4 min. čítanie

Týždenný sumár: na Slovensko prichádza nová kuriérska spoločnosť, akcie Twitteru klesli o 59 %, Victoria’s Secret už aj na Amazone

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. Spodná bielizeň Victoria’s Secret je dostupná už aj na Amazone! Príjmy Twitteru z reklamy medziročne klesli o 59 %, na Alze sa už bude dať nakupovať aj na splátky cez Home Credit.

Týždenný sumár: na Slovensko prichádza nová kuriérska spoločnosť, akcie Twitteru klesli o 59 %, Victoria’s Secret už aj na Amazone

Prehľad noviniek

Švajčiarsky ecommerce čelí nedostatku skladových kapacít. Akútny nedostatok vhodných nehnuteľností viedol online predajcov k tomu, aby túto oblasť prenechali externým spoločnostiam, ktoré majú zdroje na výstavbu fulfillment centier. Internetoví predajcovia sú často nútení hľadať riešenia za hranicami, čo vytvára priestor pre crossborder spoluprácu.

Na Slovensko prichádza nová kuriérska spoločnosť. Ukrajinská doručovacia spoločnosť Nova Post smeruje do krajín s početnou ukrajinskou menšinou a u nás ju môžeme očakávať už priebehu tretieho štvrťroka. Spoločnosť sa chce na začiatku zamerať na doručovanie zásielok medzi Slovenskom a Ukrajinou. Konkrétnejšie plány nechceli Ukrajinci komentovať.

Zdroj: Pexels

Týždenný podcast UPdate

Alza a Home Credit sa dohodli na spolupráci. Cieľom je umožniť zákazníkom dohodnúť si splátky priamo v e-shope. Novinkou bude možnosť vyzdvihnúť si objednávku na splátky prostredníctvom AlzaBoxov. Vďaka tejto spolupráci bude môcť Alza ponúknuť zákazníkom ešte nižšie ročné percentuálne sadzby vybraných úverov. Vedeli ste, že medzi najčastejšie položky na splátky patrí klimatizácia?

Seznam.cz je novým mediálnym partnerom futbalovej Slavie. Cieľom partnerstva je zviditeľniť športové a ďalšie strategické aktivity Slavie v očiach českej verejnosti. Mediálne partnerstvo zahŕňa komunikačnú, marketingovú a obchodnú spoluprácu a jeho súčasťou je aj exkluzívny obsah v médiách pod značkou Seznam.cz. Klub od partnerstva očakáva zvýšenie záujmu verejnosti o dianie okolo seba vrátane CSR aktivít a zvýšenie celkovej prestíže futbalu.

Na poľský trh prichádza nový marketplace. Platforma Wszystko.pl štartuje 29. júna a hneď od začiatku sa môže pochváliť miliónmi ponúk. Portál sľubuje svojim používateľom jedinečný zážitok: jednoduchý a transparentný proces nákupu a žiadny pocit zahltenia nadmernou reklamou alebo správami. Wszystko.pl je pripravený čeliť takým hráčom ako je Allegro alebo Amazon.

zdroj: wszytko.pl

Miroslav Uďan, zakladateľ spoločnosti Shoptet prichádza s novým startupom s príznačným názvom Out of Dark. Ten sa chce zamerať na mapovanie a zlepšovanie celého životného cyklu zákazníka. Out of Dark bude firmám pomáhať od akvizície až po udržanie zákazníkov v jednoduchom a prehľadnom prostredí s využitím umelej inteligencie. Kapitál na založenie novej spoločnosti Uďan získal predajom polovice svojho podielu v spoločnosti Shoptet, ktorý donedávna predstavoval 30 %. 

About You ukončuje spoluprácu so secondhand platformou Mädchenflohmarkt a všetky jej produkty odstránila z kategórie “Second Love”. Tento krok nasledoval po závažných obvineniach vznesených voči platforme. Tá je obvinená z toho, že predajcom celé mesiace zadržiava príjmy z predaja alebo im ich vôbec nevypláca. Aktuálne prebieha vyšetrovanie na základe viacerých trestných oznámení.

Premýšľate nad kúpou alebo predajom e-shopu? Ako to urobiť správne a nespáliť sa? Aj o tom sme sa bavili s Jurajom Saskom z Visibility. Témy, ako je stav súčasných e-shopov, aspekty týkajúce sa kúpy, migrácia zákazníkov, budovanie značky, sociálne siete, technologické problémy a SEO, sú v rozhovore dôkladne rozobraté a poskytujú reálnu sondu v tomto náročnom procese.Nechajte sa inšpirovať a získajte cenné rady, ktoré vám pomôžu pri kúpe a prevádzke e-shopu.

zdroj: Juraj Sasko, Visibility

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Stylista Jakub Feranec, bývalý šéf e-shopu s oblečením Zoot Milan Polák a marketérka Klára Černá založili agentúru BF Company. Prvým pilierom agentúry je influencer marketing. Spoločnosť stavia na dlhoročných profesionálnych vzťahoch s poprednými českými influencermi, ktorých má vo svojej databáze viac ako 700.

Česká vláda na čele s premiérom Petrom Fialom sa rozhodla rázne zachraňovať štátny rozpočet. Na jednej strane veľkým šetrením, na druhej väčším zdaňovaním. Hoci pôvodne sľubovala, že dane a odvody zvyšovať nebude, opak je pravdou. Opatrenia neminú malé firmy a živnostníkov.

Na Amazone je od minulého týždňa dostupná spodná bielizeň od Victoria’s Secret. Pre kultovú značku ide o veľkú zmenu po tom, ako musela počas pandémie covidu zatvoriť 250 predajní a dlhodobo hľadá možnosti rozšírenia zákazníckej základne.

Internetový obchod Alza.cz otvoril novú pobočku v českom Beroune. Pobočka sa nachádza v blízkosti nákupnej zóny, autobusovej a železničnej stanice. Na viac ako 60 metroch štvorcových ponúka predajňa viac ako 1 500 výrobkov na okamžitý odber. V ponuke sú domáce spotrebiče, inteligentné produkty, mobilné telefóny alebo hračky.

Príjmy Twitteru z reklamy medziročne klesli o 59 %. Elon Musk prevzal Twitter so zámerom urobiť z neho ziskový podnik. Doterajšie skúsenosti však naznačujú, že toho nie je schopný. Aktuálne údaje vlastne ukazujú, ako veľmi jeho vedenie odradilo inzerentov.

Počuli ste už o oprave techniky formou predplatného? S touto myšlienkou prichádza reťazec Mediamarkt. Za mesačný paušál si budú môcť zákazníci dať opraviť svoje zariadenia v ktoromkoľvek Mediamarkte – bez ohľadu na to, kde ich kúpili. Spustenie predplatného je avizované na jeseň 2023.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+