3 min. čítanie

Týždenný sumár: Polovica Američanov podporuje zákaz TikToku, Rohlik pozastavuje nedeľný predaj v Nemecku a Česi zachraňujú Groupon

Instagram testuje nový reklamný formát vo videách Reels. Takmer polovica Američanov podporuje zákaz TikToku v USA. Dognet predstavuje novinku pre publisherov na maďarskom trhu a v štúdiu nás navštívil Tony Dúbravec z Wild Cards.

Týždenný sumár: Polovica Američanov podporuje zákaz TikToku, Rohlik pozastavuje nedeľný predaj v Nemecku a Česi zachraňujú Groupon

Prehľad noviniek

Spoločnosť Rohlik v Nemecku pozastavuje nedeľný predaj kvôli úradom. Spoločnosť ešte nedávno chcela obísť zákaz nedeľného predaja cez otvorenie kaviarní, ktoré mali zároveň slúžiť ako výdajné miesto. Teraz Rohlik pozastavil nedeľný online predaj potravín až do odvolania. Dôvodom je nemecká obchodná inšpekcia, ktorá mu údajne „kladie prekážky“. Český startup oznamuje, že sa v budúcnosti pokúsi túto službu obnoviť.

Zdroj: Rohlik

Týždenný podcast UPdate

Belgická poštová spoločnosť Bpost minulý týždeň oznámila prevzatie holandskej fulfillment spoločnosti Active Ants. Akvizícia bola síce oznámená už v roku 2018, ale až teraz “Aktívne mravce” predali zvyšný podiel spoločnosti Bpost. Zakladatelia spoločnosti Jean Lahaye a Jeroen Dekker avizovali, že po dokončení akvizície spoločnosť Active Ants opustia. 

Internetový predajca kozmetiky Notino sa už viac ako rok spolieha na formát live shopping eventov. Koncept Live shoppingu v Európe opustili už viacerí veľkí hráči vrátane Tiktoku a Facebooku. Teraz Notinu vyhlásilo, že priame prenosy, v ktorých prezentujú rôzne kozmetické produkty, sleduje na českom a slovenskom trhu v priemere tri až päť tisíc ľudí. Najúspešnejšie videá dosahujú konverzný pomer až 22 %.

Zdroj: Depositphotos

Menej ako polovica (41 %) nakupujúcich v Spojenom kráľovstve si myslí, že umelá inteligencia (AI) má pozitívny vplyv na ich skúsenosti v maloobchode. Viac ako dve tretiny (70 %) však uprednostňujú značky s personalizovanými odporúčaniami, čo je spôsob, akým sa umelá inteligencia v online maloobchode využíva najviac. Z prieskumu zároveň vyplýva, že spotrebitelia si neuvedomujú, že za ich zákazníckymi skúsenosťami stojí AI. Tieto údaje pochádzajú z nového prieskumu spoločnosti SAP Emarsys, ktorý realizovala medzi 2000 nakupujucimi. 

Dognet predstavuje novinku pre publisherov.  Affiliate sieť už viac ako 10 rokov podporuje affiliate marketing nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách a na Balkáne. Nakoľko v sieti dlhodobo pozorujú nevyužitý potenciál maďarského trhu, toto leto predstavili novú iniciatívu s názvom expanzný guideline. V ňom publisheri nájdu všetko, čo by mohli potrebovať pri expanzii s affiliate projektami na tento trh.

Má zmysel využívať všetky sociálne siete za každú cenu? Poznáte vaše cieľové publikum a máte dostatočné zdroje, ktoré budú danú sieť obhospodarovať? Tento týždeň sme v našom štúdiu vyspovedali Tonyho Dúbravca z Wild Cards. Dozviete sa ako ušetriť tisíce eur, ako pracovať s publikom a tiež to, ako vďaka správnemu prístupu k sociálnym sieťam sa vyhnete zbytočným chybám.

Zdroj: Tony Dúbravec,Wild Cards

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Ukrajinská kuriérska služba Nova Post prichádza na Slovensko. Prvú pobočku plánuje otvoriť už v októbri v Bratislave. Zákazníci budú môcť odosielať a prijímať dokumenty či balíky do limitu 100 kilogramov. 

Instagram testuje nový reklamný formát vo videách Reels. Nový variant bude zobrazovať viacero reklám od rôznych inzerentov v rámci jednej obrazovky. 

Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Ipsos pre agentúru Reuters takmer polovica Američanov podporuje zákaz sociálnej siete TikTok v USA. Mohla by sa stať jednou z tém nadchádzajúcich prezidentských volieb.

Služba Skip Pay mapuje zmeny zákazníckeho správania. Inflácia núti ľudí zmeniť svoje zaužívané nákupné správanie. 64 % ľudí priznalo, že za posledných šesť mesiacov prestali nakupovať v obľúbenom e-shope. 

Dušan Šenkýř, Jiří Ponrt z Pale Fire Capital už niekoľko mesiacov zachraňujú jeden z prvých zľavových portálov, americký Groupon. Vstup Čechov do vedenia Grouponu prináša ovocie. Akcie za posledný mesiac vzrástli o 50 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+