínať banky v Európe a Ázii. Akcie bánk na týchto dvoch kontinentoch zaznamenali minulý týždeň prudký pokles, keď bankový sektor nervózne zareagoval na krach dvoch amerických bánk počas troch dní. Najväčší vplyv na trhy má krach Silicon Valley Bank, aj keď americká vláda oznámila opatrenia na zvýšenie dôvery v bankový sektor.

Sociálne siete zaplavili príspevky nespokojných predajcov trhoviska Etsy. Ich platby neboli uhradené a začalo sa špekulovať, že Etsy možno využívala služby Silicon Valley Bank.  Viacerí predajcovia prepli svoje obchody do dovolenkového režimu, aby znížili riziko, že za svoj tovar nedostanú zaplatené. Situácia sa týkala necelých troch tisíc predajcov, ktorým sa marketplace vo vyhlásení ospravedlnil.

zdroj: Etsy

E-shop About You odteraz ponúka dopravu zadarmo len pri minimálnej výške objednávky 30 eur. Zákazníci s menšími objednávkami si za doručenie priplatia 4,90€. Hoci poplatky v súčasnosti platia len v Nemecku, na všetkých trhoch budú zavedené v priebehu roka 2023. Ide o jeden zo série krokov AboutYou, ktorá v januári vyhlásila plán na optimalizáciu logistických nákladov.

TikTok oznámil ďalšiu možnosť, ako môžu tvorcovia zarábať na svojich videách. Nová funkcia s názvom Series umožní vybraným tvorcom zdieľať dlhšie videá. Každá “séria” môže obsahovať až 80 videí, z ktorých každé môže mať až 20 minút. Jednotliví tvorcovia si budú môcť za svoj platený obsah účtovať od 99 centov do 189,99 USD.

Pri TikToku sa ešte zdržíme. Materská spoločnosť Byte Dance oznámila vybudovanie nových dátových centier ako reakciu na obavy zo zneužívania údajov čínskymi vládnymi orgánmi. V USA zvažujú úplny zákaz sociálnej siete a materskej spoločnosti odporúčajú jej predaj. Hodnota Byte Dance po sérií zákazov klesla o polovicu na súčasných 200 miliárd doárov. Akcie spoločnosti v hodnote 100 000 000 USD následne odkúpila firma zo Spojených Arabských Emirátov

zdroj: TikTok

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní obchody s oblečením Zara, zvýšila v minulom roku čistý zisk o dvadsaťsedem percent na rekordných 4,1 miliardy eur. Silný dopyt v obchodoch a na internete zabezpečil spoločnosti zároveň rekordné tržby. Tie dosiahli 32,6 miliardy eur, čo je o osemnásť percent viac ako v predchádzajúcom roku a o pätnásť percent viac ako pred vypuknutím pandémie v roku 2019. Spoločnosť už rok vedie Marta Ortega, dcéra spoluzakladateľa a majiteľa Inditexu.

Marketingový stratég z agentúry JANDL, Jakub Kováč, nám v poslednej časti magazínu Ecommerce Bridge porozprával, ako sa robia reklamné kampane v televízii a či je tento kanál vhodný aj pre internetové obchody. Ako funguje nákup reklamy v menších televíziách, na koľko vás vyjde mediálny spend a koľko stojí prvý reklamný spot po televíznych novinách. Aj to sa dozviete v rozhovore “Dáva e-shopom zmysel TV reklama?”

Týždenný podcast UPdate

Nemecká platforma Bike24 pokračuje v dobývaní Európy. Po expanzii do Francúzska, Španielska a Talianska v roku 2022 sa internetový predajca bicyklov Bike24 presúva do krajín Beneluxu. Nové e-shopy otvoril v Belgicku, Holandsku a Luxembursku. Predajca aktuálne pôsobí na 8 trhoch Európy a  tvrdí, že teraz pokrýva viac ako 70 % potenciálu európskeho trhu

Mall Group má nového generálneho riaditeľa. Do čela spoločnosti bol vymenovaný Jean Charretteur, ktorý bude zároveň šéfovať známemu e-shopu s elektronikou CZC. Súčasná generálna riaditeľka CZC Jitka Dvořáková viedla e-shop desať rokov a pod jej vedením úspešne prosperoval aj v náročnom období pandémie. Jean Charretteur bude zodpovedný za aktivity Mall v Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvátsku.

zdroj: Jean Charretteur

Rýchlovky:

Nemecký reťazec obchodných domov Galeria Karstadt Kaufhof zatvorí 52 zo svojich 129 pobočiek. Podľa nemeckých médií, ktoré sa odvolali na zástupcov zamestnancov, stratiť prácu môže približne 5 000 pracovníkov.

Populárne trhovisko Wish sa vracia do Francúzska. Pred rokom a pol Francúzi vyradili platformu kvôli nebezpečným produktom. Wish zaviedol postupy na obmedzenie nevyhovujúcich výrobkov a ich stiahnutie z trhu.

Slevomat oznamuje zmeny vo vedení vrátane vymenovania nového obchodného riaditeľa. Do funkcie bol vymenovaný Matěj Dvorský. Prichádza zo spoločnosti Skrz.cz.

Carrefour otvára online obchod na platforme Rakuten. Francúzsky reťazec pokračuje vo svojej stratégii predaja nepotravinového tovaru online a dúfa, že pripojením sa k Rakuten využije obrovskú návštevnosť, ktorá predstavuje 20 miliónov zákazníkov každý mesiac.

Spoločnosť Meta minulý týždeň oznámila prípravu vlastnej platformy na krátke textové správy. Nová sieť by sa mala priamo konkurovať Twitteru a ponesie názov “P92”.

PornHub má nového vlastníka. Spoločnosť MindGeek získala kanadská súkromná kapitálová spoločnosť Ethical Capital Partners. Akvizícia nasleduje po niekoľkých rokoch, ktoré boli pre pornografického giganta náročné. Spoločnosť totiž čelí súbežne niekoľkým žalobám. 

Z tohtotýždňového súhrnu je to všetko. Ak chcete byť informovaní o dôležitých novinkách z ecommerce, určite odoberajte náš denný alebo týždenný newsletter. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+