Prehľad noviniek
Doručovacia služba Instabox končí svoje služby v Nemecku. Podľa spoločnosti nie sú objemy na trhu dostatočne vysoké na to, aby udržali jej prevádzku. Odchod z Nemecka prichádza približne rok po tom, čo Instabox v Holandsku skrachoval a DHL tam prevzala jej aktíva. Spoločnosť okrem toho oznámila, že spoluzakladateľ Fredrik Hamilton odstupuje z funkcie generálneho riaditeľa. Druhý spoluzakladateľ, Alexis Priftis, bude pokračovať vo svojich povinnostiach.
Zalando zavádza fulfillment pre predajcov tretích strán. Služba sa nazýva ZEOS a umožňuje značkám využívať komplexnú logistickú sieť Zalando na doručenie a vrátenie tovaru bez ohľadu na to, kde bol zakúpený – či už na Zalande, vo vlastnom internetovom obchode predajcu alebo dokonca na inej európskej platforme. Služba je dostupná nielen pre existujúcich partnerov Zalando, ale pre všetkých hráčov v oblasti módy a životného štýlu.
Česká fintech spoločnosť Twisto novo implementovala platobnú metódu Click to Pay spoločnosti Mastercard do svojej mobilnej aplikácie. Twisto je prvou spoločnosťou v Českej republike a treťou v Európe, ktorá má Click to Pay plne integrovaný priamo vo svojej aplikácii. Spoločnosť túto novinku spustila začiatkom augusta 2023 a odvtedy si svoju kartu Mastercard do Click to Pay pridalo viac ako 5 000 používateľov. Nová funkcia je určená zákazníkom, ktorí nepoužívajú Apple Pay alebo Google Pay, ale nechcú neustále kopírovať údaje o svojej platobnej karte.
Microsoft po necelých dvoch rokoch od oznámenia akvizície, kupuje spoločnosť Activision Blizzard. Dohoda v hodnote takmer 69 miliárd dolárov – najväčšia v histórii odvetvia videohier – nasleduje po kontrole zo strany regulačných orgánov v USA aj v Spojenom kráľovstve. Microsoft je po akvizícii spoločnosti Activision Blizzard treťou najväčšou hernou spoločnosťou na svete podľa tržieb, za spoločnosťami Tencent a Sony.
V hypermarketoch Albert môžu teraz inzerovať aj zadávatelia online reklamy. O inováciu sa postarala spoločnosť Vision Thing v spolupráci s POS Media. Spoločnosť POS Media, líder v oblasti shopper marketingu, nainštalovala 80 digitálnych obrazoviek v 20 hypermarketoch Albert po celej Českej republike. Spoločnosť Vision Thing následne tieto obrazovky integrovala do svojej siete, prostredníctvom ktorej v súčasnosti nakupuje reklamný priestor na digitálnych billboardoch v Českej republike a na Slovensku.
GymBeam pokračuje v raste a prekonáva plánované výsledky. Za prvé tri štvrťroky tohto roka dosiahla spoločnosť tržby vo výške 120 miliónov eur s medziročným nárastom takmer 70 %. Do konca roka by to mohlo byť ešte o 40 miliónov viac. GymBeam počas nedávneho jesenného výpredaja dosiahol aj niekoľko ďalších rekordov – rekordný obrat takmer 16 miliónov eur za 30 dní a rekord v expedícii, keď za jediný deň bolo odoslaných 19 000 balíkov obsahujúcich celkovo 150 000 výrobkov. Tento výkonnostný skok priniesol 160 % medziročný nárast obratu z predaja a 216 % nárast zisku.
Hosťom v našom štúdiu bol tentokrát Viktor Doletina, COO z ui42. Viktor nám porozprával o one-stop shop riešení v e-commerce a prečo je dobré mať pokryté všetky marketingové aktivity jednou agentúrou. Ak chcete vedieť ako celý proces prebieha, kde sú limity agentúry a komu je one-stop shop určený, nevynechajte ani tento rozhovor.
Rýchlovky:
Spoločnosť Tesco plánuje spustiť vlastné online trhovisko. Podľa webovej stránky Grocer pripravuje Tesco trhovisko, ktoré umožní zákazníkom nakupovať širokú škálu výrobkov tretích strán. Je to druhý pokus o vytvorenie trhoviska.
Spoločnosť Shopsys kúpila 100 % podiel v agentúre Sounds Good, ktorá sa zameriava na vytváranie internetových obchodov na globálnej platforme Shopify (Plus). Touto akvizíciou plánuje spoločnosť Shopsys rozšíriť svoj trh o stredne veľké e-shopy.
Najnavštevovanejšie české outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet otvorilo novú predajňu luxusných a nadčasových módnych značiek HUGO BOSS. Obchodný priestor s rozlohou 500 m2 je navrhnutý v minimalistickom štýle, ktorý umocňuje prémiový zážitok z nakupovania.
Adam Špina, držiteľ ocenenia Stratég roka, prechádza po 11 rokoch v pražskej agentúre Triad do Ogilvy. V novej funkcii strategického riaditeľa nahradí Zuzanu Kabelkovú.
Skupina Heureka prichádza s jednotným vizuálnym štýlom a komunikáciou na všetkých deviatich trhoch strednej a východnej Európy, na ktorých pôsobí. Všetky spoločnosti patriace do skupiny dostanú nové logá, dizajn a štýl komunikácie pre B2C aj B2B komunikáciu.
Online supermarket Košík.cz vzrástol na 2,3 miliardy Kč, čo predstavuje medziročný nárast o pätinu. Výsledok hospodárenia po zdanení bol opäť záporný, strata sa zvýšila o štyridsať percent na 565 miliónov Kč.